Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netgear wn311b werkt niet  (gelezen 967 keer)

Offline peer

  • Lid
netgear wn311b werkt niet
« Gepost op: 2009/12/08, 08:39:34 »
Ik heb een netgear wn311b pci kaart. Deze heeft een broadcom bcm43xgkaart.
de kaart wordt niet herkend in ubuntu 9.10.
na het lezen van berichten in verschillende fora ben ik er wel achter dat dit geen eenvoudige kaart is.
De broadcomdriver bm43xx werkt niet en heb ik toegevoegd aan de blacklist.

Met synaptic heb ik ndiswrapper geïnstalleerd en de windowsdrivers w311b.inf; w311b.cat en w311.sys in een eigen directory /etc/network/netgear/ gezet Vervolgens heb ik system-administration-'windows draadloosnetwerk aansturingsoftware' gestart om ndiswrapper in te stellen. Als ik dan kies voor install new driver dan gaat het mis. De windowsdriver is gemakkelijk gevonden maar ik krijg dan de melding 'Unable to see if hardware is present' Als ik deze melding wegklik dan zie ik bij currently installed drivers gewoon staan dat de hardware present is.

Ik heb de networkmanager wicd geprobeerd maar dit helpt ook niet.

Daarnaast heb ik wel een usb-adapter van usrobotics die out of the box herkend wordt. Wellicht dat hier een conflict door ontstaat?

Iemand een idee?

Peer


Offline peer

  • Lid
Re: netgear wn311b werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/08, 09:36:43 »
Na wat zoeken op het internet kwam ik een mogelijke oplossing tegen (http://wiki.archlinux.org/index.php/Broadcom_BCM4312).
Met de STA_driver zou mijn kaart moeten werken.
Ik heb de driver geïnstalleerd via het menu: System-Administration-Hardware drivers.
Het leek te werken, er werd verbinding gemaakt. maar ik had de usb-adapter nog in gebruik. ik heb de adapter verwijderd en de computer opnieuw opgestart. Toen was er geen wirelessverbinding meer zichtbaar. De driver was wel geactiveerd maar niet in gebruik. Ik heb de driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toen werd er weer verbinding gemaakt met het internet.
Helaas was de verbinding heel erg traag en viel die ook vrijwel direct weer uit.
Dus een stap verder maar nog niet op het eindstation.

Peer

Offline peer

  • Lid
Re: netgear wn311b werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/08, 16:34:32 »
update:
ik heb een verse installatie van ubuntu910 gedaan. (stond er toch pas één dag op). Daarna heb ik direct bij de hardwarestuurprogramma's de broadcom sta-driver geïnstalleerd.
het werkt nu zonder problemen. Alleen nog maar op 54mbs terwijl het een n-kaartjes is.

Peer