Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instalatie drivers  (gelezen 1026 keer)

rogerveijk

  • Gast
instalatie drivers
« Gepost op: 2007/11/28, 20:58:56 »
Hey ik ben een nieuwe ubuntu gebruiken dus begrijp er niet zoveel van :P.
Ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen?

ik gebruik ubuntu 7.10 en heb een ATI 9800, ik wou dus de nieuwe drivers instaleren zodat al die effecten gingen werken.,AMD 64 bit 3400+

ik heb de drivers op ati .com gedownload, met dubbelklik op bestanden kan ik ze niet openen. (blijkbaar normaal?)
toen kwam ik op de wiki pagina een hele lijst met allemaal commando's uit wat ik waarschijnlijk moet doen maar er staat zoveel, ik zie dorr de bomen het bos niet meer. ik weet hoe je het terminal venster moet openen.. hopelijk kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe het moet.

Offline hello

  • Lid
instalatie drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/28, 21:27:08 »
Systeem > Beheer > Beperkt ondersteunde stuurprogramma's. Ik denk dat je dan normaal je driver moet aanvinken of zoiets.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
instalatie drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/28, 21:27:22 »
ga eens naar systeem -> Beheer -> Beperkt ondersteundende stuurprogramma's
Daar zou jou videokaart bij moeten staan, aanvinken en installeren
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Paulv

  • Gast
instalatie drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/28, 21:47:21 »
Kan ik aansluiten of moet ik een nieuw draadje openen?

Ik heb een driver voor mijn video kaart op cd staan(download van driverguide), waar moet ik die neerzetten zodat dit via systeem>beheer>beperkt.... te vinden is?

Offline Bobbie

  • Lid
instalatie drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/28, 22:30:16 »
Het beste is een nieuw draadje openen, en dan duidelijk aangeven om welke video kaart het gaat, want meestal is het binnen ubuntu, met drivers op te lossen,

Heb je hier ook al eens de documentatie eens gelezen:

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/directdoen/

gr

hosti

  • Gast
instalatie drivers
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/28, 22:43:05 »
"Moest restricted drivers" noet werken: "envy" installeren en deze uitvoeren. Dit programma zoek alles, installeert al je drivers en configureerd deze

http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
instalatie drivers
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/28, 23:02:46 »
envy installeren lost het probleem misschien wel op, maar dat programma kan ook weer voor nieuwe problemen zorgen. Meestal problemen die veel moeilijker op te lossen zijn. Daarom adviseer ik (en veel op dit forum) om geen envy en automatix te installeren
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

rogerveijk

  • Gast
instalatie drivers
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/28, 23:18:55 »
Bedankt, gewoon het vinkje plaatsen was voldoende ;) alles werkt nu naar behoren. (ben nu bezig met win xp in virtual server aan het draaien te krijgen).

Thorgar

  • Gast
instalatie drivers
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/30, 00:30:24 »
Hoi allemaal,

Ik ben net begonnen met ubuntu 7.10.
Als ik bij restricted drivers mijn ATI driver wil aanzetten krijg ik de melding : the software source for the package  xorg-driver-fglrx  is not enabled.
Iemand enig idee hoe ik deze dan aan kan zetten?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik met ubuntu nog een newbie ben.