Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Alternatief voor Friends (Twitter client) - Xubuntu 13.10  (gelezen 339 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Ik ben recent overgestapt naar Xubuntu 13.10. Verse installatie.

Nu gebruikte ik tot nu toe Friends als Twitter client. Dat was nooit echt een geweldige app, vond ik. Nu in 13.10 valt hij ook nog regelmatig om. Ik heb er een beetje genoeg van.

Iemand een suggestie voor een ander programma. Ik zie in Synaptic bijvoorbeeld Hotot?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 2013/12/14, 20:33:47 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Alternatief voor Friends (Twitter client) - Xubuntu 13.10
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/14, 11:01:05 »
Hotot is inderdaad een fijn programma, enige nadeel is dat het er een beetje anders uitziet omdat het niet helemaal een native programma is (en ik weet niet of de Softwarecentrum-versie al bijgewerkt is naar de nieuwste want dat is wel nodig i.v.m. verbinden met Twitter). Polly is ook een heel fijn programma, al moet je dan wel even de deb van Polly's PPA plukken omdat ie vreemd genoeg nog steeds niet in het Softwarecentrum staat...
https://code.launchpad.net/~conscioususer/+archive/polly-unstable

(wees gerust: er staat "development snapshot" maar het is al maandenlang een stabiel programma, wordt ook aangeprezen op o.a. OMG! Ubuntu, Webupd8 en andere Linux-sites)
« Laatst bewerkt op: 2013/12/14, 11:03:33 door Vistaus »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Alternatief voor Friends (Twitter client) - Xubuntu 13.10
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/14, 11:42:15 »
Mijn mening: Choqok een heerlijk programma.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Alternatief voor Friends (Twitter client) - Xubuntu 13.10
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/14, 12:09:15 »
Dank jullie wel!

Ik heb dat Choqok maar eens aangezet. Ik ben niet vies van een PPA, maar ik geef toch de voorkeur aan een app uit de repo's.

Even wennen aan dat Choqok natuurlijk, maar het draait inmiddels.

[Update: met Choqok wilde het uiteindelijk niet vlotten. Ik kreeg geen Tweets in beeld. Dat is wel de bedoeling. Polly geprobeerd. Die was meteen helemaal fijn, gelijk tweets in beeld als vanouds.]

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 2013/12/14, 20:36:05 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021