Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten  (gelezen 6767 keer)

Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Gepost op: 2009/05/10, 23:39:46 »
Na wat gespeel met OpenOffice mail merge kan ik nu vrij vlot visitekaartjes afdrukken. Dus, wie Ubuntu steunpunt is, en interesse heeft in 24 heel mooie Ubuntu visitekaartjes om uit te delen aan geïnteresseerden in Ubuntu, lees verder.



http://img526.imageshack.us/img526/241/dsc022272.jpg

edit: (Het logo is iets veranderd. Er staat nu onder "Ubuntu" de tekst "community support" i.p.v. "linux voor iedereen")

De visitekaartjes worden afgedrukt op vrij zwaar fotoglossy papier. Ik reken 1 euro aan kosten (dat is minder dan de kostprijs, 0,88 euro postzegels).

Wil je deze ontvangen stuur dan voor Nederland mij of voor België swartzproductions een email met als onderwerp: "24 visitekaartjes". In de mail vervolgens de volgende gegevens op een doorlopende regel, gescheiden door een komma zonder spatie erachter: Naam, Emailadres, Adres, Postcode, Plaats, tekst regel 1, tekst regel 2, tekst regel 3, tekst regel 4, tekst regel 5. In totaal dus 10 velden, 5 voor de contactgegevens, en 5 voor de regels die op het kaartje komen. Dat betekend dus 9 komma's, tel even of dat klopt voor het verzenden van de email. De tekst komt op het visitekaartje zoals die in de mail staat, dus goed letten op hoofdletters, spaties e.d. LET OP! Zet een (telefoon) nummer tussen aanhalingsteken: "nummer". Anders wordt het als een getal gezien, en wordt een eventuele "0" aan het begin weggelaten! Wil je een regel niet gebruiken, vul dan niets in tussen de twee opvolgende comma's van dat veld. De regel wordt nu weggelaten, er ontstaat dus geen gat, maar de onderliggende regels schuiven omhoog. Regel 1 wordt vet gedrukt.

Dus bijvoorbeeld:

onderwerp email:
Citaat
24 visitekaartjes
inhoud email:
Citaat
Thomas de Graaff,emailadres@server.nl,Bakkerstraat 21,9007 HJ,Bergen,Thomas de Graaff (tommie74),emailadres@server.nl,Bakkerstraat 21,9007 HJ Bergen,"0413363359"

of bijvoorbeeld zonder telefoonnummer en zonder email, maar met webadres:

onderwerp email:
Citaat
24 visitekaartjes
inhoud email:
Citaat
Thomas de Graaff,emailadres@server.nl,Bakkerstraat 21,9007 HJ,Bergen,Thomas de Graaff (tommie74),www.tommie.nl,Bakkerstraat 21,9007 HJ Bergen,

Je ontvangt pas wanneer de kaartjes verstuurd worden een email terug waarin vermeld staat op welke rekening t.z.t. de euro gestort mag worden.

Laat het ook even in deze draad weten als je iets besteld, dan wordt de draad af en toe weer omhoog gegooid in het forum zodat in de toekomst nieuwe steunpunten ook op de hoogte zijn van deze mogelijkheid.

Ik snijd de visitekaartjes zodanig dat je zes repen van vier kaartjes ontvangt. Die moet je zelf dus nog even van elkaar snijden of knippen. Anders wordt het me te veel werk.

Ik print pas als er een zeker aantal mensen hebben besteld, of anders één keer in de twee weken. Dus als je ze niet meteen ontvangt, even geduld.

Maak het bedrag pas over als je de visitekaartjes ontvangt! Dat geeft mij de ruimte om eventueel te stoppen met het een en ander als er iets niet goed gaat, of het te veel werk wordt.

Mocht je ook ubuntu postzegels willen, voor 5 euro kan je een velletje meebestellen. Geef dit dan even in je mail aan. Ik verstuur het een en ander dan wel pas nadat ik de betaling heb ontvangen.

Wie zelf visitekaartjes wil printen kan het bestand hier downloaden:
Visitekaartjes.odt
« Laatst bewerkt op: 2009/07/02, 17:28:03 door Thomas de Graaff »

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/10, 23:49:02 »
Is natuurlijk knap gedaan. Maar,
Ik vraag me af of iedereen zomaar, zo'n business kaart mag maken.

Normaal is dat volgens mij een recht van de ubuntu members.
Citaat
The right to print business cards with the Ubuntu logo - The business cards can be found at the BusinessCards page, you will need to take care of the printing yourself.
https://wiki.ubuntu.com/Membership

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/10, 23:52:01 »
Is natuurlijk knap gedaan. Maar,
Ik vraag me af of iedereen zomaar, zo'n business kaart mag maken.

Normaal is dat volgens mij een recht van de ubuntu members.
Citaat
The right to print business cards with the Ubuntu logo - The business cards can be found at the BusinessCards page, you will need to take care of the printing yourself.
https://wiki.ubuntu.com/Membership
Volgens mij ben ik binnenkort Ubuntu member als ik lid wordt van het events team is het niet? Dan mag ik volgens die tekst business cards printen toch?

edit:
O, niet geloof ik... members zijn wat hoger in de hierarchie...  :|

edit2:
Sue me!  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/05/10, 23:58:19 door tommie74 »

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/10, 23:55:09 »
Volgens mij ben ik binnenkort Ubuntu member als ik lid wordt van het events team is het niet? Dan mag ik volgens die tekst business cards printen volgens mij.
Je bent niet rechtstreeks ubuntu member als je ubuntu-nl teamlid bent. In feite kan ik maar 2 teamleden bedenken die de ubuntu member status hebben.
ubuntu-nl teamlid zijn kan wel een wipplank zijn om je ubuntu member status aan te vragen.

Om er meer over te weten kan je even kijken op de wiki pagina die ik u gaf

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/11, 09:19:52 »
Volgens mij zijn er twee mogelijkheden om dit probleempje te omzeilen. Als een ubuntu member mij opdracht geeft om voor steunpunten die daarin interesse hebben visitekaartjes te maken is het volgens mij legaal. De andere mogelijkheid is om toestemming te vragen aan Canonical.

Ik zal in ieder geval toestemming vragen aan Canonical, zodra daar meer duidelijkheid over is laat ik het hier horen.

Ondertussen mogen wat mij betreft gewoon bestellingen geplaatst worden. Zodra er toestemming is, maak ik dan de visitekaartjes en stuur deze op. Komt er geen toestemming, van Canonical of van een ubuntu member, dan zijn er altijd nog bierfiltjes en dergelijke..  :)

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/11, 10:10:03 »
Gaat het niet een beetje te ver dat je daar ook al toestemming voor moet hebben?
En zeg nu eens eerlijk, als je dit laat maken zonder toestemming, welke haan kraait ernaar dan?
Ach, als er nu genoeg maar genoeg mensen toestemming gaan vragen voor dit soort dingen, dan wordt het misschien vanzelf wat makkelijker voor anderen in de toekomst.

Ik heb aan de trademarks mensen van Canonical gevraagd onder welke voorwaarden dit zou mogen, met als voorbeeld het expliciet aangeven dat het om community support gaat. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er een probleem van wordt gemaakt.

Als dat wel het geval is maak ik wel een nieuw kaartje zonder logo, of met een niet officieel "kunstzinnig" logo oid.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/11, 10:27:33 »
Er staat op je ontwerp toch niet dat je off. ubuntu member bent? Verder lijkt het mij geen probleem wanneer je het logo gebruikt voor release party ondersteuning. En met een kuntzinnige variant is het helemaal in orde.

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/11, 10:54:39 »
Ik vind het een hartstikke mooi idee.
Verder vind ik het raar als je als je steunpunt bent, niet zoiets zou mogen maken/hebben. Als er iemand bij je langs komt voor problemen of zo met Ubuntu, dan kan je hem daarna het kaartje geven. Is extra reclame.
Extra reclame is altijd mooi meegenomen, maar dan moet het wel positieve reclame zijn.
En dan vind ik het idee goed dat niet iedereen zich zomaar kan uitgeven als vertegenwoordiger van ubuntu.

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/11, 11:01:18 »
Ik vind het een hartstikke mooi idee.
Verder vind ik het raar als je als je steunpunt bent, niet zoiets zou mogen maken/hebben. Als er iemand bij je langs komt voor problemen of zo met Ubuntu, dan kan je hem daarna het kaartje geven. Is extra reclame.
Extra reclame is altijd mooi meegenomen, maar dan moet het wel positieve reclame zijn.
En dan vind ik het idee goed dat niet iedereen zich zomaar kan uitgeven als vertegenwoordiger van ubuntu.

Misschien een idee dan om een emailadres te publiceren waar mensen klachten over steunpunten kunnen melden? Dan is het mogelijk om (na communicatie daarover) steunpunten te verwijderen die geen positieve inbreng hebben. Uitgaan van het goede in de mens, en pas wanneer het tegendeel blijkt daarop reageren lijkt me namelijk wel zinnig als het mensen betreft die zich vrijwillig inzetten.

edit: Voordat hier een discussie ontstaat over het wel of niet terecht zijn van het wel of niet mogen gebruiken van visitekaartjes door steunpunten: wat wij daar van vinden is niet van belang. Het gaat erom wat Canonical daar van vind, en dat hoor ik als het goed is over enige tijd. Tot die tijd is het even afwachten.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/11, 11:06:42 door tommie74 »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/11, 11:09:00 »
Overigens zou je emailadres een ubuntu-nl.org adres moeten zijn.Dan presenteer je je als vertegenwoordiger van ubuntu-nl. Ben je reeds lid van het team?

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/11, 11:12:40 »
Ik vind het idee van tommy opzich heel goed.
Er zijn ook mensen die zich in het verleden ingeschreven hebben op het forum, en ubuntu niet meer gebruiken en een ander email adres hebben. En dan is zo'n meld functie altijd handig.

Een ubuntu-nl.org adres krijgt elk teamlid, tommy zou normaal eergisteren ter sprake komen op meeting en nadien toegevoegd worden.
Ik ga er eens achteraan :)
 

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/11, 11:17:56 »
Offtopic:
Tommie, ik denk niet dat dat een goed idee is.
We gaan er toch vanuit dat alle steunpunten goed zijn, anders geef je je niet op als steunpunt.
En wat als blijkt dat de hulp wel goed is, maar men mag de mens erachter niet zo?
Ik open even een nieuwe draad hiervoor, dan kan deze on-topic blijven.

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/steunpunten-klachtenmeldpunt/new/#new

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/11, 16:08:02 »

Is er overigens geen Nederlandse vertaling van die pagina van het Membership, zodat iedereen kan lezen wat daar nu werkelijk staat?


Geloof me Femke, die hele procedure om member te worden is dermate ingewikkeld, daar lusten de honden geen brood van. Zelfs als de zaak vertaald is, zakt je de broek er spontaan vanaf.
Shuttleworth vraagt me maar dacht ik zo.
Tot die tijd blijf ik gewoon releaseparties organiseren met een lullig hotmailadresje. Is dat nou om te lachen of om te huilen?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/11, 18:40:21 »

Is er overigens geen Nederlandse vertaling van die pagina van het Membership, zodat iedereen kan lezen wat daar nu werkelijk staat?


Geloof me Femke, die hele procedure om member te worden is dermate ingewikkeld, daar lusten de honden geen brood van. Zelfs als de zaak vertaald is, zakt je de broek er spontaan vanaf.
Shuttleworth vraagt me maar dacht ik zo.
Tot die tijd blijf ik gewoon releaseparties organiseren met een lullig hotmailadresje. Is dat nou om te lachen of om te huilen?

Nou is het sinds 1,5 jaar net even anders geregeld. Onze Mark heeft met de council de taken gedelegeerd naar regionale membership boards:
   

Regional Membership Boards:
   
Americas
   
Europe, Middle East and Africa
   
Asia and Oceania

Mark komt er niet meer direct aan te pas. Procedure: https://wiki.ubuntu.com/Membership?action=show&redirect=NewMemberHowto
Ik ben letterlijk de laatste geweest in de oude situatie, na 3 meetings uren te hebben gewacht op mijn beurt enzo. Die situatie is gelukkig veranderd. De vergadering op ubuntu-meeting duren geen uren meer. Ps, morgen is er weer 1.
   
« Laatst bewerkt op: 2009/05/11, 18:42:46 door leoquant »

Offline hotrod

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/11, 21:07:28 »
Ziet er erg leuk uit, en het idee is ook leuk.
Maar lees eens goed  (Once you have successfully completed the membership process, you will be added to the list of members and are entitled to carry and use Ubuntu cards. )
Er staat dat je hem pas mag DRAGEN en PRINTEN als je een member bent.
Dus mag je de cards niet voor een ander printen, deze moet dan ook een member zijn om hem te dragen.

Maar met een beetje creatieve oplossingen moet je toch wel een soort gelijk kaartje kunnen maken toch.
Want iemand die zo`n kaartje wil dragen en uitgeven die heeft in ieder geval de Ubuntu instelling Toch.
 

Offline hotrod

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/13, 23:46:03 »
IK heb de cards eens bekeken en volgens mij mogen de cards van tommie74 wel.
Er staat dat je niet zomaar member cards mag dragen, en op jouw cards (tommie74) zie ik nergens vermeld dat je een member bent.
OP de officiële kaart staat vermeld offical member en dan de naam, dus tommie volgens mij kan het wel zolang je maar niet vermeld dat je een member bent.

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/14, 00:34:16 »
Dus tommie volgens mij kan het wel zolang je maar niet vermeld dat je een member bent.

Kijk even terug naar mijn post, er staat het volgende.

Citaat
The right to print business cards with the Ubuntu logo - The business cards can be found at the BusinessCards page, you will need to take care of the printing yourself.
Het gaat hier echt wel gewoon over business kaartjes met het ubuntu logo. Er staat alleen bij dat er ook voorbeeld kaartjes beschikbaar zijn waar dan toevallig member op staat.

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/14, 03:40:56 »

Mark komt er niet meer direct aan te pas. Procedure: https://wiki.ubuntu.com/Membership?action=show&redirect=NewMemberHowto
Ik ben letterlijk de laatste geweest in de oude situatie, na 3 meetings uren te hebben gewacht op mijn beurt enzo. Die situatie is gelukkig veranderd. De vergadering op ubuntu-meeting duren geen uren meer. Ps, morgen is er weer 1.
   

Zie ook: http://blogs.ubuntu-nl.org/dennis/2009/05/13/how-to-become-an-ubuntu-member-the-easy-way/

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #18 Gepost op: 2009/06/12, 23:03:36 »
Ik heb toestemming gekregen van Canonical voor het printen van de Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten!

Dus, wie wil, volg de instructies

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #19 Gepost op: 2009/06/12, 23:11:48 »
dat is mooi tommie74.......zojuist een order geplaatst  =D

edit: is het mogelijk om ook de regio v/h steunpunt op het visite kaartje te vermelden
« Laatst bewerkt op: 2009/06/12, 23:13:37 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #20 Gepost op: 2009/06/12, 23:16:34 »
tommie, zou je me eventueel kunnen het sjabloon doorsturen?
Dan zou ik het wel zien zitten om de visitekaartjes in België rond te sturen

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #21 Gepost op: 2009/06/12, 23:20:50 »
tommy top,.   order is onderweg :)

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #22 Gepost op: 2009/06/12, 23:50:36 »
tommie, zou je me eventueel kunnen het sjabloon doorsturen?
Dan zou ik het wel zien zitten om de visitekaartjes in België rond te sturen
Tuurlijk, het is een odt bestand. Met databasekoppeling zodat het eenvoudig is om de bestanden af te drukken. Je zal dan wel even zelf een nieuwe databasekoppeling moeten maken, want die kan ik geloof ik niet meesturen. Stuur je emailadres maar even door.

Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #23 Gepost op: 2009/06/13, 10:28:49 »
Tuurlijk, het is een odt bestand. Met databasekoppeling zodat het eenvoudig is om de bestanden af te drukken. Je zal dan wel even zelf een nieuwe databasekoppeling moeten maken, want die kan ik geloof ik niet meesturen. Stuur je emailadres maar even door.
Ik het verstuurd via PM.
Dus Belgische steunpunten die een ubuntu-visitekaartje willen, mail me (mailadres staat in mn profiel)
Zelfde info als in het eerste bericht

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Ubuntu visitekaartjes voor steunpunten
« Reactie #24 Gepost op: 2009/06/22, 23:53:33 »
Bij deze een mailtje verstuurd  =D
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt