Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update manager abended  (gelezen 450 keer)

update manager abended
« Gepost op: 2014/11/20, 16:29:14 »
de update-manager weet het niet meer
geeft aan dat headers missen
E:Encountered a section with no Package: header,
E:Problem with MergeList /var/lib/apt/lists/archive.ubuntu.com_ubuntu_dists_precise_universe_i18n_Translation-en,
E:The package lists or status file could not be parsed or opened.
hoe krijg ik dat weer normaal?

Na herstart van de T43
Er heeft zich een onoplosbaar probleem voorgedaan bij het initialiseren van de pakketinformatie.
Gelieve deze fout in het pakket ‘update-manager’ te melden op Launchpad met toevoeging van de volgende foutmelding:
'E:Encountered a section with no Package: header,
E:Problem with MergeList /var/lib/apt/lists/archive.ubuntu.com_ubuntu_dists_precise_universe_i18n_Translation-en,
E:De pakketlijsten of het statusbestand konden of niet ontleed, of niet geopend worden.'
Geprobeerd dat op Launchpad te zetten,  maar die omgeving is geheel vreemd voor mij... 
« Laatst bewerkt op: 2014/11/20, 16:45:04 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/20, 21:03:41 »
Ik weet wat de oorzaak is: een buizenlegger heeft vanmorgen met een graafmachine de telefoonkabel doorgebeten, waardoor 20 panden geen KPN en ADSL meer hadden. Ik dus ook niet. Er zal wel toevallig een update bezig geweest zijn....
De storing duurde van circa 08:00 tot circa 16:00
« Laatst bewerkt op: 2014/11/20, 21:10:22 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/20, 21:09:35 »
Volgende keer niet meteen ubuntu de schuld geven hoor!  =D

Re: update manager abended
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/20, 21:47:35 »
Ik geef Ubuntu de schuld niet. Maar ik wel een oplossing: sudo apt-get oplossing doettutniet...  =D
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/20, 22:27:33 »
Trouwens, allerlei ander apt-get dingen helpen ook niet.
Het is een nieuwe studie! Ik hou op met computeren en ga apt-get doorwerken!
Leuke klus voor de komende drie jaar...
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/21, 09:49:25 »
Het bestand, waar de update-manager geen raad mee weet, gaat hierbij.
Het is een html bestand en bevat een mededeling van mijn Speedtouch-modem nadat de telefoonkabel buiten was door gehapt door de buizenlegger!! Die mededeling heb ik gisterochtend ook op mijn scherm gehad.
Daar heeft de update-manager toch niks aan!?
Mag ik dat bestand gewoon weggooien? Met 'sudo rm enzovoort' ....
 
 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/21, 10:00:15 »
Bestand ging fout... Opnieuw! Ik mag geen HTML sturen...
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/21, 13:56:10 »
Ik heb het vreemde bestand met sudo rm verwijderd.
De Updatemanager doet nu weer gewoon. 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/21, 14:01:31 »
Nee dus: de Updatemanager meldt dat updates uit onvertrouwde bronnen worden aangeboden:

apt
apt-transport-https
apt-utils
evince
evince-common
libapt-inst1.4
libapt-pkg4.12
libevince3-3
libjs-jquery
pepflashplugin-installer
tcpdump

Dat lijkt me stug! Het zijn allemaal bekende dingen voor mij!
Dus er zit nog iets niet goed...
Maar wat??
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/21, 14:34:17 »
Probleem zit in libapt-pkg4.12 die ik niet kan opwaarderen, om dat "de bron niet geverifiëerd kan worden".
HELP!!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: update manager abended
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/21, 19:00:06 »
Ja Pederoco, die twee had ik al gevonden  en geraadpleegd. Maar geen oplossing gevonden.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: update manager abended
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/22, 20:10:19 »
GEVONDEN:
zelfde probleembeschrijving als van mij (apt maakt fout door ADSL interrupt tijdens opdate...)
ubuntu.forums.org/show/thread.php/t=1776763

OPLOSSING:
sudo rm /var/lib/apt/lists/* -vf

dat ruimt lekker op!

sudo apt-get update

dat bouwt het spul weer

sudo dpkg --configure -a

rondt het netjes af!!

KLAAR!! Bewaren voor het geval dat apt door een ADSL interrupt in de fout gaat...
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail