Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon LBP5050 kleurenlaserprinter drivers bijladen  (gelezen 5564 keer)

Re: Canon LBP5050 kleurenlaserprinter drivers bijladen
« Reactie #25 Gepost op: 2013/10/13, 13:58:11 »
Door het noodweer aangemoedigd heb ik nogmaals het hele document CanonCaptDrv190 doorgeploegd.
Alle testjes, die in de Terminal moeten worden uitgevoerd, heb ik in een Bash script verzameld en dat versnelt de opbouw en test aanzienlijk!
Resultaat: alles klopt en de LPB5050 zwijgt nog steeds... Alleen onder Windows XP draait 'ie al een tierelier...
Hoogst ergerlijk!!
 
 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Canon LBP5050 kleurenlaserprinter drivers bijladen
« Reactie #26 Gepost op: 2013/11/16, 19:27:50 »
Op een ander draadje een verhaal gevonden over het installeren van Canon drivers.
Dat is gedaan in de terminal met ./install.sh  op de map waar die script staat.
Dat heb ik dus gedaan met "./canonLBP_install.sh LBP5050".
Inderdaad werd de driver opnieuw geïnstalleerd en van versie 2.6 naar 2.4 verlaagd.
Volgens de instructies de LBP5050-CAPT "standaard" gemaakt.
PC herstart.
Testpagina printen: alleen in de wachtrij "aan het verwerken"...
Het blijft een ellende...
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline heir4c

  • Lid
Re: Canon LBP5050 kleurenlaserprinter drivers bijladen
« Reactie #27 Gepost op: 2013/11/17, 01:02:12 »
Heb je al via SysteemInstellingen>Afdrukbeheer gekeken?
Hier nog een link met een howto die ik gemaakt heb. (Het is al een oude maar misschien kan je er wat mee)
Het eerste deel moet je niet meer bekijken, dat is blijkbaar bij Canon zelf reeds verholpen. Scroll naar beneden tot aan "Volgende stappen": en ook het tweede bericht eronder:
http://forum.ubuntu-nl.org/documentatie/howto-ip-2600/
« Laatst bewerkt op: 2013/11/17, 01:04:46 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Canon LBP5050 kleurenlaserprinter drivers bijladen
« Reactie #28 Gepost op: 2013/11/17, 19:49:34 »
Heb je al via SysteemInstellingen>Afdrukbeheer gekeken?
Hier nog een link met een howto die ik gemaakt heb. (Het is al een oude maar misschien kan je er wat mee)
Het eerste deel moet je niet meer bekijken, dat is blijkbaar bij Canon zelf reeds verholpen. Scroll naar beneden tot aan "Volgende stappen": en ook het tweede bericht eronder:
http://forum.ubuntu-nl.org/documentatie/howto-ip-2600/
Mooi verhaal!
Systeeminstellingen>Afdrukbeheer (Printers) laat niets bijzonders zien.
 Het relaas met alle Term-comando's heb ik in een Install-LBP5050.sh gekopieerd. Dat ga ik nu ombouwen naar een sh-script. Dan maak ik verder geen tikfouten meer. En als het de eerste keer halverwege fout gaat, hoef ik de eerste helft niet opnieuw in te tikken...
Als ik mijn mooie kleuren-laser Canon LBP5050n bij een verstokte Windows-klant kan dumpen, heb ik echt geluk en ben ik na vier jaar van het gezeur van dat ding af. Al mijn HP-spullen werken uiteindelijk vlekkeloos!   
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Canon LBP5050 kleurenlaserprinter drivers bijladen
« Reactie #29 Gepost op: 2013/11/20, 19:55:02 »
Nou, dat is het dus ook allemaal niet.
De printer blijft stom en doof en voelt zich niet aangesproken.
Bestaan er terminal-opdrachten om te zien hoe de printer er bijstaat?
Het verhaal van "raducotescu" werkt ook niet.
En alle terminal-opdrachten geven antwoorden waar ik niets aan heb.
Ook dié antwoorden zijn op het forum niet te vinden.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Canon LBP5050 kleurenlaserprinter drivers bijladen
« Reactie #30 Gepost op: 2013/11/22, 20:17:41 »
De LBP5050 op het netwerk gezet IP 192.168.1.144
Met Chromium krijg ik zowel onder Ubuntu 12 als onder WP het menu van de printer te zien

Linux_CAPT_PrinterDriver_V260_uk_EN.tar.gz gedownload en uitgepakt
De twee DEB bestanden met Softwarebeheer geïnstalleerd
In Printerbeheer de LBP5050 standaard gemaakt als netwerkprinter socket://192.168.1.144:9100

Voor WP dezelfde werkzaamheden

Op de twee Ubuntu machines gaat de testpagina naar de afdruklijst "aan het verwerken" eindeloos zonder print
Op de drie WP machines wordt de testpagina gelijk afgedrukt

Er moet bij Ubuntu nog ergens een draadje los liggen...
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Canon LBP5050 kleurenlaserprinter drivers bijladen
« Reactie #31 Gepost op: 2013/11/23, 21:34:14 »
Na vier jaar tobben ben ik het zat!
Definitief de beste oplossing gekozen:
Canon LBP5050 kleuren laser printer met perfekte kwaliteit bij de milieustraat van de gemeente ingeleverd.
Het is goedkoper om de enkele kleurenprint, die ik nodig heb, naar een CopyShop te mailen. Die kan daar een uurtje later uitgeprint opgehaald worden voor 24 cent op rekening...
Verder gebruik ik binnen Linux alleen HP: laserprinter  en scanner werken prima.
Einde oefening voor Canon.       
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail