Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zaterdag 1 december 19:30 - 20:30* workshop virtuele machines  (gelezen 12834 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Zaterdag 1 december 19:30 - 20:30* workshop virtuele machines. Het is voor iedereen die ook geinteresseerd is in de workshop SERVERS, belangrijk om deze workshop te volgen. De virtuele machine kunnen we namelijk gebruiken voor andere workshops, zoals de workshop SERVERS. Dus laat de Virtuele machine gewoon staan op uw desktop omgeving.
Timo zal de workshop virtuele machines geven.
: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop geef u gewoon op voor de workshops via de wiki.

We hebben overigens een workshopleider gevonden voor de workshop -SERVERS-, echter met een kleine slag om de arm.
We houden jullie op de hoogte over een eventuele datum van die workshop, immers uit de poll bleek dat de interesse voor die workshop redelijk groot is.

Alle workshops worden gegeven via IRC freenode.net, in het kanaal: #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas
Via: http://ubuntu-nl.org/ondersteuning/live-chat is dit eerste kanaal makkelijk te "joinen".

We maken als alles goed gaat gebruik van Just For Learning, een webapp, die het bijwonen van workshops erg makkelijk maakt. Vraag en antwoord betreffende het onderwerp is zo mogelijk. Justforlearning is onder meer ontwikkeld door commandoline.
We gebruiken het liefst Just For Learning als app om de workshops bij te wonen: http://communityserver.ubuntu-nl.org/justforlearning/
Allemaal van harte welkom!
« Laatst bewerkt op: 2012/11/12, 11:28:01 door leoquant »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Zaterdag 1 december 19:30 - 20:30* workshop virtuele machines
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/01, 22:13:22 »
Workshop is gedaan, logs zijn hier te vinden.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zaterdag 1 december 19:30 - 20:30* workshop virtuele machines
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/02, 10:30:38 »
Het was leerzaam, VirtualBox gebruik ik al een tijd, maar een paar dingen waren mij niet duidelijk.
Dankzij Timo heb ik weer wat bijgeleerd, m.n. over de instellingen van het beeldscherm, delen van mappen en USB !!

Bedankt Timo !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Zaterdag 1 december 19:30 - 20:30* workshop virtuele machines
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/02, 10:33:32 »
bedankt timo. Jammer toch dat er weinig leden waren, omdat we vm ware gaan gebruiken in de serverworkshop(s). En daar hadden  toch aardig wat leden belangstelling voor. Enfin de workshop staat al online. Helemaal top. :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zaterdag 1 december 19:30 - 20:30* workshop virtuele machines
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/02, 12:25:32 »
Vanmorgen ben ik weer aan het spelen geweest.
Het draait nu (eindelijk) ook in Xubuntu 13.04, maar .......
De versie van pakkerbeheer ondersteunt alleen 32 bits systemen en geen USB.
De versie van Oracle ondersteunt ook 64 bits systemen en d.m.v. een extra service pack ook USB.

Mijn virtuele drives staan bij mij op een data partitie, waardoor alle Linux systemen op mijn laptop van dezelfde virtuele machines gebruik kunnen maken.
Mogelijk een tip ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline wowo

  • Lid
Re: Zaterdag 1 december 19:30 - 20:30* workshop virtuele machines
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/03, 12:33:58 »
Ik had me opgegeven maar ben onverwacht de zon gaan zoeken.
De logs zal ik binnenkort gaan doorspitten.
Zal de volgende cursus proberen om erbij te zijn.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS