Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Qtpfsgui  (gelezen 451 keer)

Offline linux53

  • Lid
Qtpfsgui
« Gepost op: 2012/01/22, 23:37:04 »
beste,

dit progje kan je onder Ubuntu gebruiken om HDR foto's te maken... maar als ik dit doe, maakt die het ook netjes, alleen is de extentie exr
dit kan ik nergens laten zien, ook niet in te laden in Gimp...

weet er iemand hoe het verder moet... het is dat ik bij Gimp beperkt ben van 3 foto's over elkaar te zetten, wil er 5 over elkaar zetten met een programma.

wie kan mij hiermee helpen??

alvast bedankt
Johan

Offline vanadium

  • Lid
Re: Qtpfsgui
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/23, 09:59:47 »
Je moet eerst tonemappen, en pas dan kan je het resultaat bewaren naar JPG of iets anders.
Wat je bedoelt met drie foto's boven elkaar zetten, begrijp ik niet goed. In gimp kan je zoveel foto's boven elkaar zetten als je wil. Of misschien gebruik je één of andere plugin?

Offline linux53

  • Lid
Re: Qtpfsgui
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/23, 15:36:50 »
beste,

wat gebruik jij om HDR te bewerken in Gimp?? ik Exposure blend onder bij het tabblad Filter.

alvast bedankt voor de hint

Johan

Offline vanadium

  • Lid
Re: Qtpfsgui
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/23, 16:37:14 »
Om "HDR" te doen heb ik gewoon verschillende lagen met aangepaste maskers. In geval ik een origineel heb in RAW formaat genereer ik foto's met verschillende belichting in UFRaw of Rawtherapee. "Exposure blend" vind ik niet zo meteen: wellicht is dat geen standaard filter van de Gimp?

Offline linux53

  • Lid
Re: Qtpfsgui
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/23, 16:55:26 »
over hoe jij te werk gaat, bestaat er ergens een tekst van... wil het ook wel eens proberen... ik heb zowel Ufraw als Rawtherapee

het komt nog wel eens goed met HDR bewerking op mijn pc ;)

bedankt
Johan