Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless knop MD97600 werkt niet, bijgevolg geen draadloos internet.  (gelezen 2653 keer)

Offline DenEwout

  • Lid
Ik heb een oude medion laptop (MD97600) waar ik graag nog wat nut uit zou halen.

In windows moest ik iedere keer na het opstarten op het wireless knopje duwen vooraleer mijn draadloos internet werkte.  Ik had dus besloten om er Lubuntu 12.10 op te zwieren. Nu werkt het draadloos internet niet meer en komt er ook geen reactie wanneer ik op het wireless knopje duw.

Ik heb al ns gekeken in de BIOS en daar staat de wireless in default op Disabled. De enige andere optie is Last Time, waarom kan ik hem hier gewoon niet enablen? klinkt nogal idioot... maar goed :) Na heel wat gegoogle en geprul ben ik er nog altijd niet uitgeraakt en kom ik hier achter hulp zoeken.

Voor zover ik weet staat mijn draadloze netwerk card hardlocked en zou ik deze enkel kunnen unlocken door op dat knopje te drukken. En heb ik een soort driver nodig die dit enabled? acer-hk,acer-wmi,acer-acpi,... ben veel oude dingen tegengekomen maar niets leek te werken.

Is er iemand die mij kan verder helpen? Gelieve zeer specifiek te zijn van welke commando's u de uitvoer zou willen zien. Of als iemand mij kan verwijzen naar een gedetailleerde uitleg zou ik ook al gelukkig zijn :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wireless knop MD97600 werkt niet, bijgevolg geen draadloos internet.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/17, 21:57:30 »
Zet 'm eerst op Last Time in het BIOS, en probeer daarna dit eens:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Zet-de-kaart-aan
(punt 1.2, linkerkolom)

Offline DenEwout

  • Lid
Re: Wireless knop MD97600 werkt niet, bijgevolg geen draadloos internet.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/17, 22:35:20 »
Bedankt voor de snelle reactie. Rfkill was ik een tijdje geleden ook al tegengekomen. Heb voor de zekerheid toch punt 1.2 uitgevoerd uit de lijst. Geen resultaat.

rfkill list
0: phy0: Wireless LAN
Soft blocked: no
Hard blocked: yes

De andere stappen van je link doorlopen? :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wireless knop MD97600 werkt niet, bijgevolg geen draadloos internet.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/17, 23:11:35 »
Nou, in dit geval (waar het probleem duidelijk is vastgesteld) heb je er meer aan, om even Windows XP terug te installeren, de kaart aan te zetten in XP en Lubuntu weer over XP heen te kieperen.

Aangezien de BIOS-instelling nu op Last Time staat, zou dit voldoende moeten zijn...

Offline DenEwout

  • Lid
Re: Wireless knop MD97600 werkt niet, bijgevolg geen draadloos internet.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/18, 01:09:33 »
Ok, hier vreesde ik al voor. Die windows XP cd ligt al een tijdje op zolder :D

Ik had alsnog gehoopt om de hotkeys proberen aan de praat te krijgen, maar dit is inderdaad misschien de simpelere oplossing :) Bedankt!