Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google kalender in Thunderbird  (gelezen 1611 keer)

Offline Hij

  • Lid
Google kalender in Thunderbird
« Gepost op: 2008/05/14, 14:18:33 »
Ik wil mijn google kalender binnen thundebird gebruiken, het schijnt ook mogelijk te zijn, maar het lukt mij niet.

Ik heb de volgende handleiding gebruikt:
http://bfish.xaedalus.net/?p=239

Met als uitzondering dat ik i.p.v. de addon van de mozilla website genaamd "lightning" te halen deze vanuit synaptic heb geïnstalleerd. De addon van de website van mozilla resulteerde in een niet werkende addon. Had op een website gelezen dat de werkende addon in de bronnen van Ubuntu zit.

Vervolgens de addon "provider_for_google_calendar-0.4" geïnstalleerd.

Als ik de handleiding volg dan loop ik vast bij de stap van het maken van een nieuwe calender. Ik kan dan niet kiezen voor een gmail calender.

Voor de info, ik gebruik Ubuntu Hardy.

Wie kan mij helpen?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Google kalender in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/14, 14:33:24 »
Ubuntu heeft sinds versie 2.5 van python last van de volgende bug, met name deze post. Deze bug bevind zich in de pyton-gdata module, wat voor de afhandeling van oa de calendar gebruikt kan worden.

Waarschijnlijk gebruikt de addon deze module. Een oplossing is voor zover ik weet nog niet beschikbaar
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Hij

  • Lid
Google kalender in Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/14, 14:34:12 »
Ik heb nog verder gezocht en kwam deze oplossing tegen: http://lcardinaals.wordpress.com/2008/04/28/upgrade-naar-ubuntu-804-kalender-lightning-08-onder-thunderbird-wordt-niet-getoond/
Dus de nieuwe ligthning installeren vanaf de addons webpagina met een lib erbij. De ligthning werkt dan ook, maar niet samen met de google calender addon. Ik kan dan zelfs niet voor nieuwe calender kiezen.

Offline Hij

  • Lid
Google kalender in Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/14, 14:36:26 »
@Ronnie Thanks voor je info! Ik hoop toch stiekem dat iemand een oplossing weet of dat dit opgelost kan worden op termijn, het lijkt me namelijk heel handig! Ik maak vaak gebruik van google calender en als ik die kan integreren met thunderbird zou geweldig zijn

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Google kalender in Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/14, 14:52:41 »
Ik zal sowieso dit topic blijven volgen. Ik heb een programmatje gemaakt dat mijn schoolrooster (html) omzet naar een valid csv bestand, zodat ik deze kan importeren in google calendar. Dit wou ik automatisch laten doen, maar stuitte op dat probleem.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Google kalender in Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/14, 16:25:31 »
Op de add-on pagina van de provider for google calendar even kijken op de pagina met vorige versies ;) De een na laatste versie werkt hier zonder problemen..... (Dat is provider_for_google_calendar-0.3.1-tb+sb.xpi). Eventueel wil ik hem wel ff online zetten als je hem niet kunt vinden...
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline Hij

  • Lid
Google kalender in Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/14, 17:20:47 »
Citaat van: stormzoeker
Op de add-on pagina van de provider for google calendar even kijken op de pagina met vorige versies ;) De een na laatste versie werkt hier zonder problemen..... (Dat is provider_for_google_calendar-0.3.1-tb+sb.xpi). Eventueel wil ik hem wel ff online zetten als je hem niet kunt vinden...
Thanks voor je reply!

Heb het op die manier gedaan, dus lightning via synaptic en de vorige versie erop gezet van provider_for_google_calendar, dus versie 0.3.1. Nu blijf ik hier vast hangen;

Ik kan niet op next klikken, heel vreemd. Ik ben nu nog 1 klik verwijderd van google calendar in mijn thunderbird :)

LeoCardinaals

  • Gast
Google kalender in Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/14, 23:23:25 »
@Hij...deze al gezien: http://lcardinaals.wordpress.com/2008/03/22/microsoft-outlook-automatisch-synchroniseren-onder-lightning-in-thunderbird/. Ik heb dit zelf zonder problemen draaien.

PS Je hebt nog steeds de extra libstdc++5 nodig.

Offline Hij

  • Lid
Google kalender in Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/15, 09:19:08 »
Citaat van: LeoCardinaals
@Hij...deze al gezien: http://lcardinaals.wordpress.com/2008/03/22/microsoft-outlook-automatisch-synchroniseren-onder-lightning-in-thunderbird/. Ik heb dit zelf zonder problemen draaien.

PS Je hebt nog steeds de extra libstdc++5 nodig.
Nee dat werkt ook niet, ik blijf bij het laatste vast hangen, ik kan dan niet meer op next klikken (wel op cancel).
Toch bedankt voor het meedenken!