Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lintendrukker Teckna GX-12  (gelezen 778 keer)

Offline xsient

  • Lid
Lintendrukker Teckna GX-12
« Gepost op: 2014/06/05, 11:06:08 »
Ik ben nog maar enkele maanden Ubuntu gebruiker en begin meer en meer "fan" te worden van het besturingssysteem.
Nu XP niet meer wordt ondersteund ben ik van plan om ook in mijn bloemenzaak Ubuntu te gebruiken.

Om linten te drukken gebruiken wij de Teckna GX-12 lintendrukker. Deze werkt perfect onder XP. Ik heb de leverancier gecontacteerd en
deze beweert dat de printer geen ondersteuning biedt voor Linux. Dat is natuurlijk heel jammer.
Wat ik mij afvraag is of deze bewering klopt.

 De bedoeling is dat ik onder Linux de GX-12 kan gebruiken samen met Openoffice.

Kunnen jullie mij hiermee helpen want ik ben nog een leek  ;)



Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lintendrukker Teckna GX-12
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/05, 11:20:34 »
Je kunt 't eens proberen, maar in dit geval geef ik je helaas weinig kans.... Dit is een wel heel specifiek en bijzonder apparaat, zodat de kans vrij klein is dat er een stuurprogramma voor is in Linux.

Om 't uit te proberen kun je de computer waar deze drukker op is aangesloten, opstarten vanaf de DVD van Ubuntu. Als-ie 't doet in de uitprobeersessie, dan is 't uiteraard in orde. Maar doet-ie 't niet (wat ik verwacht), dan kun je voor dat doel beter bij XP blijven. Draai XP desnoods als virtuele machine in Linux, met USB-ondersteuning.