Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Geluid kaart werkt ineens niet meer  (gelezen 659 keer)

[OPGELOST]Geluid kaart werkt ineens niet meer
« Gepost op: 2012/06/03, 16:35:33 »
Ha omdat ik zo nodig aan rommelen bent met spraak herkenning software van weleer.
heb ik het voor elkaar dat mijn geluidskaart niet meer goed werkt heb al gehele dag op alle forums mogelijk
oplossingen gelezen en gevolgd met een redelijk resultaat.
Echter mijn hoop dat Ubuntu de instellingen onthoud als ik hem weer aan de gang  heb gekregen
is tot nu toe te vergeefs.
Als ik onderstaand opdracht uitvoer werkt hij tot ik weer opnieuw opstart.

 sudo alsa force-reload

Terminating processes: 1662 2708
2708.
Unloading ALSA sound driver modules: snd-hda-codec-realtek snd-usb-audio snd-usbmidi-lib snd-seq-midi snd-seq-midi-event snd-seq snd-rawmidi snd-seq-device snd-hda-intel snd-hda-codec snd-hwdep snd-pcm snd-timer snd-page-alloc (failed: modules still loaded: snd-hda-codec-realtek snd-usb-audio snd-usbmidi-lib snd-rawmidi snd-seq-device snd-hda-intel snd-hda-codec snd-hwdep snd-pcm snd-timer snd-page-alloc).
Loading ALSA sound driver modules: snd-hda-codec-realtek snd-usb-audio snd-usbmidi-lib snd-seq-midi snd-seq-midi-event snd-seq snd-rawmidi snd-seq-device snd-hda-intel snd-hda-codec snd-hwdep snd-pcm snd-timer snd-page-alloc

weet iemand misschien dat ik kan uitvoeren zodat mijn alsa-base.conf op kuiste manier wordt bij gewerkt
« Laatst bewerkt op: 2012/06/04, 16:27:36 door Leen2911 »
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Geluid kaart werkt ineens niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/03, 18:21:02 »
Heb je configuratiebestanden aangepast van het een of het ander?

Re: Geluid kaart werkt ineens niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/04, 08:17:29 »
Heb je configuratiebestanden aangepast van het een of het ander?
Ja ik heb het vermoeidelijk onbewust met installeren van test speech programma's mee geprogrammeerd etc
zal vandaag er nog eens goed naar kijkenof ik kan achter halen welke de oorzaak is,
alleen ik dacht met deze opdracht >> sudo alsa force-reload << dat bestand dan ook herschreven wordt maar blijkbaar niet.En dat is jammer omdat het dan weer werkt.
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Geluid kaart werkt bijna weer goed.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/04, 15:55:34 »
Zo na diverse Ubuntu forums te hebben door gespit werkt geluid wel weer tot nu toe.
In mijn geval moest ik pulseaudio  geheel verwijderen ,en dan alle boot-up programma's welke met geluid werken uit gevinkt een herstart en weer dit commando in terminal  >> sudo alsa force-reload <<  en toen
ook dit gedaan sudo alsactl store 0 (of dit iets doet weet ik niet maar stond op een forum).
Nu dus weer geluid .
Echter ik mis ineens mijn pictogram in het bovenste menu ,dus mocht iemand weten hoe ik die ook weer snel
terug krijgen kan zo ik fijn vinden.

Tja alweer op gelost blijkbaar was deze ook verwijdert indicator-sound
 
« Laatst bewerkt op: 2012/06/04, 16:26:59 door Leen2911 »
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz