Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 9.04 samen met w Vista  (gelezen 804 keer)

JeanBernard

  • Gast
ubuntu 9.04 samen met w Vista
« Gepost op: 2009/10/23, 15:58:08 »
Hallo ik heb sinds enkele weken ubuntu 9.04  op mijn pc (win Vista 32) gezet, op zich geen al te groot probleem, bij het opstarten van mijn pc kon ik kiezen ubuntu of  vista zo ver zo goed,maar nu komt het,na het installeren van ubuntu was er de vraag om updates op te halen vanaf dan liep zo een beetje alles  verkeerd ,niets werkte meer,en dit door het feit dat er te weinig gib beschikbaar was 2.5 gebruikt en 171 ongebruikt .
Ik heb dan een tweede keer gepoogd om (met de ubuntu cd ) ubuntu terug op mijn pc te zetten met het resultaat dat het nu wel werkt maar updaten kan niet wegens te weinig geheugen.Ik zal wel ergens iets fout gedaan hebben maar wat,dat is mijn vraag.
Ik heb nu 2x ubuntu + win Vista op mijn pc staan,ik denk dat het verstandig is om ubuntu (2x) te verwijderen en dan ubuntu 1x terug maar dan wel juist op mijn pc te zetten , maar hier zit ik met een probleem, hoe kan ik ubuntu op een juiste manier verwijderen.
Bedankt voor de eventuele hulp.Gr....JeanBernard :( :( :(         

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 9.04 samen met w Vista
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/23, 16:05:53 »
Je bent slachtoffer van een vervelende fout in 9.04 (gelukkig hersteld in 9.10, die volgende week verschijnt): het schijfindelingsvoorstel bij installatie, geeft veel te weinig schijfruimte aan Ubuntu.

Aanpak:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie
(punt 1A).

JeanBernard

  • Gast
Re: ubuntu 9.04 samen met w Vista
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/23, 16:35:07 »
Pjotr bedankt voor u antwoord,ik kan dan beter wachten op de nieuwe versie 9.10 en terug herinstalleren.
Nog een vraag, waar kan ik de nieuwe versie bekomen,bedankt alvast.JeanBernard. :) 

Offline Thijsg

  • Lid
Re: ubuntu 9.04 samen met w Vista
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/23, 17:45:15 »
Als je besluit verder te gaan met Ubuntu 9.04 krijg je vanzelf een bericht in het updatescherm. (Systeem>Beheer>Updatebeheer)

Als je gaat herinstalleren, zal het vermoedelijk hier komen. http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download