Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 159245 keer)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #775 Gepost op: 2012/10/31, 11:23:30 »
Laten we onderlinge kwalificaties achterwege laten.

In zijn algemeenheid: zitten sommige posts wel op de juiste site?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #776 Gepost op: 2012/10/31, 11:33:43 »
In zijn algemeenheid: zitten sommige posts wel op de juiste site?
Een nietsvermoedende toevallige bezoeker, of een beginnende Ubuntugebruiker, kan zich gaan afvragen: met al die jubel- en juichverhalen over Windows (vooral van één persoon, maar die schrijft ze dan ook constant, in grote hoeveelheden, telkens weer), vinden ze bij Ubuntu-NL Windows soms beter dan Ubuntu?  ???

Ik vind het genant worden. We zijn hier op een forum voor onderlinge technische hulp met Ubuntu, omdat we Ubuntu goed vinden. Beter dan de alternatieven. Op dit soort ongepast gedrag zitten we hier niet te wachten. Ik in elk geval niet. Sterker nog: ik erger me eraan.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/31, 11:41:51 door Pjotr »

Offline Helden

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #777 Gepost op: 2012/10/31, 11:57:00 »
Volgens mij staat hij op de loonlijst van Microsoft
Zijn bijdragen??? zijn een grote Reclamespot voor Windows
Vriendelijk verzoek aan Emiel     Weg wezen van dit forum

Offline Bloom

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #778 Gepost op: 2012/10/31, 12:01:33 »
Ik heb Win8 zelf ook getest. We hoeven ons in de Linux-gemeenschap echt nergens zorgen over te maken hoor. Het is nog steeds even onveilig en resourcehongerig als Win7! Wat mij betreft is Win8 gewoon Win7 SP2 met een andere GUI.

Nadat een groot deel van de pc-gebruikers (weeral) via de reusachtige reclamecampagnes en via Microsoft-trollen op allerlei fora overtuigd is om toch maar weer alle hype te geloven en te vertrouwen, zal mettertijd steevast de ontnuchtering komen. Hee, er klopt niets van dat het performanter en veiliger zou zijn! Het is nog steeds even lek!!!

Offline MKe

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #779 Gepost op: 2012/10/31, 16:13:55 »
Hoho, niet doordraven.
Ten eerste zitten we hier in de offtopic forum, dus niets geen technische ondersteuning voor Linux, want dat zou niet off-topic zijn :). Ik heb om een menig gevraagd omdat ik hier een dual boot Vista/linux heb. Zoals de meeste gebruikers is ook bij mij Windows nog steeds nodig omdat sommige programma's domweg niet onder Linux werken. Vista is hierbij echter een blok aan het been en als iemand waaraan ik het vraag (Emiel in dit geval ) adviseert om de Vista te vervangen door Win8 omdat die beter zou werken is dit in een offtopic draadje naar mijn mening helemaal geen probleem.

Verder lijkt het me ook geen probleem dat een Linux gebruiker iemand anders adviseert bij de aanschaf van een Windows versie of zelfs de voorkeur heeft voor een Windows t.o.v. Linux. Ik kan me best voorstellen (en heb ook al gemerkt) dat de hardware ondersteuning in Windows in sommige gevallen beter is dan onder Linux, wat eventueel een beter werkende touchpad kan verklaren. Als mijn PC beter zou werken onder Windows dan onder Linux zou ik ook de voorkeur geven aan Windows. Wil niet zeggen dat ik Linux daar niet naast mag draaien. Er kunnen andere redenen zijn dan pure voorkeur, waarom je Linux draait.

Kortom, laten we nu geen hetze beginnen, alleen omdat iemand een andere mening uitdraagt dan wat volgens de meeste mensen wenselijk is op een Linux forum.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #780 Gepost op: 2012/10/31, 17:00:07 »
Als Windows-"..." (tjah expert wil ik het maar niet noemen  :P), kan ik je zeggen dat dit zeker niet het geval gaat worden.
Windows 8 gaat zeker veel gebruikt worden op computers/laptops met touchscreens en op tablets, maar normale desktops gaan daar grotendeels zeker geen gebruik van maken. De metro-style is gewoon niet handig en fijn te besturen met de normale muis.

Dus thanks 2 Microsoft, als ze een goed vervolg, soortgelijk aan Windows 7, hadden gemaakt was het misschien een ander verhaal geweest, maar dit gaat zeker niet ver komen.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #781 Gepost op: 2012/10/31, 17:05:47 »
Ik heb Win8 zelf ook getest. We hoeven ons in de Linux-gemeenschap echt nergens zorgen over te maken hoor. Het is nog steeds even onveilig en resourcehongerig als Win7! Wat mij betreft is Win8 gewoon Win7 SP2 met een andere GUI.

Nadat een groot deel van de pc-gebruikers (weeral) via de reusachtige reclamecampagnes en via Microsoft-trollen op allerlei fora overtuigd is om toch maar weer alle hype te geloven en te vertrouwen, zal mettertijd steevast de ontnuchtering komen. Hee, er klopt niets van dat het performanter en veiliger zou zijn! Het is nog steeds even lek!!!
Sorry, maar dit is een zeer ongegronde reactie die kant nog wal slaat.
1. Windows 7 is perfect in de beveiliging, zijn voorganger Vista overigens niet.
2. Behalve de grafische weergave van het standaardbureaublad is er niks overgenomen van Windows 7, Windows 8 maakt gebruik van een nieuwe code.
3. Door die nieuwe code zijn er natuurlijk een paar kleine lekjes, maar dat hadden alle besturingssystemen in het begin en dat wordt met updates verholpen.

Het is algemeen bekend dat Windows gevoeliger is voor virussen dat de andere OS'en. Maar dan alsnog is een reactie als deze plaatsen zonder je er voor de rest in te verdiepen of er genoeg verstand van hebt niet de manier naar mijn mening.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #782 Gepost op: 2012/10/31, 17:18:07 »
ook windows 8 getest. werkt stabiel en snel. ik moet windows 7 gebruiken voor bepaalde software. windows7 laat mij nooit in de steek moet ik zeggen.

lubuntu blijft mijn favoriet.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #783 Gepost op: 2012/10/31, 17:37:55 »
1. Windows 7 is perfect in de beveiliging, zijn voorganger Vista overigens niet.
Mag ik even lachen? Win7 is vatbaar voor malware-infecties en hacking vanaf het internet, net als voorgaande versies.
2. Behalve de grafische weergave van het standaardbureaublad is er niks overgenomen van Windows 7, Windows 8 maakt gebruik van een nieuwe code.
Dat klopt dus niet. Win8RT bevat nieuwe code, maar Win8 is gewoon verdergebouwd op de code van Win7. Dat heeft Microsoft altijd al gedaan en daar zullen ze heus niet vanaf wijken.
3. Door die nieuwe code zijn er natuurlijk een paar kleine lekjes, maar dat hadden alle besturingssystemen in het begin en dat wordt met updates verholpen.
Windows heeft geen "paar kleine lekjes", maar ernstige veiligheidsproblemen die ingebakken zitten in de architectuur en die nooit zullen en kunnen zorgen voor een veilig systeem.
Het is algemeen bekend dat Windows gevoeliger is voor virussen dat de andere OS'en. Maar dan alsnog is een reactie als deze plaatsen zonder je er voor de rest in te verdiepen of er genoeg verstand van hebt niet de manier naar mijn mening.
Ik test voor mijn beroep software (ook besturingssystemen) en doe dat al bijna 20 jaar. Ik weet dus zeker wel waarover ik praat als ik Windows 8 onveilig noem.
Dat andere OS'en even gevoelig zouden zijn voor virussen als ze even veel gebruikt werden als Windows is een veelgehoorde kwakkel (oorspronkelijk geuit door Steve Ballmer van Microsoft) en dat klopt dus niet. Andere OS'en hebben geen inherent onveilige architectuur. Windows wel.
Het tegenvoorbeeld voor die kwakkel bestaat trouwens wel degelijk. Wat is de meestgebruikte webserver op deze planeet? LAMP! (Linux, Apache, MySQL en PHP). Maar wat is de meest aangevallen en gehackte webserver? Internet Information Server onder Windows! Nochtans de minstgebruikte. Waarom? Omdat het daar kan.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #784 Gepost op: 2012/10/31, 17:40:53 »

3. Door die nieuwe code zijn er natuurlijk een paar kleine lekjes, maar dat hadden alle besturingssystemen in het begin en dat wordt met updates verholpen.

je weet dat microsoft slechts één keer per maand bugfixes uitgeef hé?  :| :| :|

en als je zelf een bug ontdekt dan kun je die in linux meteen fixen, microsoft:
http://www.oreillynet.com/mac/blog/2002/06/mission_impossible_submitting.html

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #785 Gepost op: 2012/10/31, 18:12:40 »
Ik raad Windows gebruikers in mijn omgeving aan wat te doen als ze het mij vragen. Vista gebruikers heb ik al lang Linux aangeraden en op een enkeling na bleven ze liever bij Vista. Die raad ik nu Windows 8 aan aangezien ze geen interesse in Linux hebben.
Ik heb Linux in mijn omgeving aan iedereen aangeraden waar ik Windows 8 dat tot op heden bij 2 personen die meet Vista werken niet gedaan heb.
Als iemand mij iets vraagt over Windows dan geef ik daar antwoord op.



Wel opvallend dat degene die zelf topic's opent over Windows in wat voor manier dan ook klaagt zodra er over Windows gesproken word op een niet negatieve manier.
Blijkbaar worden dit soort draadjes puur geopend voor bashing van Windows en nergens anders om.
En nu komen er tegen alle verwachtingen goede verkoop resultaten en best veel goede berichten nar buiten en is meneer boos en klaagt hij er over dat het alleen maar over Windows gaat.
Een tip, open dan geen topic's over Windows, dan komen ze er ook niet.
Je moet je af vragen wat een Windows gebruiker moet denken van een Linux gebruiker die pure onzin zit te verkopen over Windows en het alleen zit te bashen. Ik heb al vragen gehad of het een Windows bashing forum was. Niet echt een manier om mensen over te halen om Linux te proberen lijkt mij maar bashing lijkt blijkbaar belangrijker dan dat.
Tevens weet die persoon zelf iedere keer zonder inhoudelijk op het topic in te gaan alleen maar onzinnige reacties te plaatsen om een topic zo te draaien dat hij weer kan bashen of kan klagen dat het over Windows gaat.

@Helden, Nee dat sta ik niet. Ik vind alleen dat er wel juiste informatie gegeven moet worden over Windows en geen onzin zoals een aantal dat hier doen en het voornamelijk doen om te bashen. Als je had gelezen wat een aantal personen hier plaatsen over Windows dan moet je, je ook eens af vragen of dat de weg is om mensen over te krijgen naar Linux.

Ik gebruik beide en ik heb Linux niet nodig maar ik werk er graag mee. Ik verkies het boven Windows maar ik kan niet zonder Windows. Als dat wel het geval was, was ik allang 100% over gegaan.
Maar ondanks wat velen je graag doen geloven is Linux niet voor iedereen zo ver dat iedereen over kan gaan.
Tevens mocht ik volledig over gaan op Linux ga ik nog niet aan Windows bashing doen wat een aantal wel graag doen met allerlei onzin die niet juist is.

@xl3rouwerx, Dat weet hij zelf ook maar een aantal personen hebben zo'n afkeer van Windows dat ze puur onzin gaan plaatsen om te bashen meer niet.
Mag het trouwens hopen dat hij het weet na zoveel jaar werk ervaring maar als ik het zo lees twijfel ik wel eens daaraan.

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #786 Gepost op: 2012/10/31, 18:12:43 »
Hoi Emiel, dus jij zou een upgrade naar Win8 aanraden? Op zich 30 euro is te doen natuurlijk.

ik kreeg de upgrade gratis van HP maar kon die gewoon op een lege schijf installeren.
Zonder vraag naar waar win7 was gebleven.
Windows toets en de E en je komt weer gewoon in de verkenner én op het bekende bureublad met iconen.
Moest ik er voor betalen had ik het niet eens uitgeprobeerd want Ubuntu voldoet prima immers.
Beter daar die donatie dan aan doen.




Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #787 Gepost op: 2012/10/31, 18:33:42 »
Tevens weet die persoon zelf iedere keer zonder inhoudelijk op het topic in te gaan alleen maar onzinnige reacties te plaatsen
Hierbij een m.i. bijzonder zinnige reactie: hou eens op met juichen over Windows op een Linuxforum, en ga eens wat constructiefs doen. Mensen helpen bij Ubuntuproblemen of zo....

Het klinkt misschien erg vergezocht, maar hoe gek het ook klinkt, zulke hulpverlening komt hier weleens voor. Levert ook wat meer respect op dan de Windowsfan uithangen in de forumonderdelen "Algemeen" en "Off Topic".

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #788 Gepost op: 2012/10/31, 18:35:01 »
Ik raad Windows gebruikers in mijn omgeving aan wat te doen als ze het mij vragen. Vista gebruikers heb ik al lang Linux aangeraden en op een enkeling na bleven ze liever bij Vista. Die raad ik nu Windows 8 aan aangezien ze geen interesse in Linux hebben.
Ik heb Linux in mijn omgeving aan iedereen aangeraden waar ik Windows 8 dat tot op heden bij 2 personen die meet Vista werken niet gedaan heb.
Als iemand mij iets vraagt over Windows dan geef ik daar antwoord op.



Wel opvallend dat degene die zelf topic's opent over Windows in wat voor manier dan ook klaagt zodra er over Windows gesproken word op een niet negatieve manier.
Blijkbaar worden dit soort draadjes puur geopend voor bashing van Windows en nergens anders om.
En nu komen er tegen alle verwachtingen goede verkoop resultaten en best veel goede berichten nar buiten en is meneer boos en klaagt hij er over dat het alleen maar over Windows gaat.
Een tip, open dan geen topic's over Windows, dan komen ze er ook niet.
Je moet je af vragen wat een Windows gebruiker moet denken van een Linux gebruiker die pure onzin zit te verkopen over Windows en het alleen zit te bashen. Ik heb al vragen gehad of het een Windows bashing forum was. Niet echt een manier om mensen over te halen om Linux te proberen lijkt mij maar bashing lijkt blijkbaar belangrijker dan dat.
Tevens weet die persoon zelf iedere keer zonder inhoudelijk op het topic in te gaan alleen maar onzinnige reacties te plaatsen om een topic zo te draaien dat hij weer kan bashen of kan klagen dat het over Windows gaat.

@Helden, Nee dat sta ik niet. Ik vind alleen dat er wel juiste informatie gegeven moet worden over Windows en geen onzin zoals een aantal dat hier doen en het voornamelijk doen om te bashen. Als je had gelezen wat een aantal personen hier plaatsen over Windows dan moet je, je ook eens af vragen of dat de weg is om mensen over te krijgen naar Linux.

Ik gebruik beide en ik heb Linux niet nodig maar ik werk er graag mee. Ik verkies het boven Windows maar ik kan niet zonder Windows. Als dat wel het geval was, was ik allang 100% over gegaan.
Maar ondanks wat velen je graag doen geloven is Linux niet voor iedereen zo ver dat iedereen over kan gaan.
Tevens mocht ik volledig over gaan op Linux ga ik nog niet aan Windows bashing doen wat een aantal wel graag doen met allerlei onzin die niet juist is.

@xl3rouwerx, Dat weet hij zelf ook maar een aantal personen hebben zo'n afkeer van Windows dat ze puur onzin gaan plaatsen om te bashen meer niet.
Mag het trouwens hopen dat hij het weet na zoveel jaar werk ervaring maar als ik het zo lees twijfel ik wel eens daaraan.

Ik ben meer anti Microsoft dan anti windows en heb al vaker aangegeven dat XP een prima systeem was ongeacht hoe ze aan het eea kwamen.
Nu met win8 lijkt me eindelijk een opvolger voor XP zich aan te dienen want kom op zeg dat gejubel over win7 en gehak op Vista slaat nergens op.
Er had gewoon een sp voor Vista moeten komen want meer is win7 niet.
Al is de overstap nu vanuit XP naar win8 niet handig want er is nog veel wat niet werkt.
Een netwerk printer installeren is alleen al een crime.
Het browser keuze scherm krijg je pas na de updates opgehaald te hebben. Balmer mikt er duidelijk op dat iedereen z'n keuze dan al gemaakt zal hebben.
Met win7 hetzelfde feest immers en net als met Bing wat steeds terug kwam met een upgrade.
Dat is in win8 tenminste iets vereenvoudigd geworden door gewoon de "app" te verwijderen.

Degeen die nu het hardst tegen je aanschopt is overigens wel degeen die steevast post om het meegeleverde windows te koesteren op een nieuwe pjuter/laptop en vooral een Ubuntu variant te gebruiken als Xubuntu en andere standaard progjes.
Vinden anderen weer ergerlijk dus laat het niet aan je hart komen  =D


Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #789 Gepost op: 2012/10/31, 20:19:06 »
Hoho, niet doordraven.
Ten eerste zitten we hier in de offtopic forum, dus niets geen technische ondersteuning voor Linux, want dat zou niet off-topic zijn :).

Ik geloof dat jij even opnieuw mag kijken want dit is geen offtopic dit is ALGEMEEN. Nogmaals: ALGEMEEN. Offtopic is een subforum van dit waar dit topic niet instaat.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #790 Gepost op: 2012/10/31, 20:29:29 »
1. Windows 7 is perfect in de beveiliging, zijn voorganger Vista overigens niet.
Mag ik even lachen? Win7 is vatbaar voor malware-infecties en hacking vanaf het internet, net als voorgaande versies.
2. Behalve de grafische weergave van het standaardbureaublad is er niks overgenomen van Windows 7, Windows 8 maakt gebruik van een nieuwe code.
Dat klopt dus niet. Win8RT bevat nieuwe code, maar Win8 is gewoon verdergebouwd op de code van Win7. Dat heeft Microsoft altijd al gedaan en daar zullen ze heus niet vanaf wijken.
3. Door die nieuwe code zijn er natuurlijk een paar kleine lekjes, maar dat hadden alle besturingssystemen in het begin en dat wordt met updates verholpen.
Windows heeft geen "paar kleine lekjes", maar ernstige veiligheidsproblemen die ingebakken zitten in de architectuur en die nooit zullen en kunnen zorgen voor een veilig systeem.
Het is algemeen bekend dat Windows gevoeliger is voor virussen dat de andere OS'en. Maar dan alsnog is een reactie als deze plaatsen zonder je er voor de rest in te verdiepen of er genoeg verstand van hebt niet de manier naar mijn mening.
Ik test voor mijn beroep software (ook besturingssystemen) en doe dat al bijna 20 jaar. Ik weet dus zeker wel waarover ik praat als ik Windows 8 onveilig noem.
Dat andere OS'en even gevoelig zouden zijn voor virussen als ze even veel gebruikt werden als Windows is een veelgehoorde kwakkel (oorspronkelijk geuit door Steve Ballmer van Microsoft) en dat klopt dus niet. Andere OS'en hebben geen inherent onveilige architectuur. Windows wel.
Het tegenvoorbeeld voor die kwakkel bestaat trouwens wel degelijk. Wat is de meestgebruikte webserver op deze planeet? LAMP! (Linux, Apache, MySQL en PHP). Maar wat is de meest aangevallen en gehackte webserver? Internet Information Server onder Windows! Nochtans de minstgebruikte. Waarom? Omdat het daar kan.

Met de toevoeging dat WIndows 8 apps sandboxed in Metro-modus, net als in OSX. Dat soort apps zijn dus per definitie veilig. Maar goed, dat zijn dus alleen de nieuwe apps en niet de oude desktop-apps.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #791 Gepost op: 2012/10/31, 20:46:34 »
@    xl3rouwerx:
Dit is een gewone vraag en dus geen negatief bedoelde opmerking.
Als Microsoft zegt dat ze voor W8 gebruik maken van nieuwe code (dus W7 en W8 verschillen dus immens van elkaar, niet een kleine toevoeging of aanpassing), hoe controleer je dit dan? Volgens mij spreken we hier over closed source en hebben normale gebruikers dus geen inzicht in de code. Misschien ben je werkzaam in de IT en schrijf je code voor programma's, maar dan zul je toch nog altijd maar beperkt inzicht krijgen/hebben in hoe het programma is opgebouwd lijkt me.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.


Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #793 Gepost op: 2012/10/31, 21:21:32 »
Ik raad Windows gebruikers in mijn omgeving aan wat te doen als ze het mij vragen. Vista gebruikers heb ik al lang Linux aangeraden en op een enkeling na bleven ze liever bij Vista. Die raad ik nu Windows 8 aan aangezien ze geen interesse in Linux hebben.
Ik heb Linux in mijn omgeving aan iedereen aangeraden waar ik Windows 8 dat tot op heden bij 2 personen die meet Vista werken niet gedaan heb.
Als iemand mij iets vraagt over Windows dan geef ik daar antwoord op.



Wel opvallend dat degene die zelf topic's opent over Windows in wat voor manier dan ook klaagt zodra er over Windows gesproken word op een niet negatieve manier.
Blijkbaar worden dit soort draadjes puur geopend voor bashing van Windows en nergens anders om.
En nu komen er tegen alle verwachtingen goede verkoop resultaten en best veel goede berichten nar buiten en is meneer boos en klaagt hij er over dat het alleen maar over Windows gaat.
Een tip, open dan geen topic's over Windows, dan komen ze er ook niet.
Je moet je af vragen wat een Windows gebruiker moet denken van een Linux gebruiker die pure onzin zit te verkopen over Windows en het alleen zit te bashen. Ik heb al vragen gehad of het een Windows bashing forum was. Niet echt een manier om mensen over te halen om Linux te proberen lijkt mij maar bashing lijkt blijkbaar belangrijker dan dat.
Tevens weet die persoon zelf iedere keer zonder inhoudelijk op het topic in te gaan alleen maar onzinnige reacties te plaatsen om een topic zo te draaien dat hij weer kan bashen of kan klagen dat het over Windows gaat.

@Helden, Nee dat sta ik niet. Ik vind alleen dat er wel juiste informatie gegeven moet worden over Windows en geen onzin zoals een aantal dat hier doen en het voornamelijk doen om te bashen. Als je had gelezen wat een aantal personen hier plaatsen over Windows dan moet je, je ook eens af vragen of dat de weg is om mensen over te krijgen naar Linux.

Ik gebruik beide en ik heb Linux niet nodig maar ik werk er graag mee. Ik verkies het boven Windows maar ik kan niet zonder Windows. Als dat wel het geval was, was ik allang 100% over gegaan.
Maar ondanks wat velen je graag doen geloven is Linux niet voor iedereen zo ver dat iedereen over kan gaan.
Tevens mocht ik volledig over gaan op Linux ga ik nog niet aan Windows bashing doen wat een aantal wel graag doen met allerlei onzin die niet juist is.

@xl3rouwerx, Dat weet hij zelf ook maar een aantal personen hebben zo'n afkeer van Windows dat ze puur onzin gaan plaatsen om te bashen meer niet.
Mag het trouwens hopen dat hij het weet na zoveel jaar werk ervaring maar als ik het zo lees twijfel ik wel eens daaraan.
Er zit ook zeker een kern van waarheid in wat hij zegt en hij heeft ook zeker gelijk dat Windows het onveiligste OS is, en ook zeker altijd zal blijven.
De rest is ongegronde informatie waar geen snars van klopt, puur bashen dus naar mijn mening.

Ik werk al 3 jaar met Windows en Mac (moet toegeven dat ik vrij nieuw ben met Linux, wat me tevens prima bevalt door de duidelijkheid, openheid en vooral de snelheid) en weet goed waar ik het over heb.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #794 Gepost op: 2012/10/31, 21:28:23 »
@    xl3rouwerx:
Dit is een gewone vraag en dus geen negatief bedoelde opmerking.
Als Microsoft zegt dat ze voor W8 gebruik maken van nieuwe code (dus W7 en W8 verschillen dus immens van elkaar, niet een kleine toevoeging of aanpassing), hoe controleer je dit dan? Volgens mij spreken we hier over closed source en hebben normale gebruikers dus geen inzicht in de code. Misschien ben je werkzaam in de IT en schrijf je code voor programma's, maar dan zul je toch nog altijd maar beperkt inzicht krijgen/hebben in hoe het programma is opgebouwd lijkt me.

Gr
Jeroen
Ja snap ik, je brengt het ook wat subtieler dan de vorige die op mijn stuk in ging. De basiscode blijft altijd hetzelfde, al vanaf Windows 6, hier wordt iedere keer slechts kleine (vooral grafische) aanpassingen in gedaan en er wordt wat aan toegevoegd. De security en interface code is voor Vista opnieuw ontwikkeld (tevergeefs naar mijn mening), waarna de code van 7 is voortgeborduurd uit die van Windows XP (naar mijn mening nog de beste en stabielste versie van Windows). Nu hebben ze opnieuw een poging gedaan een nieuwe code te ontwikkelen, wat volgens mij (ik heb hier geen bron of echte bevestiging van) beter is gelukt dan bij Vista.

En ja, ik ben inderdaad software developper geweest bij Iobit. Maar zelfs dan krijg je geen inzicht in de codes van Microsoft, slecht een verwachting/indruk die nooit 100% bevestigd zou worden.
De veranderingen in de code worden door Microsoft aangekondigd, nu begrijp ik dat iedereen wat kan zeggen, maar toch verwacht ik dat zo'n gigantisch miljardenbedrijf op zo'n manier gaat spelen met  vuur.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #795 Gepost op: 2012/10/31, 21:45:43 »
Tevens weet die persoon zelf iedere keer zonder inhoudelijk op het topic in te gaan alleen maar onzinnige reacties te plaatsen
Hierbij een m.i. bijzonder zinnige reactie: hou eens op met juichen over Windows op een Linuxforum, en ga eens wat constructiefs doen. Mensen helpen bij Ubuntuproblemen of zo....

Het klinkt misschien erg vergezocht, maar hoe gek het ook klinkt, zulke hulpverlening komt hier weleens voor. Levert ook wat meer respect op dan de Windowsfan uithangen in de forumonderdelen "Algemeen" en "Off Topic".

Volgens mij sta ik in mijn recht om onzin wat verspreid word over Windows zeker tegen te spreken.
Daarbij wat is er op tegen om te zeggen dat ze een keer een goed systeem hebben gemaakt? Mag dat niet en mag je alleen maar onzin posten en het bashen?
Ik verheerlijk het niet maar geef een reactie op de onzin die word verspreid.
Opmerkingen die nergens op slaan puur omdat iemand blijkbaar jaloers is of afkeer heeft slaat ook nergens op alleen dat is blijkbaar wel toegestaan.

Lees dit topic door en zie eens wat een onzin voorbij komt.
Er worden van alle kanten alleen de negatieve berichten van Windows 8 belicht en er word niet naar gekeken of dit klopt laat staan dat er naar de positieve berichten word gekeken.
Daarbij komt ook nog eens dat een aantal het puur gebruiken om te bashen vanwege de afkeer van Windows.
Als iemand er positief over is of zegt dat ze het systeem best goed vonden terwijl ze zelf gewoon thuis Linux gebruiken of beide en de voorkeur nog steeds geven aan Linux, dan word er een regen aan commentaar gegeven waar het meeste niet van klopt en puur om te bashen.

Toegeven dat ze een keer weer iets goeds hebben gedaan betekend niet dat je het verheerlijkt.
Dat iemand het gaat gebruiken en er tevreden over is, is blijkbaar een misdaad ondanks dat je Linux blijft gebruiken en als voorkeur hebt maar door beperkingen niet 100% kunt gebruiken.

Het is blijkbaar nodig om iedere keer een topic te openen over Windows en dat te gebruiken om te bashen of als iemand anders het doet er gelijk een bashing antwoord te plaatsen die nergens over gaat.

In plaats van dit soort topic's waar iedere keer naar Windows word gekeken zou je ook eens een topic kunnen openen wat Linux kan doen om te groeien. Is een heel andere benadering dan Windows 8 grote kans voor Linux en dergelijke.
Tevens is er maar 1 geweest die verstandig is geweest en opmerkte dat je ook van de concurrent kunt leren en kunt kijken wat daarin goed is en dat ook te gaan gebruiken.
Is ook een heel andere benadering.

Actie is reactie dus als je bepaalde dingen niet wilt dan zul je bij je zelf gaan kijken en niet na een actie klagen over de reactie.
Kan er ook niets aan doen dat blijkbaar veel mensen toch graag over willen naar Windows 8 na de release.
Misschien iets om uit te zoeken waarom men wel open staat voor Windows 8 en niet voor Linux.
Een tip noem het topic dan zo dat je, je richt op Linux en niet op Windows.
Als dan verder niet iedere keer dezelfde onzin herhaald word omdat mensen graag bashen over Windows, dan heb je een puur Linux topic wat puur over Linux gaat.

@xl3rouwerx, Ik lees dit soort berichten van hem nog maar half omdat er alleen op de negatieve punten word gehamerd en niet 1x word gemeld dat het inderdaad beter is geworden.
Ik weet ook dat het nog lang niet 100% veilig is maar overdrijven en er iedere keer als iemand het woord Windows laat vallen is puur bashen en meer niet.
Ja je kunt mensen er voor waarschuwen maar dat kun je ook op een andere manier zeggen in plaats vol bashing Windows berichten te posten.




Offline MKe

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #796 Gepost op: 2012/10/31, 22:09:45 »
Hoho, niet doordraven.
Ten eerste zitten we hier in de offtopic forum, dus niets geen technische ondersteuning voor Linux, want dat zou niet off-topic zijn :).

Ik geloof dat jij even opnieuw mag kijken want dit is geen offtopic dit is ALGEMEEN. Nogmaals: ALGEMEEN. Offtopic is een subforum van dit waar dit topic niet instaat.
Sorry Heimen, maar  algemeen is algemeen, er staat niet "algemeen linux". Dus waar off topic ook staat, maakt in dit geval niet uit. Goed op de letter klopte mijn uitspraak niet, maar ik geloof niet dat dat iets afdeed aan wat ik wilde zeggen en is dus eigelijk niet zo belangrijk.

on topic: ik ben geen moderator, maar volgens mij is dit draadje een kandidaat voor een slotje? 't is maar een suggestie....
« Laatst bewerkt op: 2012/10/31, 22:12:40 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #797 Gepost op: 2012/10/31, 22:16:07 »
Hoi emiel1976,
Ik denk dat iedere keer dat er een vergelijk gemaakt wordt tussen twee of meer zaken dat er dan altijd op enig moment scherper gereageerd gaat worden. Of het nu een vergelijk tussen Linux-Windows is, Gnome3-Unity-Gnome-2-KDE-XFCE of Manchester United-Manchester City.
Ik denk dat het bashen over het algemeen wel meevalt. Ik heb de indruk dat er heeeeel veel Ubuntero's (en andere Linux-gebruikers) nog wel een Windows versie hebben draaien (al dan niet gebruikt) en de meesten daarvan hoor je zich dan ook niet zo negatief over uiten.
Dat we van andere OS-en kunnen leren is natuurlijk waar, maar ik vraag me af of een forum daar de aangewezen plaats voor is (je kunt het er bespreken, net als dat je er op de daartoe bestemde plaats over auto's en muziek kunt kletsen en daar heeft denk ik niemand problemen mee). Ik denk dat de observaties beter naar bijv. Launchpad  of andere plaats geventileerd kunnen worden (ergens toevoegen aan een "Ik wil dit in Ubuntu kunnen doen-lijstje"): daar wordt aan het OS gesleuteld of worden er plannen gemaakt. Ik heb namelijk ook niet het idee dat Canonical veel doet met input via de forums. Als dit zo zou zijn dan lag de Amazon-lens er toch allang uit? Dan had de anti-Unity stemming wel tot iets anders geleid. Men heeft echter iets voor ogen en werkt daar naartoe. Unity werkt nu goed (en heeft best nog zijn voor- en nadelen). Die lens zal er komen, maar zal net als Unity een cycle door moeten maken tot het op het gewenste niveau is. (Men wil naar een verdienmodel toe.)
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #798 Gepost op: 2012/10/31, 22:37:12 »
@Pfoeh, Inderdaad krijg je vergelijkingen maar er zit wel een verschil in hoe je dat doet.
Je kunt het vergelijken door bij de ene alleen maar de nadelen op te noemen en het daarbij ook nog eens uit zijn verband te trekken en onjuiste dingen te melden.
Je kunt ook de systemen vergelijken en kijken waar de plus en de minpunten zitten zonder dit zwaar te overdrijven of onjuist heden te plaatsen.
Vooral dat overdrijven, onzin plaatsen en dat constant herhalen maakt dat het puur bashen is.

Kijk in het topic Zit Windows 8 groei van Ubuntu in de weg. Daar word naast veel antwoorden die gewoon over het topic gaan, ook weer opmerkingen geplaatst die puur anti Windows zijn en verder.
Als je dan zo verstandig bent laat je dat weg en draag je of iets bij aan het topic of je reageert niet.

In dit topic net zo waar een aantal duidelijk niet kunnen hebben dat er ook mensen zijn die niet negatief over Windows zijn.


@MKe, Ik had het topic al heel veel eerder gesloten aangezien het volstaat met Windows bashing.
Het topic op zich heeft al iets in zich wat het oproept en ik zou dit soort topic's gelijk sluiten als ze worden geopend.
Maar blijkbaar is het toegestaan en word er ook niet ingegrepen als in de titel van een topic al een bashende opmerking staat.

Offline cabra

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #799 Gepost op: 2012/10/31, 22:51:14 »
ik ga hier ook even mijn mening geven =D

ik heb zo'n 6a7maand w8 gebruikt(beta en consumer preview) en vind het niet slecht maar het blijft windows,ander uitzicht maar toch werkt het hetzelfde(vind ik toch)
ik ben verre van een expert,een gewone gebruiker die weet hoe je een os moet installeren
maar voor de 'mensen' die eigenlijk weinig afweten van computers vind ik linux dus beter.....
alhoewel beter niet het juiste woord is,ik vind het vooral veiliger,ik help vele vrienden en familieleden kleine problemen oplossen op hun pc en sedert dat de meeste linux(ubuntu) gebruiken krijg ik veel minder telefoontjes over probleempjes

is gewoon mijn ervaring maar wilde deze toch meedelen
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02