Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flyers voor Linux Thema dag  (gelezen 33442 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Flyers voor Linux Thema dag
« Gepost op: 2011/04/06, 10:14:43 »
We krijgen dit jaar waarschijnlijk geen CD's.
Misschien is het een idee om eenvoudige flyers te laten drukken met daarop:
- link naar de download van 11.04
- instructie om te branden (voor Ubuntu en Windows)
- korte installatie handleiding

Aan het ArtworkTeam de vraag of ze mee willen denken over het ontwerpen van een flyer en eenvoudige opdruk voor shirts.

A5 lijkt me een goede maat voor flyers

Tip: Scribus ng heeft goede ondersteuning voor drukwerk, maar werk je liever met een ander programma, dat mag natuurlijk ook.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/06, 10:16:58 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/06, 10:33:05 »
Misschien ook vermelden om eventueel een USB stick (>1GB) mee te brengen zodat er met Unetbooting Ubuntu op gezet kan worden waarmee de mensen thuis kunnen proberen een installatie uit te voeren.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/06, 11:09:34 »
Tip: Scribus ng heeft goede ondersteuning voor drukwerk, maar werk je liever met een ander programma, dat mag natuurlijk ook.

Een kleine toevoeging, je kan in de normale Scribus je ontwerp maken, en dan vervolgens als het op drukklaar maken aankomt deze inladen in Scribus NG. Scribus NG is namelijk niet zo stabiel als de gewone Scribus, dus als werkomgeving iets minder prettig. (Gebaseerd op vrij oude ervaring trouwens, misschien is NG inmiddels wel stabiel!)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/06, 13:37:44 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/06, 13:50:16 »
Dat heb je snel gedaan Ronnie!
Voor wie is een dergelijke flyer bedoeld? Als het voor mensen onbekend met Ubuntu is weet ik niet of het handig is om allemaal van die termen op zoals Unity en GTK+ Gripper erop te zetten. Ik weet zelf niets eens wat GTK+ Gripper of Grid snap inhoudt.
Ik heb zelf geen ervaring met promotie hoor, dus ik kan het mis hebben. Het is alleen iets dat me opviel ;).

Pagina 2 en het uiterlijk vind ik heel mooi verder :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/06, 14:04:12 »
Gaaf, maar ik weet idd niet of de mensen weten wat deze termen inhouden ;). En is het de bedoeling om er nog meer in te zetten?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/06, 15:40:19 »
Zo, weer flink wat verbeterd: http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/Overig/Linux-Thema-Dag#Ronnie

De tekst is nog zeker niet goed genoeg, dus verbeteringen graag doorgeven.

Kan ook iemand kijken of de brand cd instellingen nog kloppen, ik heb ze bijna klakkeloos overgenomen van de wiki.

Zijn er nog nieuwe features die zeker op de flyer vermeld moeten worden?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/06, 15:45:41 »
Ziet er een stuk beter uit. Maar mijn vraag is nog niet beantwoord.
Voor wie is deze flyer bedoeld? En wie wil je met een dergelijke flyer overtuigen...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/06, 15:50:27 »
Er mist volgens mij een woordje?

Sleep vensters naar een zijkant van het scherm om zo het venster de helft
van het scherm in te laten nemen

Verder ziet het er supergoed uit wat mij betreft. :D

Ik heb de indruk dat de flyer bedoelt is voor de bezoekers van de Linux Themadag, om ze te verleiden om niet Open Suse, maar Ubuntu te installeren. ;)         (Open Suse is dit jaar ook aanwezig. :) )

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/06, 15:52:30 »
Ziet er een stuk beter uit. Maar mijn vraag is nog niet beantwoord.
Voor wie is deze flyer bedoeld? En wie wil je met een dergelijke flyer overtuigen...

Als ik zie wat er op een gemiddelde computer evenementendag komt opdagen, is dat een fanatieke (enthousiaste) computer gebruiker, die kennis heeft over Linux dan wel Windows. Hierbij hoeft volgens mij niet meer uitgelegd te worden wat Ubuntu is, maar ze zijn vooral geïnteresseerd wat er nu allemaal nieuw is in deze versie.

Over het CD-branden stuk ben ik nog niet helemaal uit, of dit binnen de doelgroep past, maar dit laat ik over aan het
Events Team
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/06, 17:03:52 »
Dus, even pour le duidelijkheid, dit moeten flyers worden waarop je de nieuwe dingen van Ubuntu 11.04 uitlicht en je uitlegt hoe je Ubuntu 11.04 kunt downloaden en branden?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/06, 17:26:03 »
@Luuk, volgens mij wel.

Voor de rest ziet het er mooi uit, maar de gemiddelde computergebruiker die ronnie omschrijft weet echt wel hoe hij een image moet branden ;). Ik zou nog wel ff wat meer letten op HOOFDLETTER gebruik, Firefox schrijf je namelijk met een HOOFDLETTER ;). Met de tweede pagina kun je misschien ipv de instructie wat screenshots zetten. Of je maakt er een pagina van met nog meer vernieuwingen. Maar het is al bijna perfect! :)

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/06, 21:09:02 »
Gisteren schoot me te binnen dat we geen CD's krijgen om weg te geven. Dat is bijna wel zeker..  :'(

Om toch iets aan bezoekers mee te kunnen geven kwam ik op het idee van flyers.
Als het jullie beter lijkt om dat brand gedeelte weg te laten, dan vind dat ook prima.
Jullie hebben helemaal gelijk als het gaat om kennis van bezoekers; dat zijn ongetwijfeld mensen die wel weten hoe ze een iso moeten branden.

Zonde van de ruimte. Dus ook wat mij betreft laten we dat weg en besteden meer aandacht aan 11.04 of Ubuntu in het algemeen of Ubuntu NL
Ga gerust jullie gang  =D

Het ontwerp wat er nu ligt ziet er al heel mooi uit!!!

Mag er nog een logootje op van de sponsor??

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/06, 23:23:21 »
Als we een sponsor flyers laten drukken kun je toch beter een sponsor cd'tjes laten regelen? Evt met hun logo er op...

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/06, 23:39:26 »
Als we een sponsor flyers laten drukken kun je toch beter een sponsor cd'tjes laten regelen? Evt met hun logo er op...

Een sponsor heeft ook een budget!  ;)
Flyers en een korting op shirts zijn aanmerkelijk voordeliger dan CD' s.
Een doos met 200 CD's kosten 135 pond (160 euro dus)
Daarbij komen nog verzendkosten; dan ga je al gauw richting 180 euro.

Het was ook maar een vraag; een logo hoeft niet.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/07, 00:52:52 »
Gisteren schoot me te binnen dat we geen CD's krijgen om weg te geven. Dat is bijna wel zeker..  :'(

Om toch iets aan bezoekers mee te kunnen geven kwam ik op het idee van flyers.
Als het jullie beter lijkt om dat brand gedeelte weg te laten, dan vind dat ook prima.
Jullie hebben helemaal gelijk als het gaat om kennis van bezoekers; dat zijn ongetwijfeld mensen die wel weten hoe ze een iso moeten branden.

Zonde van de ruimte. Dus ook wat mij betreft laten we dat weg en besteden meer aandacht aan 11.04 of Ubuntu in het algemeen of Ubuntu NL
Ga gerust jullie gang  =D

Het ontwerp wat er nu ligt ziet er al heel mooi uit!!!

Mag er nog een logootje op van de sponsor??

Logo van de sponsor mag er zeker op. Welke sponsor is het?

Iemand ideeen voor de achterkant? Ubuntu op een stikkie installeren of meer info/screenshots van 11.04
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/07, 08:01:27 »
Gisteren schoot me te binnen dat we geen CD's krijgen om weg te geven. Dat is bijna wel zeker..  :'(

Om toch iets aan bezoekers mee te kunnen geven kwam ik op het idee van flyers.
Als het jullie beter lijkt om dat brand gedeelte weg te laten, dan vind dat ook prima.
Jullie hebben helemaal gelijk als het gaat om kennis van bezoekers; dat zijn ongetwijfeld mensen die wel weten hoe ze een iso moeten branden.

Zonde van de ruimte. Dus ook wat mij betreft laten we dat weg en besteden meer aandacht aan 11.04 of Ubuntu in het algemeen of Ubuntu NL
Ga gerust jullie gang  =D

Het ontwerp wat er nu ligt ziet er al heel mooi uit!!!

Mag er nog een logootje op van de sponsor??

Logo van de sponsor mag er zeker op. Welke sponsor is het?

Iemand ideeen voor de achterkant? Ubuntu op een stikkie installeren of meer info/screenshots van 11.04

Ik denk dat 2 pagina's met screenshots wel genoeg is, een beschrijving over unetbootin is wel leuk!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/07, 08:55:40 »
Een doos met 200 CD's kosten 135 pond (160 euro dus)
Daarbij komen nog verzendkosten; dan ga je al gauw richting 180 euro.
http://shop.canonical.com/product_info.php?products_id=746
€ 158,35 voor een doos van 200 cd's (ik neem aan dat 11.04 ook zo duur zal zijn), en de verzendkosten hoef je niet te betalen.
Het is nog steeds een hoop geld...

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/07, 20:36:25 »
Op de flyer wordt totem vermeld als totum. Hopelijk heb je er nog geen 200 van afgedrukt  ;)
Ziet er prima uit, compliment!
« Laatst bewerkt op: 2011/04/07, 20:38:04 door Cyberneticbrain »
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/08, 00:38:05 »
Op de flyer wordt totem vermeld als totum. Hopelijk heb je er nog geen 200 van afgedrukt  ;)
Ziet er prima uit, compliment!

Dat is al de zoveelste keer dat ik die fout type. ik zal het wel nooit leren :P. Bedankt voor de oplettendheid. Totem wordt toch wel vervangen door banshee, of wordt alleen rhythmbox vervangen?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/08, 07:01:17 »
Naar mijn kennis, wordt enkel rythmbox vervangen. Maar het kan zijn dat totem dat ook wordt. Maar Banshee is toch enkel een muziekspeler ???

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/08, 08:04:51 »
Naar mijn kennis, wordt enkel rythmbox vervangen. Maar het kan zijn dat totem dat ook wordt. Maar Banshee is toch enkel een muziekspeler ???

Je hebt gelijk. http://askubuntu.com/questions/33147/will-totem-be-substituted-by-banshee
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/10, 11:27:01 »
Even een vraag:

Kunnen we een deadline afspreken wanneer het ontwerp klaar moet zijn?
Ik stel voor deze voor 17 april af moet zijn. Akkoord?

Dat verhaaltje voor het branden mag er wel af, maar dan moet daar iets anders voor in de plaats komen.
Promotie voor Ubuntu NL?

(sponsor is trouwens OS4FREE)  ;)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/10, 12:00:55 »
Even een vraag:

Kunnen we een deadline afspreken wanneer het ontwerp klaar moet zijn?
Ik stel voor deze voor 17 april af moet zijn. Akkoord?

Dat verhaaltje voor het branden mag er wel af, maar dan moet daar iets anders voor in de plaats komen.
Promotie voor Ubuntu NL?

(sponsor is trouwens OS4FREE)  ;)

Deadline de 17e wordt het dan...

OS4Free logo komt er op. Die heb ik vast nog wel ergens liggen.

Zou iemand teksten willen schrijven voor de achterkant.
Misschien een idee om een stuk te schrijven over "Meehelpen aan Ubuntu", omdat er toch veel technisch talent rond loopt, veel potentiele kandidaten.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Flyers voor Linux Thema dag
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/10, 12:29:37 »
Even een vraag:

Kunnen we een deadline afspreken wanneer het ontwerp klaar moet zijn?
Ik stel voor deze voor 17 april af moet zijn. Akkoord?

Dat verhaaltje voor het branden mag er wel af, maar dan moet daar iets anders voor in de plaats komen.
Promotie voor Ubuntu NL?

(sponsor is trouwens OS4FREE)  ;)

Deadline de 17e wordt het dan...

OS4Free logo komt er op. Die heb ik vast nog wel ergens liggen.

Zou iemand teksten willen schrijven voor de achterkant.
Misschien een idee om een stuk te schrijven over "Meehelpen aan Ubuntu", omdat er toch veel technisch talent rond loopt, veel potentiele kandidaten.
Ik zou het best willen proberen, maar ik weet niet of ik er goed genoeg voor ben, en ik ben hier ook nog niet zo lang actief. Ik denk dat bijv. Femke98 het msschn wel wil schrijven, die schrijft ook voor helpmij...