Interactief > Andere distributies

Waarom duurt het zolang dat "dump 0.4b47-4" van "testing" naar "bullseye" gaat ?

(1/3) > >>

aartje:
Sinds ca. 1982 ben ik een groot fan van het "dump/restore" commando in Unix/Linux. Het is superbetrouwbaar,
simpel en heeft in die 40 jaar nog nooit bij mij gefaald van Unix6 tot heden. Alleen kun je sinds een tijd onder Ubuntu
en/of Mint en/of Debian geen betrouwbare incrementele dumps meer maken. Het dump/restore commando
wordt onderhouden bij "debian". Onder "debian" staat de gepatchte goede versie (0.4b47-4) nu sinds begin mei 2022 te wachten
om te worden gepromoveerd tot "bullseye" (zie bv : https://manpages.debian.org/unstable/dump/dump.8.en.html ).

Heeft iemand enig idee hoelang zoiets kan duren of heeft iemand enig idee waar je dat zou kunnen informeren ?

peer:
testing wordt aan vermoedelijk halverwege 2023 de nieuwe debian stable versie: debian 12 bookworm.  Duurt dus nog even

edit: verwachte releasedatum gekorrigeerd

aartje:
@peer , ik dank je voor de reactie. Het duurt dus nog wel even, misschien moet ik met een shell-script
iets om "dump"heen bouwen om de bug te omzeilen.

M_aD:
Aangezien je het hebt over Debian hoort het topic thuis onder Andere Distributies. Gelieve in het vervolg rekening hiermee te houden.   :)

aartje:

--- Citaat van: M_aD op 2023/01/23, 13:07:29 ---Aangezien je het hebt over Debian hoort het topic thuis onder Andere Distributies. Gelieve in het vervolg rekening hiermee te houden.   :)

--- Einde van citaat ---
Ja, ik zal  het onderscheid proberen te maken, maar Ubuntu-gebruikers die zich niet realiseren dat het een
debian-fout is (en daardoor het toch als Ubuntu-probleen zien) zullen het ook niet bij andere distributies zetten en
dat geldt natuurlijk voor ruim 90 procent van de Ubuntu-software, dacht ik.
Maar, prima dat je dit forum duidelijk gestructureerd houdt :) . Mijn dank voor je inzet !

De fout heb ik al in een ander topic beschreven : https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=110268.0

Ik vind dat het wel erg lang duurt voor de oplossing doorsijpelt naar de distributies. De oplossing werd al begin mei 2022
ingediend.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie