Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Brasero molt cd's  (gelezen 2767 keer)

(opgelost) Brasero molt cd's
« Gepost op: 2013/03/10, 21:27:03 »
Het begint me te ergeren, dat dat ik geen CD's kan branden met Brasero. Het enige wat dat ding doet is een ISO maken. Daarna zit het niks anders te doen dan een uur lang een CD kapot te maken.
Dank zij de de DualBoot kan ik terug naar Nero onder XP en brandt de door Brasero gemaakte ISO vlotjes naar een CD.
Brasero laat ook nergens voortgang zien, alleen de CD staat lawaai te maken...
« Laatst bewerkt op: 2013/10/16, 20:28:08 door DickStomp »
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline RikRik

  • Lid
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/10, 21:30:42 »
Het begint me te ergeren, dat dat ik geen CD's kan branden met Brasero. Het enige wat dat ding doet is een ISO maken. Daarna zit het niks anders te doen dan een uur lang een CD kapot te maken.
Dank zij de de DualBoot kan ik terug naar Nero onder XP en brandt de door Brasero gemaakte ISO vlotjes naar een CD.
Brasero laat ook nergens voortgang zien, alleen de CD staat lawaai te maken...
Ik gebruik K3b om cd's en DVD's te branden, nog nooit een problemen mee gehad, ik zou zeggen probeer het eens. Geeft K3b ook problemen vraag ik mij af  ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/10, 21:48:52 »
Nero voor Linux is ook een uitstekende keuze, en je sleept niet de halve KDE-werkomgeving mee (zoals K3b doet)...
http://www.nero.com/enu/downloads-linux4-update.php

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/10, 22:13:11 »
Nero voor Linux is ook een uitstekende keuze, en je sleept niet de halve KDE-werkomgeving mee (zoals K3b doet)...
http://www.nero.com/enu/downloads-linux4-update.php

Is dat een betaalde versie??

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/10, 22:23:18 »
Nero voor Linux is ook een uitstekende keuze, en je sleept niet de halve KDE-werkomgeving mee (zoals K3b doet)...
http://www.nero.com/enu/downloads-linux4-update.php

Is dat een betaalde versie??
Ja. Althans: in principe wel.  :-X

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/10, 22:26:37 »
Nero voor Linux is ook een uitstekende keuze, en je sleept niet de halve KDE-werkomgeving mee (zoals K3b doet)...
http://www.nero.com/enu/downloads-linux4-update.php

Is dat een betaalde versie??
Ja. Althans: in principe wel.  :-X

Dan komt het demensie syndroom naar boven en vergeet je het. :)

Re: Brasero molt cd's
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/10, 23:09:19 »
Dan probeer je een ander brandprogramma (K3B,xfburn,weet ik wat)... niet te moeilijk doen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/10, 23:15:43 »
Gebruik nu bijna 3 jaren xfburn staat in de repro´s lichte en goede brander.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Brasero molt cd's
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/11, 00:27:02 »
Nero voor Linux is ook een uitstekende keuze, en je sleept niet de halve KDE-werkomgeving mee (zoals K3b doet)...
http://www.nero.com/enu/downloads-linux4-update.php

Is dat een betaalde versie??
Ja. Althans: in principe wel.  :-X

Min of meer: je krijgt 30 dagen uitprobeertijd :P Is wel een heel fijn programma, heb het een paar jaar gebruikt op Ubuntu! Alleen jammer dat ze opgehouden zijn met het ontwikkelen van Nero voor Linux.

Offline jabuca

  • Lid
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/11, 07:21:51 »
K3B gebruik ik al jaren tot volle tevredenheid.
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Brasero molt cd's
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/11, 13:53:56 »

Brasero op Ubuntu doet soms gekke dingen, vooral dingen die je niet wilt.
Raar maar waar, op Mint 14 -Mate doet Brasero het voortreffelijk. Geen enkel probleem daar *op mijn harde waren* ..

Maar ik gebruik andere brandprogramma's op Ubuntu dan Brasero; vooral K3B doet dat uitmuntend. Nadeel is idd, zoals Pjotr opmerkte, het sleurt een enorme hoeveelheid KDE-spul mee tijdens de installatie.
Anders Xfburn gebruiken: dat doet ook zijn ding zonder toeters en bellen.

Maar Brasero op Ubuntu zou ik eerder mijden dan het te gebruiken, althans dat is mijn ervaring met Brasero.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Brasero molt cd's
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/11, 15:03:38 »
Wat ik wel grappig vind om te zien is dat normaal iedereen KDE-programma's afraadt vanwege de hoeveelheid bibliotheken e.d. maar als ik zie hoeveel mensen K3B gebruiken dan maakt het toch niet meer uit? Want die bibliotheken heb je dan al door K3B...

Re: Brasero molt cd's
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/11, 15:50:20 »
Wat ik wel grappig vind om te zien is dat normaal iedereen KDE-programma's afraadt vanwege de hoeveelheid bibliotheken e.d. maar als ik zie hoeveel mensen K3B gebruiken dan maakt het toch niet meer uit? Want die bibliotheken heb je dan al door K3B...
Misschien hebben mensen eindelijk geleerd niet te zaniken over amper 150 MB.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/11, 15:59:00 »
Wat ik wel grappig vind om te zien is dat normaal iedereen KDE-programma's afraadt vanwege de hoeveelheid bibliotheken e.d. maar als ik zie hoeveel mensen K3B gebruiken dan maakt het toch niet meer uit? Want die bibliotheken heb je dan al door K3B...
Misschien hebben mensen eindelijk geleerd niet te zaniken over amper 150 MB.
Dat woord "zaniken" hou je maar bij je, vriend. Daar ben ik niet van gediend.

Het gaat niet zozeer om die 150 MB, ofschoon die buitenproportioneel is. Maar door deze systeemvervuiling loop je ook een grotere kans op storingen en op een structureel hogere systeembelasting (spul dat op de achtergrond meedraait). Mogelijk (deels) hetzelfde effect wat je krijgt als je KDE naast Gnome installeert.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/11, 16:07:56 door Pjotr »

Re: Brasero molt cd's
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/11, 17:10:03 »
Wat ik wel grappig vind om te zien is dat normaal iedereen KDE-programma's afraadt vanwege de hoeveelheid bibliotheken e.d. maar als ik zie hoeveel mensen K3B gebruiken dan maakt het toch niet meer uit? Want die bibliotheken heb je dan al door K3B...
Misschien hebben mensen eindelijk geleerd niet te zaniken over amper 150 MB.
Dat woord "zaniken" hou je maar bij je, vriend. Daar ben ik niet van gediend.

Het gaat niet zozeer om die 150 MB, ofschoon die buitenproportioneel is. Maar door deze systeemvervuiling loop je ook een grotere kans op storingen en op een structureel hogere systeembelasting (spul dat op de achtergrond meedraait). Mogelijk (deels) hetzelfde effect wat je krijgt als je KDE naast Gnome installeert.
K3B installeert bijna alleen maar libraries, en de enige daemon die ik kan vinden in het "Requires"-veld van k3b is soprano-daemon, die wordt gestart wanneer een KDE-toepassing deze aanspreekt.

Ik heb nog nooit gemerkt dat Ubuntu op welke manier dan ook wordt verhinderd door K3b of de programmatuur die het meebrengt. Daemons voor KDE laden wanneer KDE start, niet wanneer Unity start. Veel menu-items van KDE worden verborgen onder Ubuntu, vice-versa ook. Deze methode is gespecificeerd door GNOME en FreeDesktop.org.

GNOME en KDE kunnen al veel beter samenleven dan jaren geleden. Probeer het zelf eens; en dat geldt niet alleen voor K3B, maar ook voor bijv. Digikam (ook een heel goed KDE-programma).
« Laatst bewerkt op: 2013/03/11, 17:11:41 door Cumulus007 »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #15 Gepost op: 2013/03/11, 17:55:49 »
Heren, kalmeer  ;)

Een enkel progje van een andere desktopomgeving kan niet zoveel kwaad. Onder KDE heb ik bv. al tijden Synaptic en GIMP draaien zonder problemen. K3B wordt redelijk veel gebruikt, het wordt een ander verhaal als je bv. KMail met alle derivaten en afhankelijkheid onder een andere GUI gaat gebruiken, dat zou ik wel afraden.
Er is wat te zeggen voor het nastreven van totale puurheid, maar daarmee maken we het leven niet altijd even comfortabel... 

OT: Ik heb de beste resultaten met unetbootin, die kan je gewoon via het softwarecentrum installeren.
EDIT: oepsie, unetbootin is voor bootable usb-sticks, die gebruik ik altijd namelijk. Maar dat was de vraag niet. Xfburn heb ik een enkele keer gebruikt en werkte goed, die zou je eens kunnen proberen.
Btw, het werkt beter bij een topic -in het algemeen- als je wat meer vertelt over welke hardware je hebt, en welke ubuntuversie je draait. Ik vind het nl. curieus dat Nero wel werkt en Brasero niet. Maar dat helpt je voor nu even niet.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/11, 18:42:06 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #16 Gepost op: 2013/03/12, 09:25:32 »
Btw, het werkt beter bij een topic -in het algemeen- als je wat meer vertelt over welke hardware je hebt, en welke ubuntuversie je draait. Ik vind het nl. curieus dat Nero wel werkt en Brasero niet. Maar dat helpt je voor nu even niet.
Dat is maar de vraag. Het zou kunnen dat Brasero icm met bepaalde stukken hardware niet goed werkt. Persoonlijk gebruik ik Brasero juist alléén maar om ISO's te branden (op diverse verschillende machines) en dat gaat prima: het is dus zeker niet zo dat Brasero in alle gevallen niet werkt (die indruk kan gewekt worden) want in mijn geval gaat dat niet op.

En als het een bekend probleem is met een bepaald stuk hardware, dan staat er vaak wel een workaround waarmee de TS direct mee geholpen kan zijn.

Re: Brasero molt cd's
« Reactie #17 Gepost op: 2013/03/12, 14:13:25 »

Dat is maar de vraag. Het zou kunnen dat Brasero icm met bepaalde stukken hardware niet goed werkt. Persoonlijk gebruik ik Brasero juist alléén maar om ISO's te branden (op diverse verschillende machines) en dat gaat prima: het is dus zeker niet zo dat Brasero in alle gevallen niet werkt (die indruk kan gewekt worden) want in mijn geval gaat dat niet op.

En als het een bekend probleem is met een bepaald stuk hardware, dan staat er vaak wel een workaround waarmee de TS direct mee geholpen kan zijn.

Het hele vreemde is dat Brasero met Ubuntu mij op deze HP van mijn onderschrift, altijd ernstige problemen geeft (geen detectie cd / uren branden zonder resultaat/ enzovoort) . Doe ik gewoon een wissel met Mint14 Mate werkt diezelfde Brasero (identieke versienummer) feilloos. Voor mij niet echt een probleem maar ik kan best voorstellen dat ik niet de enige ben die op zo'n probleem stuit (en Xfburn en K3B op Ubuntu werken dan perfect).
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Brasero molt cd's
« Reactie #18 Gepost op: 2013/03/12, 14:19:38 »
Doe ik gewoon een wissel met Mint14 Mate werkt diezelfde Brasero (identieke versienummer) feilloos.
Interessant. Dat zou er op duiden dat Brasero zelf niet de 'schuldige' is, maar een-of-ander bibliotheekbestand of zo die verschillend kan zijn op de diverse systemen.

Re: Brasero molt cd's
« Reactie #19 Gepost op: 2013/10/16, 20:25:11 »
Inderdaad! Brasero er af, Xfburn er op... dat werkt!
Wat is het probleem met Brasero? De handleiding is geschreven door de bouwer.
Na 50 jaar software ontwerpen durf ik nog steeds geen handleiding te schrijven! Probleem is, dat ik schrijf uit wat ik al weet. En dat snapt geen enkele gebruiker.
Andersom vertaal ik nu handleidingen en menu's in het Nederlands met de knop op dom. Vaak moet ik dan de bouwer uitleg vragen over een detail. Dat werkt dan verhelderend en levert een duidelijke handleiding op.
Brasero heeft één menu. Elke keuze werkt zonder verdere aanwijzingen wat te doen. Dat kostte ruim 10 CD's zonder enig resultaat. Jazeker, ik ben volledig verwend door de superieure werking van Nero onder MS-Windows.
Maar gelukkig heeft Xfburn een vlekkeloze afhandeling van stommiteiten door/voor de gebruiker!
     
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

drum

  • Gast
Re: (opgelost) Brasero molt cd's
« Reactie #20 Gepost op: 2013/10/17, 16:59:59 »
Xfburn is imo de beste brander die er momenteel is, K3b is ook goed maar xfburn is lekker ligt en heeft me nog nooit in de steek gelaten.
@Dickstomp: goede keuze ;)