Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Wireless in Ubuntu  (gelezen 15355 keer)

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Gepost op: 2007/02/10, 16:29:36 »
Ik heb nog niet zoveel ervaring met Ubuntu. Ik zou graag willen over schakelen naar Ubuntu omdat ik niets meer wil weten van Windows.

Ik heb nu Ubuntu op mijn Notebook geïnstalleerd maar nu is het probleem dat hij mijn gewone netwerkkaart niet herkend en mijn wireless card wel. Mijn wireless is actief maar toch krijg ik geen verbinding met het internet. Ik heb alles al geprobeerd en ben ten einde raad.

Ik heb een Acer Aspire 5683WLMi
- Intel Core 2 Duo processor T5500 (1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2MB L2 cache)
- NVIDIA GeForce GO 7600 PCI Express 128MB VRAM
- Intel PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
- 1394-netwerkkaart
- Broadcom Netlink Gigabit Ethernet

Ooow ja ben ik er nog vergeten bij te zetten! Ik heb ook Ndiswrapper gedownload via windows maar weet niet goed hoe ik dit aan de praat moet krijgen. Maar ik vind het eigenaardig want mijn wireless ontvangt en verstuurt pakketten. Met andere woorden mijne wireless is toch actief maar heb toch geen verbinding tot het internet.

Zou aub iemand mij zo snel mogelijk kunnen helpen? Ik ben ten einde raad :(.

Help me please!!!
grtz

Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/10, 16:38:50 »
Omdat het n principe allemaal op hetzelfde neer komt verwijs ik je even naar deze post.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7029
lees die eens door , er staat veel info te lering en vermaak en vele handige linkjes.
Bijna aan het eind van de post staan linkjes hoe je wepkey insteld ..

Waarschijnlijk is dit bij jouw ook het geval

En hoe je hem aanschakelt en uitschakelt.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Mudkip

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/10, 16:41:48 »
ik kan mijn post niet deleten...

als je ndiswrapper hebt geinstalleerd staat er bij system - administration een windows wireless driver installer ding. ik heb die wireless card ook, zelfde probleem, werkt overigens in feisty zonder problemen

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/10, 16:56:28 »
Beste Gandyman

Ik zit met het probleem dat ik ook niet online kan met UTP-kabel omdat in ubuntu hij mijn netwerkkaart niet aangeeft  behalve mijne wireless. Zodus kan ik geen sudo apt-get update doen :(.
En het probleem is dat ik zeker en vast niet meer met windows wil werken maar met Ubuntu.
Maar kgaan nog is verder lezen op dat forum dat ik nog iets vind want zat nog maar aan de 2de pagina.

alvast bedankt.
Grtz

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/10, 17:04:03 »
draadje ff hier neergezet.
Probeer zo veel mogelijk in de juiste afdeling te posten anders wordt het snel onoverzichtelijk.
;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/10, 17:14:18 »
Ik zit echt met mijn handen in mijn haar want ik kan via Ubuntu echt niet op het internet. En ben hier uit niet veel wijzer geworden (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7029/1) :(.  
Gandyman ik hoop dat jij mij echt kunt helpen want e bent er precies al wel super ervaren in. So please help me!!!

grtz

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/10, 17:23:54 »
Powernoob,

Ik kan hoe moet ik dan die Ndiswrapper installeren? Ik heb niets toegang tot het internet. Alleen als ik vanuit GRUB mijn windows opstart. Kan je mij daar even bij helpen desnoods. Maar ik twijfel of ik dat nodig ga hebben want mijn wireless verzend zowiso al pakketten en ontvangt er ook een dus ik snap echt niet wat het probleem kan zijn :(.

Misschien sorry voor mijn onervarenheid :D. Maar ik kan supe goed werken met windows, daar mogen ze mij alles over vragen maar alles over Ubuntu is volledig nieuw :).

Grtz

Offline siegi

  • Lid
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/10, 17:30:51 »
voor intel heb je toch bij mijn weten geen ndiswrapper nodig die worden normaal mooi ondersteund.
Maar heb wel geen ervaring met de kaartjes zelf.
http://ipw3945.sourceforge.net/ hier kan je in elk geval de linux driver vinden.   Intel is opzich een heel linux vriendelijk bedrijf.
Maar ik merk dat bij sommige het werkt als je ubuntu edgy gebruikt in plaats van dapper.  dus 6.10 inplaats van 6.06.
Welke gebruik jij?

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/10, 17:38:25 »
ik gebruik de 6.06 LTS

Offline siegi

  • Lid
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/10, 17:48:40 »
Ik denk dat het bij edgy eft 6.10 out of de box gaat werken.  
De module zit in elk geval in de kernel van 6.10.  
Of je zou de driver moeten gebruiken waar ik link voor gegeven heb als je absoluut dapper wil bijven gebruiken.  
ndiswrapper is eigenlijk alleen nodig als er geen linux driver is.

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/10, 17:52:20 »
ik heb die driver al gedownload en op mijn externe hardeschijf geplaatst en dan naar ubuntu geplaatst. Maar waar moet ik die driver dan plaatsten om die te laten werken in ubuntu? En hoe moet ik die installeren?

grtz

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2007/02/10, 17:55:16 »
Je voorkomt een hoop gedonder en moeilijk gedoe, als je de zaak inderdaad meteen aan de praat krijgt met 6.10. Probeer dat eerst eens. Doe een schone installatie (dus met formatteren).

Haal 'm hier:
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/edgy/ubuntu-6.10-desktop-i386.iso

Groet, Pjotr.

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/10, 17:58:35 »
als ik die er dan opzet dan kan zou het wel werken of niet?
grtz

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2007/02/10, 17:59:57 »
Waarschijnlijk wel, want die heeft nieuwere drivers aan boord. Als je de LiveCD binnenhaalt vanaf de snelkoppeling die ik je eerder gaf, dan kun je het uitproberen met de LiveCD-sessie, voordat je gaat installeren op de harde schijf.

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2007/02/10, 18:01:31 »
ik kan die dan opstarten van uit windows of moet ik die eerst op cd plaatsen  en dan booten van die cd voor die sessie?

Offline siegi

  • Lid
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2007/02/10, 18:01:45 »
Het bestandje is eigenlijk een gzip mapje als je het uitpakt zal je zien dat er een bestand INSTALL inzit.  Hier staan de stappen uitgelegd wat je allemaal moet doen.  
Je gaat een driver moeten compileren dus je hebt ook kernel headers en buld-essentials nodig lijkt me nog niet zo simpel voor een beginner.  
Ik denk dat het effectief beter is om edgy te nemen.

Euhm live cd werkt zoals altijd gewoon bij het opstarten van de pc windows heeft er niets mee te maken. (je hebt toch dapper al geinstalleerd? )

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2007/02/10, 18:03:51 »
dus die gene die ik nu op mijn notebook heb staan

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2007/02/10, 18:06:32 »
als ik de 6.10 heb gedownload moet ik die op een cd'ke zetten? of moet ik daar iets speciaal met doen?

Offline siegi

  • Lid
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2007/02/10, 18:10:14 »
Als je die in ubuntu gewonload hebt kan je gewoon rechtse muisklik doen en dan kiezen voor de optie schrijf naar cd kiezen.

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2007/02/10, 18:11:19 »
speelt dat een rol of ik dat op een gewoon cdke zet of op een dvdke? Want kheb hier alleen maar een dvdke ter beschikking.

Offline siegi

  • Lid
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2007/02/10, 18:15:40 »
heb het al ooit op een dvd gezet en maakte  voor mij althans geen verschil.

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #21 Gepost op: 2007/02/10, 18:17:57 »
man siegi ge bent alvast bedankt ik hoop dat het gaat werken. :D Als dit het geval zou zijn dan zult ge mij nog wel horen en anders hoort ge het wel of het gelukt is.

grtz

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #22 Gepost op: 2007/02/10, 18:28:42 »
ik moet dat eerst nog uitpakken zeker als dat gedownload is of zo op de cd zetten?
ik merk wel op wanneer ik dit heb uitgepakt dat als ik de open cd open dat er nog altijd 6.06 bij staat is dat normaal?
Met ik de gewoon die map op die cd zetten of alle bestanden zonder de map te selecteren?

Grtz

Offline siegi

  • Lid
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #23 Gepost op: 2007/02/10, 18:40:50 »
Gewoon rechtse klik op de .iso en schrijf naar cd. Vervolgens doet ubuntu alles mooi voor jouw.
 
Je mag niet alleen de bestanden die in de iso zitten op cd zetten dan kan de geschreven cd niet booten.  
Dat er nog altijd iso van 6.06 staat is raar want pjotr123 heeft je een link gegeven naar de 6.10

Ahlfie

  • Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #24 Gepost op: 2007/02/10, 18:47:20 »
bij mij wilt die .iso niet naar de cd kopieren maar kgaan dat sebiet is op mijn gemakske proberen. Eerst de maag wat gaan vullen. :D

Hou je dit forum nog wat in het oog de komende dagen want ge bent echt een grote hulp? :)

see ya soon

Alvast bedankt

Grtz