Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eminent draadloos netwerk in UBUNTU  (gelezen 2771 keer)

Offline vragen

  • Lid
Eminent draadloos netwerk in UBUNTU
« Gepost op: 2009/01/11, 21:19:18 »
Beste mensen,.

Sorry voor de punt komma dat doet de pc er als cadeautje bij,. Maar goed ik heb de volgende vraag werkt het draadloos netwerk Eminent type EM 4450 ook in UBUNTU? Anders hoef ik UBUNTU niet te installeren! Alvast bedankt voor 't antwoord!
« Laatst bewerkt op: 2009/01/18, 18:25:34 door vragen »

Re: Eminet draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/11, 21:24:52 »
Probeer het eens uit met een live-cd, of desnoods een dual boot?
Op de chat te vinden als debiantux

Offline vragen

  • Lid
Re: Eminet draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/11, 22:33:19 »
Oke dan probeer ik dat efkes. Volgens de computer leverancier zou het niet kunnen. Maar misschien werkt het met de nieuwe UBUNTU wel. Bedankt voor de SNELLE hulp.

Offline vragen

  • Lid
Re: Eminet draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/18, 18:23:05 »
In Windows is het ingesteld als WPA TKIP

deze beveiligingssleutel zie ik niet terug in Ubuntu? En er zijn nog andere code's zie ik staan die je ook verplicht moet invullen om vervolgens op OK te kunnen klikken.,

Deze code weet ik niet: BBISD, Infrastructure etc. Ik heb wel aantal gegevens van Windows gevonden die ik over kan nemen maar Ubuntu heeft wat meer vragen!

Hij moet er wel meer werken:

http://www.eminent-online.com/producten_stap2.php?dt=1&ps=00904550
« Laatst bewerkt op: 2009/01/19, 18:38:35 door vragen »

Offline vragen

  • Lid
Re: Eminent draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/05, 18:06:32 »
Als ik de USB WIFI in de USB steek zegt UBUNTU NIETS. Dat moet toch wel het geval zijn?

Offline elgl

  • Lid
Re: Eminent draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/05, 20:28:23 »
Als je op de netwerk manager klikt rechtsboven aan, krijg je dan wel wireless networks te zien of alleen wired network?
Wanneer daar geen wireless network bij staat heeft hij het kaartje waarschijnlijk niet herkend, of de driver is niet geïnstalleerd.
Als hij al om dat soort gegevens vraagt lijkt het me dat je een draadloze verbinding kan maken.

BSSID: is je netwerk naam
Infrastructure: geeft aan dat je een Access point gebruikt de andere modus is ad hoc; een verbinding met een andere computer zonder netwerk componenten.

Ubuntu geeft het zover mijn ervaring gaat niet aan als je nieuwe hardware installeert. Je merkt het vanzelf aan de functionaliteit die je erbij krijgt of als het apparaat ergens terug te vinden is. Soms komen er wel meldingen als er 'closed source' drivers beschikbaar zijn, dan wordt je gevraagd of je dat wil installeren.

verder kan je met de commando's lspci en lsusb kijken welke apparaten/kaarten aangesloten zijn.

Re: Eminent draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/08, 12:39:38 »
Gebruik hier Ubuntu ook met WPA-TKIP zonder problemen (al sinds 8.04.0)
Zoals hierboven al aangegeven: kijk met linker muisknop eens naar de Netwerkmanager (rechtsboven twee schermpjes)
Daar kun je zien welke draadloze netwerken worden herkend en vervolgens inloggen. Ook kun je er nieuwe (draadloze) verbindingen aanmaken.
De Netwerkmanager van Ubuntu is sinds 8.04.1 sterk verbeterd.
Als je met de live CD Ubuntu draait en je draadloos netwerk werkt dan, dan MOET het vrijwel zeker ook na installatie werken.
Laat maar horen wat je wel of niet ziet.
Als het dan niet meteen lukt kunnen we altijd dieper onder de mototkap gaan om het op te lossen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Eminent draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/08, 13:46:43 »
Werkt oob, in ieder geval bij mij. Want ik heb (nagenoeg) dezelfde router.

Maar die wifi stick, misschien heb je nog geen driver voor je wireless netwerkkaart?

Offline vragen

  • Lid
Re: Eminent draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/04, 16:51:54 »
Ga er nog even naar kijken...Tijdje geduurd.

Dit gaf de fabrikant aan (dat wat ook al door iemand is gezegd)

   Geachte heer/mevrouw,

In principe is een router besturingssysteem onafhankelijk.
 
De computer in kwestie dient te beschikken over een goed werkende netwerkomgeving, maar het belangrijkste: De netwerkadapter (USB stick) dient overweg te kunnen met de betreffende Linux versie.
 
Alhoewel er alleen actieve support wordt verleend op Windows systemen (geen open source namelijk)
 
Als je op de netwerk manager klikt rechtsboven aan, krijg je dan wel wireless networks te zien of alleen wired network?
      * Wanneer daar geen wireless network bij staat wordt de draadloze USB adapter niet herkend of de driver is niet geïnstalleerd.
      * Maar mocht er wel worden gevraagd zoals aan BSSID, beveiliging etc, dan zou er een verbinding gemaakt kunnen worden.
Met vriendelijke groet,

Medewerker Support

Re: Eminent draadloos netwerk in UBUNTU
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/05, 12:04:33 »
Het ligt dus aan de stick, want zoals ik al eerder zei: wij hebben precies dezelfde router en hier werkt ie out-of-the-box. De stick heeft inderdaad een driver nodig, die is hier te downloaden: http://www.eminent-online.com/eminent_nieuw/downloads/EM4454-Linux.zip

Na het uitpakken, zit er een readme bij, lees die even door.