Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!  (gelezen 4768 keer)

Offline ThomasC.

  • Lid
Bij het verwijderen in installeren van packages en of software verscheen steevast de melding:

After unpacking 0B of additional disk space will be used.
Setting up sun-java6-doc (6-00-0ubuntu1~edgy1) ...
This package is an installer package, it does not actually contain the
JDK documentation. You will need to go download one of the
archives:

jdk-6-doc.zip jdk-6-doc-ja.zip

(choose the non-update version if this is the first installation).
Please visit

http://java.sun.com/javase/downloads/

now and download. The file should be owned by root.root and be copied
to /tmp.

[Press RETURN to try again, 'no' + RETURN to abort]


Oplossing was te doen wat hij vroeg, het enige probleem was het betreffende zip bestand te vinden want op de site van java en sun vond ik hem niet.
Uiteindelijk gevonden op:  http://snow.sierranevada.edu/pub/SNCJava/Right.htm
Maar voor de zekerheid heb ik het bestand maar bewaard dus kun je het niet vinden, mail me even en ik stuur ik het je door.
Het betreffende bestand hoef je niet uit te pakken. Zorg dat et voorlopig op een plek staat waar je het snel terug kan vinden.

Het is het makkelijks te installer met nautilus: type in een terminal in:  gksudo nautilus en na een tijdje verschijnt er een soort verkenner maar dan eentje waarin je wel wijzigen in de systeembestanden kunt opslaan.

Plak het betreffende bestand  (jdk-6-doc.zip)  in de map genaamd "tmp"

Typ na afloop in een terminal venster:  sudo update-grub   (en druk op enter),
En het moet in orde zijn vanaf dan. Hoewel dit laatste waarschijnlijk niet nodig is.

Hetzelfde geintje kon ik weer uithalen nadat ik xubuntu had geinstalleerd.
Met Nautilus veranderde mijn bureaublad helemaal maar je kan het ook doen met in een terminal in te tikken: gksudo thunar.
Wil dan iets van de desktop verplaatsen, dan zie je daar plotseling niks (ik niet in ieder geval) maar kun je die bestanden vinden in: Bestandsysteem/ Home, dan je ingevulde gebuikersnaam/ desktop.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/22, 00:31:25 »
heb dit allemaal gedaan zonder succes. krijg nog steeds melding dat java5.doc en java6.doc niet werken.

van alles geprobeerd. eigenlijk wil ik proberen jdk-6-doc-zip te installeren maar geen idee hoe dat moet.

nadat ik sudo update-grub heb getypt zag ik dat linux images waren bijgewerkt maar voor de rest niets

hoop dat je me kunt helpen

groetjes frans

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/22, 00:42:46 »
ook heb ik alle sun java pakketten in synaptic opnieuw geinstalleerd helaas zonder resultaat

Dit is wat ik elke keer terug krijg:
.E: sun-java5-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1
E: sun-java6-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1
E: j2sdk1.4-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1

Elke keer als ik akties gerelatterd aan sun-java5-doc en sun-java6-doc krijg ik deze meldingen.

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/22, 00:55:22 »
probeer je hier log file te geven:
E: sun-java5-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1
E: sun-java6-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1
E: j2sdk1.4-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1
E: sun-java5-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1
E: sun-java6-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1
E: j2sdk1.4-doc: subprocess post-installation script returned error exit status 1
nee sorry lukt niet alleen deze dingen sorry

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/22, 04:29:53 »
Probeer dit dan eens in een terminal:
sudo dpkg --configure -a

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/22, 22:17:43 »
Sorry johanvd

levert niets op.

Als ik Ubuntu opstart krijg bij het booten de meldingen cannot locate.......... Hiervan krijg ik zo'n zes regels. Maar start gewoon door. Heeft Java hiermee iets van doen. Misschien heeft het te maken met de "clock" in de "chip(set)?

In mijn desktop blijft mijn cursor draaien (bedoelende dat draaiende wieltje in het scherm wanneer iets bezig is). Ook geen flauw idee wat dat kan zijn. Flauw vermoeden dat dit in verband staat met JAVA, maar ik ben een dummy.

Linux blijft toch klungelen met dit soort geintjes.

Het is naar mijn idee te simpel om dit af te doen dat machines voor windows (microsoft) wordt gemaakt. Zeker als het processors en chipsets betreft en niet in de laatste plaats Sun-software (Open Office), de maker van JAVA.

vriendelijke groet
frans

Honi soit qui mal y pense

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/22, 22:20:43 »
Sorry johanvd

jouw voorgestelde commando geeft het zelfde resultaat, dat ik in mijn vorige berichten heb aangegeven.

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/22, 23:55:52 »
Heren,

Heb een beetje verder gekeken. Heb toch het idee dat het euvel gezocht moet worden in chipset intel 940 GML. Dat schijnt niet lekker te lopen. BUG? Na wat probeersel doet muisfunctie van laptop zelf ook niet meer. Dus nu usb-muis.

Toch geen schoonheidsprijs van gebruikersvriendelijk ubuntu.

Het is een doorgaans veel gebruikte chipset. Vandaar.

Laten we dan maar wachten op een update voor deze chipset.

Of hebben jullie een beter idee?

Offline ThomasC.

  • Lid
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/23, 00:26:31 »
Ik ben waarschijnlijk net zo veel een leek op dit gebied, maar vroeg me nog wel enkele dingen af:
Als je iets installeert via synaptic package manager (Pakket Beheer) krijg je melding error 1 maar heb je ook, zodra die bezig is, gekeken wat er verschijnt als je op het witte pijltje "Details" klikt? Daar staat wat meer informatie over waarom hij niet verder gaat.
Wat is daar de preciese melding?
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/23, 10:10:28 »
Dat is java dat niet wordt geinstalleerd. Zie eerste bericht van dit forum van jouzelf. Dit krijg ik elke keer. Als ik installeer dan krijg ik tijdens de installatie die melding. Zelfs bij het verwijderen. Ik denk toch dat het aan de chipkaart ligt.
Machine is hier+
Aspire 3683NWXCi
Intel CleronM Processer 430
14.1 WXGAbCrystal Brite LCD
Mobile Intel 940 GML Express Chpset
60 GB HD
512 MB DDR2

Bedankt in ieder geval voor je moeite.

Ik denk toch dat probleem vrij complex is.

Wellicht iets voor de echte linux mensen.

groeten
frans

Offline ThomasC.

  • Lid
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/23, 14:34:40 »
Het fijne weet ik er ook niet van maar jdk-doc-.zip installeren kan ikje nog wel uitleggen. nog steeds te downloaden op http://snow.sierranevada.edu/pub/SNCJava/Right.htm
(het blijkt te groot om door te mailen)

Zet het programma op je bureaublad of ergens waar je het makkelijk vandaan kan toveren.

Ga naar een terminal en typ:   gksudo nautilus
wacht tot het venster verschenen is en ga dan op de windows manier verder: knip  jdk-6-doc.zip  en plak het in de map "tmp"  (zit in "bestandssysteem)
Type dan nog voor de zekerheid in een terminal venster: sudo update-grub   (en druk op enter

mocht dat een oorzaak van het probleem zijn dan istalleert hij het vanzelf zodra je weer iets anders gaat installeren.

Pas daarna kun je weer de-installeren vreemd genoeg.
Het klopte wel dat ik zonder dat bestand ook java niet kon de-installeren.

Probeer maar eens. Ik zag dat ik de map "tmp"was vergeten neer te zetten waar het bestand in moest.

Hieronder nog een link waar je kan kijken hoe je de boel eraf gooit:

http://daveshields.wordpress.com/2007/09/14/how-to-install-a-specific-version-of-java-on-ubuntu/

Commando's kun je inderdaad het best knippen en plakken: klopt er een spatie niet dan herkent ie het commando niet.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/24, 23:20:54 »
Thomas Calis,


Heel hartelijk dank. Het is fantastisch gelukt.

Heb het later gecheckd met de-installeren en later installeren Open Office. Hier wordt Java-scripts automatisch meegenomen. Ben er erg blij mee.

Vind het nog steeds jammer dat Linux Ubuntu nog zoveel onvolkomeheden laat zien. Bijvoorbeeld heb een externe harde schijf, merk Philips, bleek echter Hitachi te zijn, proberen te installeren. Kwam uit de verf dat deze NFTS was gepartioneerd. Na zoeken en zoeken kwam ik erachter dat NFTS script geinstalleerd kan worden en dat je deze harde schijf aan de praat kan krijgen in Linux. Maar goed het lukt. Maar consument zit hier ---nog--- niet op te wachten.

Nogmaals bedankt.

vriendelijke groet,
Frans
f.van.der.star@hetnet.nl

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/24, 23:22:08 »
Opgelost

Offline ThomasC.

  • Lid
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/25, 11:57:53 »
Da's mooi, ik heb er zelf uren over gedaan om de oplossing te vinden. Dan is het prettig dat je iemand anders er ook nog een dienst mee kan bewijzen.
Erg vreemd dat het betreffende bestand niet op de site van sun of java is te vinden.

Het is even doorbijten om ubuntu te doorgronden. Als je de lol er van in ziet is het de moeite waard. Ik heb het op een aftandse oude pc geinstalleerd: Traag als een slak maar prima om te expirimenteren. Of ze het gaan winnen van Windows, ik weet het nog niet. De mens is lui.....

Kwaad spreken over ubuntu op dit forum lijkt op vloeken in de kerk, als je sommige reacties leest.

Maak van je externde-harde schijf probleem en oplossing even een nieuw apart berichtje, dan helpt dat misschien iemand anders met het zelfde probleem weer.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

frans van der star

  • Gast
Melding Java jdk-6-doc.zip bij installeren software. Opgelost!
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/25, 22:29:57 »
Hallo,

Daar zeg je wat. Doorgronden.

Inderdaad. Heb Emule om films en muziek te downloaden. Prima. In prefences staat dat complete downloads worden opgeslagen in home/........../.Amule/Incoming. Ik kijken en kijken en zoeken. Edoch niet vinden.

Dan maar ---googlelen---  Wat blijkt--Je moet kijken in verborgen bestand. Met control H. Dit staat niet in standaard instructie. Maar buiten dat. Naar mijn smaak niet logisch.............en last but not least--niet gebruikersvriendelijk......

Voor IT-ers misschien logisch als ontbijtkoek maar niet voor dummies, waar ik onder val.

Zal ik doen voor die externe harde schijf.

We blijven toch maar vloeken..........vanwege gebruikersvriendelijkheid........hoeft overigens niet plug and play te zijn.....maar wel behapbaar.

Nogmaals bedankt.

En.......wellicht tot een volgende keer.