Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu opnieuw installeren naast Windows met Wubi  (gelezen 612 keer)

Jacco Walraven

  • Gast
Ubuntu opnieuw installeren naast Windows met Wubi
« Gepost op: 2010/02/06, 00:29:15 »
Hallo allemaal. Ik heb Ubuntu naast Windows (xp pro) op mijn pc gehad. Deze had ik eraf gehaald omdat ik wat problemen had met Lazarus die ik er niet meer uit kon krijgen. Mijn plan was om Ubuntu eraf te gooien om vervolgens weer opnieuw erop te zetten. Maar nu ik dat gedaan heb krijg ik te maken met het volgende: Ubuntu kan niet laden omdat er een Kernell error is.
Is iemand bekend met het probleem? Heeft het ermee te maken dat ik Ubuntu er al op gehad heb? Ik heb geen idee, wellicht iemand van jullie wel.
Alvast mijn hartelijke dank voor de eventuele reacties.

Re: Ubuntu opnieuw installeren naast Windows met Wubi
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/06, 07:54:57 »
een beetje vreemd: in je titel staat dat je windows wilt installeren en dan wubi wilt gebruiken om ubuntu binnen windows te installeren (wat naar mijn idee niet handig is aangezien ubuntu (voor windows gewoon een heel programma) dan kan crashen door windows virussen).

mijn advies is :

- als je nog steeds windows wilt gebruiken (voor spellen enz):
  * windows installeren.
  * daarna ubuntu naast windows installeren als dual boot, handleiding op pjotrs pagina: link

- als je alleen ubuntu wilt gebruiken:
  * ubuntu opnieuw installeren, misschien eerst even kijken hoe het zit met partities (daar ben ik niet zo in thuis, wacht op antwoord van anderen)


mvg

dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken