Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)  (gelezen 1583 keer)

Gast

  • Gast
Hoi,

Alvast even zeggen dat deze manier om mensen te helpen echt wel goed is. En dat ik hoop dat ik ook via dit forum geholpen kan worden.

Mijn probleem: Ik heb gisteren Dubuntu afgehaald en ik heb geprobeerd om het te installeren. Maar hij bleef steeds hangen nadat ik mijn land,taal en toetsenbord gekozen heb. (wanneer hij de hardware checkt dus). Het eerste, (ik dacht de controle van de cd-speler) verloopt redelijk goed. Maar dan blijft hij hangen, na een tijdje krijg ik dan een bericht dat de cd waarschijnlijk niet in de computer steekt. Terwijl hij toch van de cd geboot is.
mijn systeem:
asus p4c800 deluxe moederbord, met een p4chip van 3.06ghz
ati radeon 9800 pro
sound blaster audigy 2 zs
2 harde schijven(elk 80gb): 1van maxtor, en 1ata raid.
cd rom, en dvd-rom speler beide van asus.
 1024mb ram

Het rare is, dat ik hem vandaag op mijn oudere pc geprobeerd heb, en dat hij daar wel werkt. (Wel trager aangezien het nog een p2 is, maar hij werkt wel).
Ik heb daar geen enkele foutvermelding gekregen.
dit systeem:

Asus moederbord (zou echt niet meer weten welke versie) met p2chip 400mhz
creative soundblaster
390mb ram
nvidea geforce 2
een dvd-rom speler van creative, en een cd-rom speler van Samsung.

Alvast bedankt dat u de moeite neemt om dit te lezen,
D

Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/04, 21:45:20 »
Heb je zowel de cd als de dvd speler geprobeerd?

Gast

  • Gast
Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/04, 21:48:27 »
Ja, Bij beide pc's. Bij de oude gingen ze alletwee, en bij de nieuwe geen van beide. Ik heb de oudere computer de cd ook laten onderzoeken op fouten en die was oke.

Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/04, 23:00:00 »
Er is een optie om DMA in te stellen tijdens het booten, ik moet even zoeken. Please stand by :)

Gast

  • Gast
Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/04, 23:09:53 »
:), Ik kijk al uit naar morgen dan. Dan zal ik je tip proberen.
Ik ga nu wel eens slapen, morgen weer school dus vroeg op.
Alvast al bedankt voor de moeite =).

D

Gast

  • Gast
Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/05, 21:08:59 »
Ik had vandaag al eens gekeken, of dat je het misschien al gevonden had, maar blijkbaar ben je nog steeds op zoek.
Vergeet het niet te posten wanneer je het vind =).

Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/06, 00:13:31 »
Heb het nog niet gevonden, het zit ergens verstopt in een map met meer dan 100.000 mails...

Gast

  • Gast
Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/06, 16:14:03 »
Ik heb daarstraks nog eens gekeken en het probleem komt dus voor bij het mounten van de cd. Wat raar is aangezien hij toch al boot van de cd.
Ik heb ook ergens anders gelezen dat het misschien kon liggen aan het feit dat ik voor de nederlandse taal gekozen heb, maar ook bij het Engels lukte het niet.

Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/06, 18:29:36 »
Gevonden:

Citaat
To set hdparm.conf options in the installer, you can install in expert mode to be asked the cdrom-detect/cdrom_hdparm question. Answering -d1 -c3 would get the dma and io32_support parameters you're setting for your CD. We have no support for asking for hard disk hdparm.conf options in the installer at present, but I strongly believe that those should get better defaults in the kernel rather than adding installer UI for it.
Oftewel: installeer in expert mode en bij deze vraag vul je als antwoord -d0 in.

Gast

  • Gast
Installatie dubuntu wil niet werken op nieuwe pc(wel op pentium 2)
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/20, 11:42:10 »
Hoi,

Ik ben er even niet meer op kunnen komen maar dat lukt nu wel.
Ik heb je tip geprobeerd, en het werkte niet. Ik vond de vraag althans niet  in de expert mode. Ik heb ook nog eens zelf geprobeerd om iets te zoeken, maar daar ben ik ook niet wijzer van geworden.
Ik heb wel gezien, dat hij, wanneer hij blijft hangen, en ik dan op f4 toets om te zien wat er gebeurt hij de hele tijd iets probeert te mounten. Waarna er dan de boodschap verschijnt dat dit niet lukt, en hij het opnieuw probeert.
Misschien dat je hier wat wijzer mee bent?
Sorry voor het lange wachten ,
Groetjes, D