Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Trage draadloze verbinding  (gelezen 1300 keer)

Offline force317

  • Lid
Trage draadloze verbinding
« Gepost op: 2008/06/22, 21:18:00 »
Mijn MSI notebook werkt draadloos, maar ik vind de internet verbinding vrij traag, trager in ieder geval dan toen er Windows XP Home op draaide. Ben op de MSI site gaan neuzen maar er zijn voor mijn MSI model M630 blijkbaar geen Linux drivers te downloaden. Is er een manier om via een of andere software de snelheid en/of stabiliteit van de draadloze verbinding te verbeteren ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Petervdw

  • Lid
Trage draadloze verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/22, 21:39:30 »
Aan force317
Met welke snelheid werkt de draadloze verbinding dan? In NM zitten nog fouten, soms wordt de snelheid niet goed aangegeven.
Vr.groet, peter

anticrust

  • Gast
Trage draadloze verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/01, 12:36:28 »
@force317,

weet je zeker dat je wieless kaart van MSI is? Voor de met Ralink chipset uitgevoerde kaarten is er nog geen geschikte driver in de ubuntu pakketten. Wel kan je de debian tar.gz driver vinden, deze moet je alleen handmatig installeren. Vervolgens zou ook onder NM je maximale bitrate moeten zien, in plaats van 1Mbit/s. Anders kan je ook via je een (root)terminal via de command "sudo iwconfig wlan0 rate 54M" je kaart opnieuw instellen. Dit zal je alleen dan wel iedere keer dat je hebt opgestart moeten doen (wel eerst even de wireless verbinding uitzetten).

Offline force317

  • Lid
Trage draadloze verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/04, 16:58:47 »
Heb Ubuntu 8.04 geinstalleerd op deze portable. Deze werkt beter dan KDE4. Mogelijk was het een probleem met de paswoord instellingen op de wireless verbinding. In ieder geval Ubuntu 8.04 is sneller en de verbinding blijft stabiel. Tot Kubuntu 8.10 draai ik deze Ubuntu wel op de MSI. De snelheid lijkt me nog steeds iets trager dan met de originele Windows XP Home van deze notebook, maar voorlopig is de snelheid aanvaardbaar.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.