Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TIP: 4 verschillende achtergronden per desktop als je Compiz F. draait  (gelezen 2424 keer)

Monstroxus

  • Gast
Hallo allemaal,

Misschien dat sommige van jullie dit al weten hoe je per desktop een andere achtergrond kan krijgen als je Compiz Fusion aan hebt staan. (met GNOME) Maar voor diegene die dit graag zouden willen doen, heb ik hier een supergemakkelijke how to:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=474894

Let wel: als je deze instructies hebt uitgevoerd, dan heb je de optie uitgezet om dingen op je desktop te laten verschijnen. (zoals icoontjes e.d.) Voor mij geeft dat niet want ik hou van lege desktops, lekker strak en rustig. En ook... als je je taskbars normaal gesproken een beetje doorzichtig hebt staan, kan je dat beter niet doen als je deze instructies hebt uitgevoerd, maar je moet je taskbars volledig gekleurd laten. (100% "vol", dus niet transparant anders zie je een verschillende achtergrond in je taskbar) Verder is het wel lekker blitz, elke desktop een ander plaatje. Is handig ook, dan weet je tenminste op welke desktop je zit. Er zijn ook andere how to's te vinden waar je de icoonen nog gewoon op je desktop kan hebben, maar die zijn meer omslachtig.

ps. ik heb dit maar onder "Etalage" geplaatst, want ik neem aan dat de "etalage" fans dit wel leuk zouden vinden.

Veel succes!

Offline ubby

  • Lid
TIP: 4 verschillende achtergronden per desktop als je Compiz F. draait
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/19, 09:14:09 »
Ik kwam hiervoor volgens mij ook al een idee tegen op de brainstorm site.
Misschien dat het in de toekomst met 1 druk op de knop is in te stellen.

Offline koen_92

  • Lid
TIP: 4 verschillende achtergronden per desktop als je Compiz F. draait
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 20:08:30 »
whowh, handig, bedankt!

Offline shappie

  • Lid
TIP: 4 verschillende achtergronden per desktop als je Compiz F. draait
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 21:33:10 »
Dankje! Ik had het allemaal al ingesteld in de ccsm van compiz maar moest dus nog dat vinkje weghalen in gconf :).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -