Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer  (gelezen 2619 keer)

Offline Dayenne

  • Lid
[opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Gepost op: 2010/11/27, 13:23:43 »
Mijn kat is op het toetsenbord van mn laptop (Dell Insprion, uit 2006) gaan zitten en heeft allerlei knoppen(-combinaties) ingedrukt. Nu is het verbindingsicoon rechts bovenin weg en kan ik geen verbinding meer maken met het internet. Hoe krijg ik dat weer terug?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/27, 14:06:33 door Dayenne »

Offline Dayenne

  • Lid
Re: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/27, 14:07:37 »
Moest ff zoeken naar toetsencombi, maar hij doet t weer.

Combi was: Fn-F2 tegelijk (net 2 achterpoten...)

Offline elendil

  • Lid
Re: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/27, 21:23:14 »
Hehehe, schitterend dat een huisdier wat je normaal gesproken zoveel plezier doet, je ook met problemen kan opzadelen :)


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/27, 23:00:46 »
Ha erg grappig dit verhaal! En die softwarebouwers maar werken en debuggen en testen en dan eindelijk werkt alles naar behoren en dan denken ze dat ze er zijn, maar niemand die ooit rekening heeft gehouden met een poes op het toetsenbord! :) Doet me denken aan een verhaal van een aantal jaar geleden. Een grote webhoster in de VS die de sites van onder meer HP en Apple en/of Dell draaide en die dus alle voorzorgsmaatregelen had genomen om uitval tegen te gaan (voorwaarde om dergelijke grote klanten binnen te halen natuurlijk), ging op een gegeven moment onderuit voor 24 of 48 uur. Iedereen boos en woest en schadeclaims. Wat bleek uiteindelijk? Een muisje had het gepresteerd in de hoofdstroomleiding/stopcontact te klimmen met kortsluiting en brand als gevolg. Beestje jammerlijk geëlektrocuteerd maar wel die hele webhoster op z'n achterste gekregen! Welke infrastructuurarchitect houdt nu met zoiets rekening...? Murphy is overal! :)

Offline Dayenne

  • Lid
Re: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/30, 16:28:47 »
 :D De kat heeft er ook al voor gezorgd dat mn numerieke toetsen het niet meer deden. Uiteindelijk heb ik 10.10 opnieuw geïnstalleerd. Hierdoor kon ik direct de oude win partitie overschrijven, dus dat was wel fijn.

De vraag is: hoe kan ik iets dergelijks de volgende keer makkelijker terugdraaien?

Offline Tom

  • Lid
Re: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/30, 17:02:47 »
Gestoofde poes in madaira  met gebakken aardappeltjes misschien ..... nee grapje hoor.
Maak iets een plankje bv met vier korte steuntjes kun je dat over je toetsen bord zetten wanneer je hem niet in gebruik hebt.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/30, 17:44:28 »

 ;)

On topic: Zodra je wegloopt van je computer kan je op control-alt-L drukken om het scherm en toetsenbord te vergrendelen. Hierna moet je wel weer je wachtwoord invoeren om hem te ontgrendelen.

Voor de numerieke toetsen moet je even kijken of het Num Lock lampje wel brandt ;)
Een andere optie is dat de "muis-toetsen" functie is ingeschakeld. Hiermee kan je het muispijltje bedienen met de pijltjestoetsen op het numerieke gedeelte. Deze functie kan je terugvinden in Systeem>Voorkeuren>Toetsenbord.

Offline merijnie

  • Lid
Re: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/30, 21:34:22 »
Ha erg grappig dit verhaal! En die softwarebouwers maar werken en debuggen en testen en dan eindelijk werkt alles naar behoren en dan denken ze dat ze er zijn, maar niemand die ooit rekening heeft gehouden met een poes op het toetsenbord! :) Doet me denken aan een verhaal van een aantal jaar geleden. Een grote webhoster in de VS die de sites van onder meer HP en Apple en/of Dell draaide en die dus alle voorzorgsmaatregelen had genomen om uitval tegen te gaan (voorwaarde om dergelijke grote klanten binnen te halen natuurlijk), ging op een gegeven moment onderuit voor 24 of 48 uur. Iedereen boos en woest en schadeclaims. Wat bleek uiteindelijk? Een muisje had het gepresteerd in de hoofdstroomleiding/stopcontact te klimmen met kortsluiting en brand als gevolg. Beestje jammerlijk geëlektrocuteerd maar wel die hele webhoster op z'n achterste gekregen! Welke infrastructuurarchitect houdt nu met zoiets rekening...? Murphy is overal! :)

Doet me denken aan de term 'Bug'. Dit is ook ontstaan doordat een insect indertijd tussen de relais zat, waardoor de computer niet meer werkte :-D

Offline koos4401

  • Lid
Re: [opgelost] Poes op toetsenbord, geen verbinding meer
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/30, 21:46:23 »
Citaat
Gestoofde poes in madaira  met gebakken aardappeltjes misschien ..... nee grapje hoor.
Hoezo, grapje?? :o Het is lekker én de reden dat de poelier aan de hazen en konijnen de sokjes laat zitten. De klant weet dan zeker dat hij geen "dakhaas" koopt.
Now guess, am I kidding?? ;)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523