Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ander inlog screen  (gelezen 1553 keer)

Offline sveens

  • Lid
ander inlog screen
« Gepost op: 2009/11/05, 15:26:28 »
Hoi,

Ik heb met de oude versies van Ubuntu altijd de inlog screen kunnen veranderen. Weet iemand hoe je dat doet met 9.10.

bij voorbaat dank


Re: ander inlog screen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/05, 15:35:13 »
Zo, type in de terminal gksudo -u gdm dbus-launch gnome-appearance-properties van deze site:
http://www.omgubuntu.co.uk/2009/10/change-karmic-gdm.html Lijkt op Uiterlijk onder Voorkeuren, maar schijn bedriegt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline sveens

  • Lid
Re: ander inlog screen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/09, 14:30:35 »
Zo, type in de terminal gksudo -u gdm dbus-launch gnome-appearance-properties van deze site:
http://www.omgubuntu.co.uk/2009/10/change-karmic-gdm.html Lijkt op Uiterlijk onder Voorkeuren, maar schijn bedriegt.

Nou Gijsbert, bedankt voor je antwoord.
Wel terleurstellend, je kan alleen het kleurtje veranderen.

Ik vind dit toch wel irritant van Ubuntu.  De oude mogelijkheden worden gewoon van je afgenomen. je hebt het maar te pikken, ik snap er niets van.   :(

Het inlogscherm vind ik belachelijk lelijk, niet echt proffesioneel. Het werkt ook niet prettig.

Tot nu toe ben ik niet tevreden over 9.10. Thunderbird toont ook al vreemd gedrag, Trage schermopbouw.



Offline Remuzzz

  • Lid
Re: ander inlog screen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/09, 15:34:23 »
Grappig. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind het inlogscherm van 9.10 namelijk veel mooier dan de oude!

Offline Thijsg

  • Lid
Re: ander inlog screen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/09, 16:30:04 »
Grappig. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind het inlogscherm van 9.10 namelijk veel mooier dan de oude!
Nog een mening: geen mening. Ik vind ze allebei mooi. ;)

Re: ander inlog screen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/09, 17:54:49 »
@sveens, de achtergrond van het inlogscherm kan je ook zo veranderen, helaas zijn de mogelijkheden vergeleken met de vorige versies veel beperkter.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: ander inlog screen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/28, 10:49:53 »
Persoonlijk vind ik het irritant dat er tijdens het inloggen bij Karmic Koala een lijst verschijnt met de namen van alle gebruikers. Dan kan je gaan gokken wat die voor wachtwoord hebben. ALs je geen lijst hebt moet je ook al gokken onder welke naam iemand inlogt, dat laatste lijkt mij veel veiliger. Ik kan ook niet vinden hoe ik die lijst kan verbergen.   :|
Nobody expects the Spanish Inquisition! Oh lay!   :-)

Re: ander inlog screen
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/28, 11:21:58 »
Ik vind de nieuwe gdm wel goed, als je dezelfde achtergrond erachterzet als je op de desktop hebt en ook nog hetzelfde thema instelt, integreert het mooi met de rest van je omgeving.

Om het dan af te maken geef je xsplash ook dezelfde achtergrond.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.