Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer slaat uit  (gelezen 1422 keer)

capo

  • Gast
Computer slaat uit
« Gepost op: 2006/09/05, 19:32:20 »
Hoi, sinds 2 dagen draai ik op Ubuntu, maar sinds vandaag start ie op , maar als ik net op mijn desktop zit slaat mijn pc uit ??????????????

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Computer slaat uit
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/05, 19:56:32 »
Heb je iets speciaals gedaan voor je de laatste keer je pc afsloot?
En zie je effectief nog je desktop?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

capo

  • Gast
Computer slaat uit
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/05, 20:23:08 »
Nee niet echt, heb wat automatische updates laten installeren, en vlc geinstaleerd, de desktop zie ik zoals ie er gister ook was.......

capo

  • Gast
Computer slaat uit
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/05, 20:58:14 »
Het enige wat ik kan bedenken is dat na ik de atidriver heb geinstalleerd, ik een half uur daarna een updat binnenkreeg en die maar heb geinstalleerd..
Lijkt wel of mijn processor of videokaart te heet wordt waardoor de pc dmv beveiliging uitslaat....

Azalin

  • Gast
Computer slaat uit
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/05, 21:19:46 »
Klinkt meer als dat je een opengl/3d screensaver voor je neus krijgt en dat die de computer laat vastlopen... DRI aanzetten, de juiste 3d drivers installeren (maar dat heb je al) en de juiste kernel (NIET de 386 kernel) en de restricted modules installeren wil ook wel helpen.
Maar het klinkt in elk geval of je een driver probleem hebt... tenzij je de oude xorg core binnen hebt gekregen maar dat lijkt me sterk.

capo

  • Gast
Computer slaat uit
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/06, 15:47:52 »
Ehh, sorry DRI aanzetten, is hier misschien een iets duidelijkere uitleg voor....

capo

  • Gast
Computer slaat uit
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/06, 16:37:47 »
Iemand, weet echt niet hoe ik verder moet ( opnieuw instaleren ??? ), mijn processor wordt gewoon te heet en slaat dan uit.
Windows draait trouwens wel gewoon ...:(

Azalin

  • Gast
Computer slaat uit
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/06, 17:19:05 »
Citaat van: capo
Iemand, weet echt niet hoe ik verder moet ( opnieuw instaleren ??? ), mijn processor wordt gewoon te heet en slaat dan uit.
Windows draait trouwens wel gewoon ...:(
Dat je processor te heet wordt en dan je machine uit slaat, hoe weet je dat? of ga je daar van uit? want een regelmatige vastloper duidt meer op een configuratie probleem... tenzij er dus in je machine een ventilator kapot is... als je machine echt te heet wordt heeft dat weinig met je Ubuntu te maken en zou ik eerst eens in de BIOS kijken wat de preciese temperatuur van je systeem is en je computer fysiek openmaken om te kijken of alle ventilatoren het nog wel doen.

capo

  • Gast
Computer slaat uit
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/06, 21:31:39 »
Bedankt, maar dat zit wel goed..........

Azalin

  • Gast
Computer slaat uit
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/07, 13:21:01 »
Citaat van: capo
Bedankt, maar dat zit wel goed..........
Uhm, mja, dan blijft bij mij de vraag waarom je denkt dat je computer/processor te heet wordt en daardoor het systeem uit slaat. Klinkt toch een beetje als een hardware probleem...?