Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: livecd en Wireless internet  (gelezen 545 keer)

Jeltn

  • Gast
livecd en Wireless internet
« Gepost op: 2007/04/04, 15:04:07 »
hallo beste ubuntu mensen

ps: ik ben een totale leek ;)

ik heb weer eens een nieuwe livecd van ubuntu gedownload (dapper drake). dit heb ik gedaan omdat ik mischien wel van windows xp naar Ubuntu/Kubuntu wil overstappen. nu heb ik denk k een probleem wat jullie denk ik al wel vaker zijn tegen gekomen:

(ik run het syteem via de liveCD dus het is NIET geinstaleerd)

mijn wireless internet doet het niet. ik heb al geprobeerd om het in te schakelen via DHCP en STATIC IP(ip-address, gateway-address, subnetmasker)
maar het heeft beiden geen gevolgen na de activatie knop het hebben ingedruk krijg ik dit:

[img=http://img152.imageshack.us/img152/1306/activeig9.jpg]

nu denk ik gewoon omdat het komt omdat ik er nog geen drivers voor geinstaleerd heb. maar ik heb het op een andere PC met de liveCD eens een keertje geprobeerd en daar deed internet het vlekkenloos (toen had ik volgens mij gebruik gemaakt van het DCHP protocol) dus het moet wel kunen. :D

nu las in in een documentatie dat ik via de terminal kon kiken als ik ook echt wel verbinding heb met het comand: ifconfig dat had ik dan maar geprobeerd en kreeg dit als resultaat:

[img=http://img364.imageshack.us/img364/3262/terminalln0.jpg]

dat wijst er denk ik op dat ik geen verbinding heb (maar bij Networking staat er als status: Active)

weten julie mischien waar het aan zou kunen liggen en hoe ik het mischien wel voor elkaar krijg?


specificaties:

Netwerk kaart - linksys wireless-g  pci adapter
type pc: desktop
sys - ubuntu dapper drake


bij voorbaadt dank :D

ps: ik zit vol met nieuwe vragen dus jullie zullen wel andere topic van mij tegenkomen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
livecd en Wireless internet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/04, 15:08:48 »
Bij sommige draadloze kaarten zijn er problemen wegens ontbrekende drivers. Mogelijke oplossing: pak eens een nieuwere versie van Ubuntu, 6.10. Die heeft een nieuwere Linuxkernel en dus nieuwere drivers aan boord.

Geen soelaas? Pak dan over twee weken de spiksplinternieuwe Ubuntu 7.04 (komt 19 april uit).

Ook dan nog geen draadloze verbinding? Klop hier maar gewoon weer aan, dan duiken we er eens in.

Groet, Pjotr.

P.S.: binnengehaalde CD-images (ISO's) op zeer lage snelheid branden: brandfouten zijn dodelijk voor de volgepropte Ubuntu LiveCD.

Jeltn

  • Gast
livecd en Wireless internet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/04, 15:35:00 »
ja inderdaad dat is ook niet raar want hij heeft eigelijk nog geen drivers omdat ik het nog niet geinstaleerd heb  of bedoel je dat linux standaard  al sommige  drivers aan boord heeft?

dus ik moet een andere linux versie downloaden?
suggereer jij daar nou 6.10, of hoger?

dank u voor de reacties

nog een klein vraagje: stel ik heb zometeen 6.10 binnen. moet ik dan op DCHP of Static ip draaien? (wat is het verschil eigelijk)

Offline Soul-Sing

  • Lid
livecd en Wireless internet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/04, 15:40:32 »
ik denk dat feisty het beste is: 19 april. nog 14 nachtjes! :)