Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [9.10] startscherm LELIJK  (gelezen 773 keer)

[9.10] startscherm LELIJK
« Gepost op: 2009/12/13, 21:29:34 »
Beste ubuntu-nl'ers,

Ik heb net de nieuwe ubuntu 9.10. Moet zeggen: er is een hoop moois bijgekomen. Ik ben de ubuntuwereld binnegestapt met 6.06 en elke versie daarna was weer makkelijker te gebruiken / werkte lekkerder. Nou leerde ik zelf in de tussentijd ook een hoop bij.

Mooie dingen aan 9.10:
De presentatie met info tijdens de instalatie
Mooie achtergronden meegeleverd! (Al gebruik ik andere achtergrond, maar ik waardeer het toch echt)
En de rest ga ik nog ontdekken.

Maar wat ik echt foeilelijk vindt is dat inlogscherm! Dat witte ubuntulogo tijdens het opstarten ben ik ook niet zo weg van trouwens. Ik vind het oude startlogo, met balkje eronder, mooier. Vooral zoals in 9.04. Kun je ook zien hoe ver 'ie al is met starten. Dat kan bij dat nieuwe Win7 achtige logotje niet. Ik vind het bootlogo van Win7 touwens ook lelijk.

Maar het inlogscherm vindt ik helemaal vreselijk! Die wit/donkerroodbruin kleurcombi met wit balkje die erna komt trouwens ook.

In mijn oude 8.04 viel in te stellen hoe het inlogscherm eruit ziet. In mijn nieuwe 9.10 echter niet! Althans, niet standaard.
Zou een van u me kunnen helpen om het toch in te kunnen stellen? En liefst het bootlogo ook?

Offline jonux

  • Lid
Re: [9.10] startscherm LELIJK
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/13, 21:48:06 »
dit vergt weer wat meer leerwerk....
Het "oude" splash uit gdm is vervangen door xsplash.
begin hier maar eens te lezen :

http://www.ubuntumini.com/2009/09/hack-karmics-gdm-login-screen.html

en hier

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1333683

« Laatst bewerkt op: 2009/12/13, 22:03:56 door jonux »
Foxconn A6VMX / AMD Athlon(tm) 7850 Dual-Core Processor
UBUNTU 9.10 karmic/compiz/emerald

Re: [9.10] startscherm LELIJK
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 22:20:32 »
Die 2e link gaat idd een dagje kosten (wel mooi veel info) , maar die eerste ziet er goed doenbaar uit. Die pagina beschrijft ook precies wat mijn probleem is.

Dank voor de snelle reactie! Ik ga die eerste 's uitproberen.
EDIT: uitgeprobeert. Geeft een erg mooi configuratiemenu, maar geen mogelijkheid het loginscherm te veranderen.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/13, 22:27:50 door Lucky_Luke »

Re: [9.10] startscherm LELIJK
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/15, 20:07:45 »
Hmm, heb blijkbaar niet goed gekeken, het kan wel. Je krijgt 'n heel configuratiescherm, maar daar onder "uiterlijk" waar je normaal je bureaubladachtergrond in zou stellen kun je nu de login achtergrond instellen. Ik heb nu die met die steentjes, die is 'n stuk mooier.

Alleen bij het naar de desktop faden heb ik nog steeds de oude. Ik heb nog niet geprobeerd te rebooten.