Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe de NL spellings controle werkend te krijgen in Thunderbird  (gelezen 685 keer)

Offline B3rt

  • Lid
Kan iemand me svp vertellen hoe ik in Thunderbird de Nederlandse spelling controle werkend kan krijgen?

Ik heb dual boot XP/Unbuntu 7.04, in XP gebruik ik ook Thunderbird en daar heb ik de woordenboek geinstalleerd en dit werkt perfect.

Dit zelfde doe ik in Ubuntu (woordenboek downloaden en dan inladen via addons), ik stel mooi in dat ik NL wil gebruiken maar tot mijn verbazing staat er geen "dutch" zoals in XP maar hyph_nl_NL als taal, deze kies ik dan ook.
Vervolgens probeer ik een mail te typen en elk normaal woordje komt direct al een rode streep eronder, vraag je op wat er mis mee is is er geen suggestie.

Wat ik ook doe (restart TB etc) de NL spellings controle wil simpelweg niet werken.

In XP werkt dit allemaal perfect, echter in Ubuntu is dit niet werkend te krijgen, hoe kan dit en wat doe ik verkeerd?

schoappied

  • Gast
Hoe de NL spellings controle werkend te krijgen in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/20, 13:02:08 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9755/2

Hier heb ik uiteindelijk de oplossing gevonden.
http://www.ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?t=989

De zoekfunctie kunt ge hier op het forum ook gebruiken voordat u een vraag stelt. Geen kritiek hoor, een tip ;)

Offline B3rt

  • Lid
Hoe de NL spellings controle werkend te krijgen in Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/20, 13:10:36 »
Ik had al eens gezocht maar kon niet echt iets vinden, maar inderdaad myspell is de oorzaak waarom dit dus niet werkte.
Vind het wel vreemd dat je dit nodig hebt terwijl in XP de extentie alleen voldoende is

schoappied

  • Gast
Hoe de NL spellings controle werkend te krijgen in Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/20, 13:18:34 »
Citaat van: B3rt
Ik had al eens gezocht maar kon niet echt iets vinden, maar inderdaad myspell is de oorzaak waarom dit dus niet werkte.
Vind het wel vreemd dat je dit nodig hebt terwijl in XP de extentie alleen voldoende is
Volgens mij kun je de spelling laten controleren door de extensie of door my-spell , maar dat weet ik niet meer zeker...

Offline B3rt

  • Lid
Hoe de NL spellings controle werkend te krijgen in Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/20, 13:34:56 »
De extentie zelf doet dus niets, nadat ik myspell geinstalleerd heb werkt het perfect.

Ik snap alleen niet waarom thunderbird je netjes naar die pagina stuurt met de talen maar er nergens bij vermeld dat je myspell moet installeren om het te laten werken.
In de Windows versie is de extentie alleen voldoende, in Linux blijkbaar niet.

Maargoed het werkt werkt nu en dat is het belangrijkste!

Thx for the tip