Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en draadloos  (gelezen 1069 keer)

prutserke

  • Gast
Ubuntu en draadloos
« Gepost op: 2008/07/06, 17:27:56 »
Heb een tijd met versie 7 gewerkt, totdat bij een van de laatste updates mijn draadloos netwerk begon te stotteren, totdat deze er tijdens het uploaden van de laatste update file uitviel. Sindsdien begon ook Ubuntu steeds verder in te storten en ik kon niet meer downloaden doordat ik de verbinding niet meer op gang kreeg. Ten lange leste begaf het Ubuntu geheel de geest. Recovery mode werkte ook niet omdat er geen netwerkverbinding meer was (wireless PCI kaart). (Via XP geen probleem).
Heb nu versie 8.041 gedownload en geïnstalleerd, maar ook hier krijg ik de netwerkverbinding niet op gang. Bij het afsluiten van Ubuntu kwam deze met een probleem in de netwerkmanager.
Is er een progje om te kijken of de netwerkverbinding werkt. Als er een handmatige instelling is gedaan dan is er voor zover ik zie geen mogelijkheid om dit te controleren. Onder versie 7 had ik nog een progje WiFiRadar, maar dit vindt ik niet meer. Instellen op auto DHCP of geheel met de hand geeft geen verschil.
Is er een tip?

Offline Hanssun

  • Lid
Ubuntu en draadloos
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/06, 17:41:44 »
is het niet Wifi Radar en die staat in het pakketbeheer.

Offline Drummies

  • Lid
Ubuntu en draadloos
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/06, 17:44:01 »
prutserke

vervelend probleem je zou kunnen proberen je wireless pci kaart in een ander pci slot te steken
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

prutserke

  • Gast
Ubuntu en draadloos
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/09, 13:39:25 »
Citaat van: Hanssun
is het niet Wifi Radar en die staat in het pakketbeheer.
Niet in die van de CD gemaakt van de download.

prutserke

  • Gast
Ubuntu en draadloos
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/09, 13:44:17 »
Citaat van: drummies
prutserke

vervelend probleem je zou kunnen proberen je wireless pci kaart in een ander pci slot te steken
Beetje moeilijk, want mijn pc zit "vol" en de kaart zit correct geconfigureerd in de bios. Ik neem aan dat LINUX toch uitgaat van die bios en moet toch niet configuratie afhankelijk zijn!

Versie 7 gaf de geest, versie 8 komt niet op gang, met elke boot verdwijnt er wel een functie. Ik maak de schijf maar weer vrij.
Groetjes