Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dualboot op 2 HDs  (gelezen 625 keer)

Offline gijsisok

  • Lid
Dualboot op 2 HDs
« Gepost op: 2008/06/20, 21:08:39 »
Ik heb vanmiddag mijn 400GB Externe HD opengebroken, om vervolgens de HD in mijn computer te zetten zodat ik alle power benut en hij minder warm wordt. Nu heb ik dus de volgende indeling:
HD1: 160GB SATA2
HD2: 400GB SATA2
Nu wil ik Windows op de eerste schijf zetten, zodat ik gewoon kan games zonder geklooi in Wine en/of Cedega, en Ubuntu op de tweede, de /home partitie zal ik met Windows delen met een ext3 driver. Kan dit?, vanwege eventueele bootproblemen zoals dat hij van HD1 gaat booten waardoor hij Ubuntu niet ziet als een opstartbaar OS.

Dualboot op 2 HDs
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/20, 22:05:16 »
Een kleine /boot-partitie maken op hda, en het zou moeten gaan.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline 3rwin

  • Lid
Dualboot op 2 HDs
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/20, 22:07:36 »
De installatie is bijna gelijk als een dual boot op 1 harde schijf. Grub zal gewoon de mogelijkheid geven Ubuntu van HD2 te starten en Windows vanaf HD1. Of u moet er voor kiezen ze afzonderlijk te installeren en zelf te kiezen van welke schijf de computer moet opstarten. Boot problemen zullen zich dus waarschijnlijk niet voordoen.

De ext3 driver die u in Windows wilt gaan gebruiken volgens mij wel, maar heb deze driver zelf nooit geprobeerd dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

Erwin

Dualboot op 2 HDs
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/20, 22:13:03 »
Ik heb persoonlijk wel eens een paar keer een kernel-paniek (ook wel beter gekend als BSOD) gekregen met de ext3 driver.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

mickvdv

  • Gast
Dualboot op 2 HDs
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/21, 00:57:30 »
THE BLUE SCREEN OF DEATH. (ik liet me ff gaan)

Is het niet mogelijk om een data partitie (/data bijvoorbeeld) te maken in fat32, daar kan windows en ubuntu op?