Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD perikelen  (gelezen 4756 keer)

Offline RikRik

  • Lid
DVD perikelen
« Gepost op: 2008/05/04, 21:03:33 »
Hallo, ik heb het volgende probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het is me gelukt om met K3B van een eigen opname een video DVD te maken. Deze DVD speelt echter niet op alle (huis)dvd spelers en onder Windows xp zijn er op de schijf zelfs geen vob bestanden te vinden dus niet afspeelbaar. Sterker nog, de gebrande schijf lijkt onder Windows helemaal leeg, dus ook geen directory VIDEO_TS en AUDIO_TS te zien, in Ubuntu daarentegen zijn alle directory's wel zichtbaar. Mijn vraag: heb ik iets verkeerds gedaan en hoe krijg ik met K3B een zelf gebrande DVD die compatibel is met de gangbare dvd spelers?

alvast bedankt,

kurosaki_ichigo

  • Gast
DVD perikelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/04, 21:07:51 »
Wat voor optie heb je gebruikt ? De optie dvd kopieren of data dvd ? of dvd iso branden?

Offline RikRik

  • Lid
DVD perikelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/04, 21:16:50 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Wat voor optie heb je gebruikt ? De optie dvd kopieren of data dvd ? of dvd iso branden?
Hoi kurosaki_ichigo,

New video dvd project, dan de bestanden van de hardeschijf kopiëren in de juiste directory en dan burn. Mijn goedkoopste dvdplayer speelt deze dvd probleemloos af maar de andere de andere modellen geven op het display unsupported media

kurosaki_ichigo

  • Gast
DVD perikelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/04, 21:45:50 »
Citaat van: RikRik
Citaat van: kurosaki_ichigo
Wat voor optie heb je gebruikt ? De optie dvd kopieren of data dvd ? of dvd iso branden?
Hoi kurosaki_ichigo,

New video dvd project, dan de bestanden van de hardeschijf kopiëren in de juiste directory en dan burn. Mijn goedkoopste dvdplayer speelt deze dvd probleemloos af maar de andere de andere modellen geven op het display unsupported media
Ah hij doet het dus wel. Je weet dat goedkope modelen meer af spelen dan duurdere.

Offline RikRik

  • Lid
DVD perikelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/04, 22:24:39 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Citaat van: RikRik
Citaat van: kurosaki_ichigo
Wat voor optie heb je gebruikt ? De optie dvd kopieren of data dvd ? of dvd iso branden?
Hoi kurosaki_ichigo,

New video dvd project, dan de bestanden van de hardeschijf kopiëren in de juiste directory en dan burn. Mijn goedkoopste dvdplayer speelt deze dvd probleemloos af maar de andere de andere modellen geven op het display unsupported media
Ah hij doet het dus wel. Je weet dat goedkope modelen meer af spelen dan duurdere.
Met precies dezelfde vob bestanden van m,n harde schijf in Windows xp fabriceer ik met een simpel freeware programma een 100% compatibele dvd die ik op al mijn dvd spelers kan afspelen.  En het is toch vreemd dat Windows geen enkele bestand op de dvd schijf laat zien in bestandsbeheer die met K3B is gemaakt? Ik wil graag helemaal over op Ubuntu maar voorlopig zie ik daar nog even vanaf :/

Offline RikRik

  • Lid
DVD perikelen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/11, 23:19:51 »
Er is blijkbaar geen oplossing voor mijn probleem, ik heb daarom besloten om voorlopig maar terug te keren naar windows xp totdat er een oplossing is voor de compatibiliteitsproblemen.

Offline vanadium

  • Lid
DVD perikelen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/12, 16:28:57 »
Volgens mij heb je geen 100% compatibele video DVD gemaakt met K3B, m.a.w., heb je in K3B een procedure gebruikt die niet geschikt is voor video dvd. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je dvd een ander bestandsformaat heeft in plaats van UDF, wat standaard is voor video DVD. Niet de fout van Ubuntu, volgens mij.

Zelf heb ik geen ervaring met K3B. Ik heb al DVD's gemaakt met DVDstyler. Dit laat toe rechtstreeks een ISO uit te schrijven, een DVD-image, die dan met eender welk brandprogramma op DVD kan gezet worden.

Als je al ergens een VIDEO_TS en AUDIO_TS op je schijf hebt, dan kan je zelf een video DVD compatibele ISO maken met het commando:

mkisofs -dvd-video -omijndvd.iso mijndvd

Hierbij wordt ondersteld dat in je huidige directory een directory mijndvd aanwezig is met je VIDEO_TS en AUDIO_TS directories in.

Offline RikRik

  • Lid
DVD perikelen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/14, 20:24:24 »
Citaat van: vanadium
Volgens mij heb je geen 100% compatibele video DVD gemaakt met K3B, m.a.w., heb je in K3B een procedure gebruikt die niet geschikt is voor video dvd. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je dvd een ander bestandsformaat heeft in plaats van UDF, wat standaard is voor video DVD. Niet de fout van Ubuntu, volgens mij.

Zelf heb ik geen ervaring met K3B. Ik heb al DVD's gemaakt met DVDstyler. Dit laat toe rechtstreeks een ISO uit te schrijven, een DVD-image, die dan met eender welk brandprogramma op DVD kan gezet worden.

Als je al ergens een VIDEO_TS en AUDIO_TS op je schijf hebt, dan kan je zelf een video DVD compatibele ISO maken met het commando:

mkisofs -dvd-video -omijndvd.iso mijndvd

Hierbij wordt ondersteld dat in je huidige directory een directory mijndvd aanwezig is met je VIDEO_TS en AUDIO_TS directories in.
Hoi vanadium, K3B maakt gebruik van het iso 9660/udf formaat. Volgens mij heb ik zelfs met K3B geen andere keuzemogelijkheid dan branden met iso 9660/udf en juist  dit formaat zou de uitwisselbaarheid met Windows eigenlijk moeten garanderen, m.a.w. Ik zoek dus een programma waarmee ik een met windows leesbare dvd kan branden onder Ubuntu.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
DVD perikelen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/15, 20:55:07 »
Als je eens op deze site kijkt: http://www.torrentbox.com/torrents-search.php?search=linux&cat=0&submit=TBox+Search en daar kijkt naar nero dan kan het haast niet fout gaan.
Ik heb ook dvd's die het niet doen in mijn dvd speler en die met nero gebrand zijn doen het gewoon.

Succes Bas
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

DVD perikelen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/16, 07:32:39 »
Citaat van: RikRik
Ik zoek dus een programma waarmee ik een met windows leesbare dvd kan branden onder Ubuntu.
En als dat lukt, gooi je dan Windows eraf? Zoiets begreep ik toch....  :-))

Offline RikRik

  • Lid
DVD perikelen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/18, 10:04:41 »
Citaat van: kruijf
Als je eens op deze site kijkt: http://www.torrentbox.com/torrents-search.php?search=linux&cat=0&submit=TBox+Search en daar kijkt naar nero dan kan het haast niet fout gaan.
Ik heb ook dvd's die het niet doen in mijn dvd speler en die met nero gebrand zijn doen het gewoon.

Succes Bas
Hoi Bas,inderdaad je hebt gelijk, K3B maakt evenals Nero  dvd's met  het iso 9660/udf formaat. Maar vreemd genoeg zijn inderdaad alleen de DVD's gebakken met Nero 100% compatibel met Windows en al mijn dvd spelers. Ik heb nu een trail versie van Nero geïnstalleerd maar ik ben  opzoek naar een freeware brandprogramma. Hartelijk dank voor je hulp :)

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
DVD perikelen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/18, 10:42:39 »
Een ander programma weet ik ook niet zo snel op k9copy na dan maar dat is een shrink programma die ook brand.
Maar dan wordt het denk ik weer wat te omslachtig.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt