Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?  (gelezen 12964 keer)

cad4linux

  • Gast
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #25 Gepost op: 2007/02/15, 21:49:15 »
http://www.ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?t=40
Ik denk dat voorgaande link het een en ander verklaart, als je als forum meteen op zo'n manier geschoffeerd word kan ik me voorstellen dat samenwerking er niet meer inzit ;)

Offline Dave

  • Lid
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #26 Gepost op: 2007/02/15, 22:36:33 »
Vind het wel een stuk genuanceerder dan hoe het onlangs nog verwoord werd.

budster

  • Gast
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #27 Gepost op: 2007/02/15, 23:13:46 »
Ik heb het ook nog wel eens geprobeert.. http://ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?p=4972#4972, ben tot de conclusie gekomen dat ze gewoon niet willen, wel jammer maar tja, als mensen niet willen dan willen mensen niet. Iedereen is vrij om een forum te beginnen.

Offline Dave

  • Lid
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #28 Gepost op: 2007/02/16, 10:47:24 »
nee verder dan wat linken willen ze niet.
als er gevraagd wordt voor samenwerking in documentatie en vertalingen heet het gelijk dat hun forum opgeheven moet worden wat ze logischerwijs niet willen, anders waren ze het nooit gestart.
De meeting werd ook duidelijk afstand van genomen.

Offline vliegje20

  • Lid
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #29 Gepost op: 2007/02/16, 10:56:03 »
Ik heb beide topics op dat andere forum eens doorgelezen en het komt op mij over dat ze hun forum willen behouden en voor de rest interesseert het ze weinig.

Toen ik voor ubuntu ging kijken kwam ik langs dat forum en ik zag dat het niet de officiele was. Toen kwam ik hier terecht en ik vind het hier gezellig en ik haal hier alles vandaan wat ik nodig heb. Soms het engelstalige forum maar voor de rest plak ik lekker hier ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #30 Gepost op: 2007/02/16, 11:06:04 »
Citaat van: vliegje20
Ik heb beide topics op dat andere forum eens doorgelezen en het komt op mij over dat ze hun forum willen behouden en voor de rest interesseert het ze weinig.

Toen ik voor ubuntu ging kijken kwam ik langs dat forum en ik zag dat het niet de officiele was. Toen kwam ik hier terecht en ik vind het hier gezellig en ik haal hier alles vandaan wat ik nodig heb. Soms het engelstalige forum maar voor de rest plak ik lekker hier ;)
er zullen zeker mensen zijn die dat forum in eerste instantie als HET off. ubuntu forum aanzien. denk aan het logogebruik, de titel, etc. ik heb dat
tenminste uit mijn kennissenkring ook vernomen.....

cad4linux

  • Gast
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #31 Gepost op: 2007/02/16, 11:10:00 »
Citaat van: leoquant
er zullen zeker mensen zijn die dat forum in eerste instantie als HET off. ubuntu forum aanzien. denk aan het logogebruik, de titel, etc. ik heb dat
tenminste uit mijn kennissenkring ook vernomen.....
Opzich hoeft dat ook geen bezwaar te zijn lijkt me, op beide fora zijn mensen aanwezig met verstand van zaken. Dus op beide fora zal je geholpen worden met je problemen.

2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #32 Gepost op: 2007/02/16, 12:16:14 »
Nouja...met verstand van zaken...
Ze schuwen er niet om echt veelvuldig Automatix aan te raden, dat getuigt juist niet echt volledig van verstand van zaken...

2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #33 Gepost op: 2007/02/16, 12:37:34 »
allereerst ik post erg veel op het "andere"forum en volg dit ook een beetje.

Citaat van: CORVUS_CORAX
Nouja...met verstand van zaken...
Ze schuwen er niet om echt veelvuldig Automatix aan te raden, dat getuigt juist niet echt volledig van verstand van zaken...
ga geen domme dingen zeggen nu!

hoe kom je hier aan? veelvuldig?
ik vind welgeteld 21 zoekresultaten op automatix een ervan is van mijzelf. dit wordt absoluut niet aangeraden.

waarom kunnen er niet twee fora's (schrijf je dat zo?) naast elkaar bestaan?

ik zie het probleem niet, vrijheid toch?

ik haal hier wel eens wat info vandaan. mag dat??? :)

zou het een ramp zijn als mensen denken dat het het officiele forum van ubuntu is?
zijn de mensen daar minder in kennis? zijn jullie minder?

nee voor mij niet. iedereen weet wel wat. betekend niet dat we dat vervolgens moeten bundelen maar het zou kunnen. alleen is dat niet zo.

ubuntu-forums.nl is anders dan dit forum. daar hebben andere distro's bijvoorbeeld ook een eigen plekje (weet eigenlijk niet of dat hier ook zo is)

ik val jullie niet aan ik vind dat het hier een prima forum is met veel bezoekers en ik laat mensen, die ik vertel of verder help met [k]ubuntu, ook weten van dit forum.
homemade HTPC

cad4linux

  • Gast
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #34 Gepost op: 2007/02/16, 12:59:07 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Nouja...met verstand van zaken...
Ze schuwen er niet om echt veelvuldig Automatix aan te raden, dat getuigt juist niet echt volledig van verstand van zaken...
Op ubuntu.com raden ze het meer aan als op ubuntu-forums.nl, dus zal meer met mentaliteit als niveau te maken hebben. Ik zal verder mijn mond houden over de automatix discussie, dit heeft mij ooit al een onterechte ban opgeleverd. Degene die de ban plaatste wilde zo zijn gelijk halen, dan kon ik zijn argumenten tenminste niet meer weerleggen ;)

2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #35 Gepost op: 2007/02/16, 13:01:47 »
ja automatix kan nogal wat teweeg brengen. maar goed. inderdaad weer ontopic.
homemade HTPC

Offline Soul-Sing

  • Lid
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #36 Gepost op: 2007/02/16, 13:10:55 »
Citaat
ik zie het probleem niet, vrijheid toch?
welk probleem?

Citaat
ik val jullie niet aan ik vind dat het hier een prima forum is met veel bezoekers en ik laat mensen, die ik vertel of verder help met [k]ubuntu, ook weten van dit forum.
vooral mensen vertellen van dit forum. uitstekend.

Citaat
zou het een ramp zijn als mensen denken dat het het officiele forum van ubuntu is?
zeker geen ramp. alleen klopt het niet. er zijn meer zaken rond ubuntu te regelen:
- vertalen, veel werk nog te doen!
- organiseren/opzetten van de wiki
- het ontwikkelen/vormgeven van iniatieven vanuit de community
- testen van nieuwe versies, bug melden/fixen
deze mogelijkheden zou ik mensen zeker niet willen onthouden. er is zoveel talent aanwezig. alleen moeten gebruikers/leden wel op de hoogte
zijn van alle mogelijkheden die ubuntu ze biedt of kan bieden.

2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #37 Gepost op: 2007/02/16, 13:28:03 »
gebeurd ook daar. worden ook dingen geschreven en er wordt ook bugs gemeld als dat nodig is. dus ja.
homemade HTPC

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
2 ubunu fora? waarom niet samenwerken?
« Reactie #38 Gepost op: 2007/02/16, 13:55:43 »
Dit topic wordt gesloten.

We respecteren hier iedereen zijn of haar mening, maar het is ondertussen duidelijk dat samenwerking tussen de 2 forums (of fora, beide schrijfwijzen zijn correct, raydekok :)) er momenteel niet inzit en dus is verdere discussie ook niet meer nodig. Laten we de sfeer er een beetje inhouden!

Als er iemand van het andere forum toch geïnteresseerd zou zijn in samenwerking op de een of andere manier, dan staan wij (het Ubuntu-NL forum) daar zeker wel voor open. Mail dan naar dennis@ubuntu.com
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)