Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?  (gelezen 13987 keer)

Quatroking

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/08/07, 22:23:43 »
Citaat van: cumulus007
Jazz Jackrabbit rules :D !

Trouwens, Quatroking, hoe krijg jij RCT 1 draaiend? Als ik een spel wil starten, springt ie telkens naar het hoofdmenu.
Ik heb RCT1 er gewoon ingestopt, geinstaleerd, en gestard.

Ik draai overigens wel in window mode, fullscreen veroorzaakt crashes.

Offline Rishca

  • Lid
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/08/21, 12:15:49 »
World of warcraft + the burning crusade, werkt beter als in windows vista

Diablo 2 (Krijg ik alleen niet fullscreen)

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/08/21, 12:26:03 »
Pokerstars werkt ook prima onder wine.. al werkt het resizen van de tafels niet wat een tikkie lastig is. en de roleover menus van de spelers aan tafel ook niet. maargoed ben verder ook niet erg geintresseerd waar men vandaan komt. dus daar valt allemaal mee te leven.

Moet me ook nog is bezig houden met Counter Strike Source aan de praat krijgen onder ubuntu heb het wel gedaan onder slackware dus weet dat het werkt, maarja tikkie lui zullen we maar zeggen ;)

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #28 Gepost op: 2008/08/21, 15:53:26 »
http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=871 moet lukken CSS. Wel zorgen dat je Wine versie 1.1.1 hebt.En deze http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimod/index.php?page=HOWTO+Steam&back=HOWTO+INDEX+Wine+Games
Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #29 Gepost op: 2008/08/21, 16:07:52 »
Toegeven dat je een luie hond bent en toch nog op je wenken bediend worden. Schitterend ! ik ga dat vanavond is even uitzoeken. thanks Gijsbert

accesshater

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #30 Gepost op: 2008/08/21, 23:33:25 »
Steam (counterstrike 1.6)
gta san andreas (zonder shader ofzo anders is hij veel te traag)
diablo 2
zuma
gta 2
en ragnarok online (private server)

Voor de rest heb ik niets geprobeerd, ben geen echte gamer. Speel alleen diablo en de rest is voor de show (en binnenkort titan quest)

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #31 Gepost op: 2008/08/22, 16:51:35 »
Momenteel staat er alleen Command and conquer Renegade op maar wat ik op mijn PC heb gehad werkend:

Command and Conquer Renegade
GTA San Andreas
GTA2
Worms4 (al werkte de muis niet 100%)
Sonic R
Roller Coaster Tycoon 2
Warcraft III (Inclusief de uitbreiding the frozen throne)

En verder wel wat meer maar ik kan niet bedenken welke nu...
Heb voor ze allemaal niks bijzonders gedaan, alleen maar Pixel Shader uitzetten..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Dave

  • Lid
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #32 Gepost op: 2008/08/24, 18:17:59 »
Citaat van: Dwarrel
Dus nu krijgen we een serie van posts met allemaal spellen der in? Lijkt me niet erg overzichtelijk. Maar oke.
.
Zodra er vragen komen over een specifiek spel gaat het wel door elkaar lopen dus dat zou de poster misschien beter in een apart topic kunnen doen.

met mededelingen over een schokkend spel vraag ik me ook af met welk systeem zoiets is want Wine zal altijd vertragen vanwege de emulatie.

Dwarrel

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #33 Gepost op: 2008/08/24, 18:55:07 »
Citaat van: Dave
met mededelingen over een schokkend spel vraag ik me ook af met welk systeem zoiets is want Wine zal altijd vertragen vanwege de emulatie.
Van de wine site:
"Wine is a translation layer (a program loader) capable of running Windows applications on Linux and other POSIX compatible operating systems. Windows programs running in Wine act as native programs would, running without the performance or memory usage penalties of an emulator, with a similar look and feel to other applications on your desktop."

Van de FAQ van wine.

1.14. Is Wine an emulator? There seem to be disagreement.

There is a lot of confusion about this, particularly caused by people getting Wine's name wrong and calling it WINdows Emulator.

When users think of an emulator, they tend to think of things like game console emulators or virtualization software. This is the wrong way to think about Wine - Wine runs Windows applications in essentially the same way Windows does. Wine is just a native Unix substitute for the components of Windows; there is no inherent loss of speed due to "emulation" when using Wine, nor is there a need to open Wine before running your application.

That said, Wine can be thought of as a Windows emulator in much the same way that Windows Vista can be thought of as a Windows XP emulator; both allow you to run the same applications by translating system calls in much the same way. Setting Wine to mimic Windows XP is not much different from setting Vista to launch an application in XP compatibility mode.

There are a few things that makes wine more than just an emulator.

    * Sections of Wine can be used on Windows. Some virtual machines use Wine's OpenGL-based implementation of Direct3D on Windows rather than truly emulate 3D hardware.
    * Winelib can be used for porting windows application source code to other operating systems that Wine supports to run on any processor - even processes that neither Windows nor the Emulator bit of Wine supports.

"Wine is not just an emulator" would be a more correct name. Thinking of wine as just an emulator is really forgetting about the other things it is. Wine's "emulator" is really just a binary loader that allows Windows applications to interface with the Wine API replacement.
Dus wine is NIET een emulator! Daardoor zal je als je veel dingen met wine doet bij sommige ook gewoon een snelheids winst merken tenopzichte van windows XP / Vista.

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #34 Gepost op: 2008/08/26, 07:30:59 »
Ik heb gisteravond de

"DOOM Collector's Edition"  - Ultimate DOOM - DOOM II - Final DOOM

geïnstalleerd m.b.v. wine. Meer om te kijken of het werkt dan om echt te spelen.
Ik had al gezien op de site van wine dat 't zou werken...

Maar ik heb wel een vraagje over wine: zodra wine is geïnstalleerd, is de DOOM.exe klikable ! en zonder wachtwoord...
Is dit goed, vormt dit geen potentieel gevaar, kan ik dit configureren?
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #35 Gepost op: 2008/08/26, 08:24:12 »
Dat het exe bestand klikable is heeft te maken met het feit dat hij direct via wine geopend wordt.

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #36 Gepost op: 2008/08/26, 09:25:30 »
Ja, maar ik maak me meer zorgen (waarschijnlijk weer volledig onterecht) dat het zomaar kan/mag "runnen".

Ik snap natuurlijk wel dat ik het exe bestand zelf heb binnengehaald en heb opgestart, maar toch...

Zou ik wine niet zo kunnen configureren dat er altijd een wachtwoord gevraagd wordt?
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Dwarrel

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #37 Gepost op: 2008/08/26, 11:04:31 »
Volgens mij zit jij er mee dat bijvoorbeeld in windows een exe bestand zich zelf soms kan installeren? Maak je daar voor maar geen zorgen met wine, als jij niet klikt doet wine niks, want als je een bestand met wine wil laten uitvoeren dan moet je in het commando "wine" ervoor zetten. En hoe zou een exe bestand kunnen weten dat er wine voor moet? Dat kan hij niet weten daarnaast hoe kan iets wat wine nodig heeft wine opstarten zonder eerst te kunnen draaien.

Nee wine is veilig zolang je zelf niet .exe bestanden gaat zoeken met virussen etc, en dan nog is het ergste wat kan gebeuren dat een paar config bestanden in je Home folder overnieuw gedaan moeten worden.

Offline Dave

  • Lid
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #38 Gepost op: 2008/08/26, 13:48:40 »
Citaat van: Dwarrel
Citaat van: Dave
met mededelingen over een schokkend spel vraag ik me ook af met welk systeem zoiets is want Wine zal altijd vertragen vanwege de emulatie.
Van de wine site:
"Wine is a translation layer (a program loader) capable of running Windows applications on Linux and other POSIX compatible operating systems. Windows programs running in Wine act as native programs would, running without the performance or memory usage penalties of an emulator, with a similar look and feel to other applications on your desktop."

Van de FAQ van wine.

1.14. Is Wine an emulator? There seem to be disagreement.

There is a lot of confusion about this, particularly caused by people getting Wine's name wrong and calling it WINdows Emulator.

When users think of an emulator, they tend to think of things like game console emulators or virtualization software. This is the wrong way to think about Wine - Wine runs Windows applications in essentially the same way Windows does. Wine is just a native Unix substitute for the components of Windows; there is no inherent loss of speed due to "emulation" when using Wine, nor is there a need to open Wine before running your application.

That said, Wine can be thought of as a Windows emulator in much the same way that Windows Vista can be thought of as a Windows XP emulator; both allow you to run the same applications by translating system calls in much the same way. Setting Wine to mimic Windows XP is not much different from setting Vista to launch an application in XP compatibility mode.

There are a few things that makes wine more than just an emulator.

    * Sections of Wine can be used on Windows. Some virtual machines use Wine's OpenGL-based implementation of Direct3D on Windows rather than truly emulate 3D hardware.
    * Winelib can be used for porting windows application source code to other operating systems that Wine supports to run on any processor - even processes that neither Windows nor the Emulator bit of Wine supports.

"Wine is not just an emulator" would be a more correct name. Thinking of wine as just an emulator is really forgetting about the other things it is. Wine's "emulator" is really just a binary loader that allows Windows applications to interface with the Wine API replacement.
Dus wine is NIET een emulator! Daardoor zal je als je veel dingen met wine doet bij sommige ook gewoon een snelheids winst merken tenopzichte van windows XP / Vista.
Citaat
"Wine is not just an emulator" would be a more correct name.
beetje genuanceerder dan NIET.
maar goed, er zijn nu eenmaal spellen die behoorlijke eisen stellen en om dan met een machine met minder het wel onder wine te willen draaien krijg je scheve verhoudingen.
Dat is mijn punt dus eigenlijk

Dwarrel

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #39 Gepost op: 2008/08/26, 14:26:35 »
Citaat van: Dave
maar goed, er zijn nu eenmaal spellen die behoorlijke eisen stellen en om dan met een machine met minder het wel onder wine te willen draaien krijg je scheve verhoudingen.
Dat is mijn punt dus eigenlijk
Maar mijn punt was juist dat spellen die het net niet doen in windows het bij mij wel net doen in wine. Andere spellen geven hogere fps in wine dan in windows, voornamelijk omdat je niet zo veel sluimer processen hebt op de achtergrond. Maar misschien had ik het iets netter kunnen zeggen inderdaad. :)

Offline Dave

  • Lid
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #40 Gepost op: 2008/08/26, 17:16:38 »
Dat geeft dan goede hoop voor zoiets als photoshop wat toch vaak genoemd wordt als gemis in Linux (samen met dreamweaver).
Had zoiets niet verwacht eerlijk gezegd.

Dwarrel

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #41 Gepost op: 2008/08/26, 17:35:08 »
Photoshop CS2 werkt 100% in wine, heb zelf alleen nooit een snelheids test gedaan met photoshop dus weet niet of dit ook sneller werkt. Wel leuk om eens te testen.

Jean_

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #42 Gepost op: 2008/09/04, 09:27:16 »
Ik heb aan wine spellen draaien, half life 1, 2, episode 1 en Live for speed (zonder force feedback) en een of andere direct x mahjong.

Episode 2 krijg ik niet aan de praat, die komt met een foutmelding over datie een directx versie nodig heeft, is bekende foutmelding.
Gta 3 en San Andreas krijg ik wel runnen maar kan er niet mee spelen omdat het ventje beweegt zonder dat je iets doet (running man bug).

Als iemand iets weet over die 2 hou ik me aanbevolen, vooral over San Andreas / Gta, heb al vanalles geprobeerd.

Need for speed 2 heb ik hier gelezen zou werken, die ga ik proberen, maar FF zal er wel niet inzitten wel? Ik dacht dat ubuntu dat (nog) niet kan.

Jean.

Offline Math.

  • Lid
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #43 Gepost op: 2008/09/04, 10:27:33 »
Citaat van: kamelot
Citaat van: Math.
Citaat van: kamelot
World of wacraft (draaid perfect beter dan in windows gemiddeld tussen de 20 en 140 FPS meer :P )
Guildwars doet het wel maar net iets langzamer
warlords battlecry 2 zitten wat foutjes in maar ik weet niet of het aan wine leg
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Bij mij draait het echt 2x beter in windows... Wat voor een videokaart heb jij dan?
Ik heb een 7950Gt .
Geen idee waarom hij soms zo hoog bij mij loopt soms zit ik op 210 FPS wel een rustig stuk maar toch onder windows haal ik dat nooit .
Heb hem pas wel opnieuw geinstalleerd wow gelijk 2 GB kleiner :P
Trouwens haal ik ook meer fps op me laptop en daar zit maar een 7300gs in
Hmm, ik heb een 7900GT. Heb gisteren weer eens een multiboot met winXP geïnstalleerd voor WoW, om toch de beste performance eruit te halen. Weet jij hoe ik m'n fps tevoorschijn tover? Ben wel benieuwd wat het daadwerkelijke verschil is.

Quatroking

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #44 Gepost op: 2008/09/04, 15:29:03 »
Ik heb gisteren danwel niet met Wine, maar met DosBox Commander Keen 1 tm 5 aan de praat gekregen, op basis van de batchfiles die bij het Commander Keen pakket op steam zaten. Werkt 100%!

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #45 Gepost op: 2008/09/04, 18:08:01 »
Ik heb commander keen nog liggen op floppy, mijn zoon was er toen der tijd gek op. Ik moet alleen een floppydrive op mijn computer installeren, die moderne PC's zit die er standaard niet op.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Quatroking

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #46 Gepost op: 2008/09/05, 19:27:27 »
Ik heb ook geen floppy meer, en ik had daarom maar gewoon de pack legaal gekocht. Kostte me maar 6 dollar, en dan heb je iets wat ook echt perfect werkt.

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #47 Gepost op: 2008/09/09, 11:35:40 »
Citaat van: accesshater
Steam (counterstrike 1.6)
gta san andreas (zonder shader ofzo anders is hij veel te traag)
diablo 2
zuma
gta 2
en ragnarok online (private server)

Voor de rest heb ik niets geprobeerd, ben geen echte gamer. Speel alleen diablo en de rest is voor de show (en binnenkort titan quest)
Hoe heb jij in godsnaam counterstrike 1.6 voor elkaar gekregen?? Ik had constant problemen met Opengl of direct3d uiteindelijk draaide software of zo wel maar ongeloofelijk slecht.

Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #48 Gepost op: 2008/09/10, 20:55:14 »
Ik draai hier wat ouwe meuk:
- Medal of Honor Allied Assault
- Delta Force Black Hawk Down
- Ghost Recon

Het beste werkt gewoon om de boel onder Windows te installeren in een map waar je vanuit Linux ook bij kan. Verder gebruik ik Guitar Rig 3 icm wineasio en jack. Aan die knoppies draaien is eigenlijk ook wel een spelletje ;)

tom_t

  • Gast
Welke Windows games werken bij jou onder Wine en hoe doe je dat?
« Reactie #49 Gepost op: 2008/09/23, 15:15:27 »
counter strike 1, draait vlot
unreal tournament 2003, vrij schokkerig

beide maar op 800x600 in een apart venster... op 1024x768 full screen vervormt men beeld zo hard dat er bijna niets meer deftig zichtbaar is.... op een vorige install (Kubuntu) had ik dit probleem niet en kon ik full screen, maar wel vrij slecht speelbaar vanaf er veel grafische berekeningen aan te pas kwamen


ben nog niet zolang met ubuntu bezig dus lig nog wat aan te modderen met juiste drivers en configs