Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: snelzoeker vertraagd hele systeem  (gelezen 441 keer)

snelzoeker vertraagd hele systeem
« Gepost op: 2013/05/15, 00:29:22 »
als ik via de snelzoeker (grijze icoontje boven links) iets opzoek kan ik dit amper naar links trekken c.q. opstarten.
Zo ontbreekt b.v. het icoon voor de Libre office calc. Zodra ik deze in de snelzoeker aanklik vertraagd het hele systeem dramatisch en kan ik praktisch alleen met harde restart de normale snelheid terug krijgen. Hetzelfde met Libre writer. Maar ook andere icoontjes in de snelzoeker leveren hetzelfde probleem op.

Had dit al in 12.04 Heb nu via 12.10 naar 13.04 ge-upgrade in de hoop dat dit probleem zou herstellen. Maar dat deed het niet.
Wie weet een oplossing????
Dank voor iedere hulp  :)
Ubunturolf

Re: snelzoeker vertraagd hele systeem
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/15, 00:37:43 »
Schone installatie doen van 13.04 13.04 heeft heel veel optimalisatie-verbeteringen gekregen maar dat merk je alleen na een schone installatie. Dus als je dat doet is alles als het goed is een stuk responsiever.

Re: snelzoeker vertraagd hele systeem
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/15, 08:49:45 »
Bedankt Vistaus.
Maar begrijp ik het goed dat je bedoelt om over de upgrade heen met stick of DVD heen te installeren?
Ik ging er eigenlijk van uit dat ik de laatste versie in huis heb als je vanaf 12.04 gaat up-graden naar 12.10 en dan aansluitend
van 12.10 naar 13.04 (bij elkaar heeft dat overigens uren gekost).
Aanvankelijk had ik geprobeerd met een stick de nieuwe versie erop te zetten maar de stick startte niet op, dus
daarom kwam ik op het idee om 2 x upgrade uit te voeren.
Maar blijkbaar zijn mijn gedachten niet juist???  :(
Als ik overigens eroverheen installeer raak ik dan niet al mijn bestanden kwijt en vooral alle progs die erop staan?

Re: snelzoeker vertraagd hele systeem
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/15, 23:12:02 »
Dank je wel Femke98 dat heb ik dus gedaan.
Maar blijkbaar zijn niet alleen de upgrades link maar  schone installaties van een stick ook.
Overigens had ik verleden week al alles in baxkup gezet dus gelukkig ook .thunderbird n .mozilla.

Maar wat schetst mijn verbazing na installatie enbij opstart? Nu krijg ik een scherm met de melding dat hij in ,veilige modus,  opstart (met nog wat andere opties) maar als ik dan enter gebeurd er helemaal niets meer. Kom geen stap meer verder, meerdere malen uitgeprobeerd.
Dus is mijn VGA driver ziek geraakt (er zit een Nvidia in). Ook opstart met een DVD 12.04 kom ik geen stap meer verder. Kan wel met die schijf mijn bestanden bekijken maar uiteraard niets verder.

Wat nu?? Hoe krijg ik de video kaart weer aan de praat? Iemand een idee?