Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Gibbon (7.10) problemen.  (gelezen 97728 keer)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Gepost op: 2007/07/02, 23:45:00 »
Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) is constant in ontwikkeling en alleen ontwikkelaars (of gebruikers met veel moed) kunnen nu al gebruik maken van Gutsy.

De stabiele versie van Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) wordt verwacht op 18 oktober.
Heb alstublieft geduld indien u met een stabiel systeem wil blijven werken.


Omdat Gutsy nog in ontwikkeling is komen en gaan er constant bugs. Daarom is er nu één algemeen topic voor Gutsy problemen. Alle problemen met Gutsy mogen hier gemeld worden zodat andere Gutsy alpha/betatesters kunnen meezoeken naar oplossingen.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/02, 23:51:29 »
Aaahhhh!!! profoX, je maakt me bang!  :-)

Maar alle geplaag terzijde: goed idee om het zo duidelijk te maken.

Groet, Pjotr.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/04, 21:25:21 »
Goed, niet aan gedacht en niet gezien. En hier nu, het probleem bij Gutsy met de internetverbinding.
Dus, wifi is nog niet aan de gang te krijgen in Gutsy. Netwerkmananger vindt geen draadloos.
In beheer, netwerk vindt ik alleen maar WIRED en MODEM, doch voor de wifi is wireless nodig voor de invoeging van mijn wepkey  onder DHCP, hexadecimaal. Verder valt er niets op te zeggen, ziet er goed uit. Zal dus maar geduldig afwachten op de Béta, dit zal dan wel in orde komen. Wifi is wifi niet ! Heb wel vertrouwen in Ubuntu. Doch ik wil de Gutsy uitesten om op de pc van Monique te draaien, daarmee.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/05, 19:30:55 »
Citaat van: Artfreddy
Goed, niet aan gedacht en niet gezien. En hier nu, het probleem bij Gutsy met de internetverbinding.
Dus, wifi is nog niet aan de gang te krijgen in Gutsy. Netwerkmananger vindt geen draadloos.
In beheer, netwerk vindt ik alleen maar WIRED en MODEM, doch voor de wifi is wireless nodig voor de invoeging van mijn wepkey  onder DHCP, hexadecimaal. Verder valt er niets op te zeggen, ziet er goed uit. Zal dus maar geduldig afwachten op de Béta, dit zal dan wel in orde komen. Wifi is wifi niet ! Heb wel vertrouwen in Ubuntu. Doch ik wil de Gutsy uitesten om op de pc van Monique te draaien, daarmee.
Groetjes,
Freddy
Heb ik ook, voorloopig gebruik ik nog altijd een kernel van fiesty om te zorgen dat ik met gutsy op het internet kan. Ik heb dus geen clean install gedaan maar de fiesty ge-dist-upgraded.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/05, 20:14:08 »
Ergens op dit forum beschreef ik problemen met mijn netwerk/internet na de update van kernel 2.6.22-7
Lang leve de Ubuntu gemeenschap, slecht één update later werkt de kernel net als de vorige .....

Ach, het is nog een premature distributie, maar ik vertrouw Ubuntu-Alpha-release nu al meer dan dat "andere" OS. :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/05, 21:55:34 »
Tot hier toe draait Gutsy als een trein bij mij.
Enkel Second Life doet mijn pc volledig vastlopen binnen 2 minuten en een paar progjes die ik niet geïnstalleerd kreeg. Waarschijnlijk omdat deze voor Feisty geschreven zijn ... duh ...

;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/05, 21:58:35 »
Citaat van: arie
en heb ik geen internet meer. vauit recovery mode kan ik wel updaten via internet.
Probeer eens het volgende:
Systeem > Beheer > Netwerk
Haal hier de vink weg bij je netwerkkaart.
Wacht 15 seconden en zet het vinkje weer neer.
Het systeem zal nu opnieuw proberen je netwerk te vinden, bij mij werkte het ......

Laat het weten !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/06, 07:25:16 »
werkt als een gek hier al kon ik gisteren niet kde installeren. want er miste wat dat niet geinstalleerd wilde worden. maar ik zal vandaagw eer eens kijken.
homemade HTPC

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/06, 07:38:08 »
Citaat van: raydekok
werkt als een gek hier al kon ik gisteren niet kde installeren. want er miste wat dat niet geinstalleerd wilde worden. maar ik zal vandaagw eer eens kijken.
Dat heb ik al bij een paar updates gehad.
Mijn oplossing was op in een terminalscherm sudo apt-get dist-upgrade te gebruiken.
Niet de mooiste oplossing, maar alles wilde daarmee wel installeren .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/06, 08:44:23 »
datw erkte niet eens. maar ach het is elke dag weer feest met gutsy.
homemade HTPC

Offline hadez

  • Lid
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/06, 11:33:47 »
sinds eergister kan ik openoffice.org niet meer installeren, want het was namelijk zo dat een update van libcurl3-gnutls niet geinstalleerd wou worden. Als ik die aanvinkte in synaptic zei die dat hij libcurl4-gnutls en alle openoffice dingen eruit zou gooien. Ik dacht, dat zit wel goed, na de update die dingen weer allemaal installeren. Maar, als ik nu, in synaptic, openoffice.org-core aanklik, zegt hij:
Citaat
openoffice.org-core:
    Vereisten: openoffice.org-common but it is not going to be installed
    Vereisten: libcurl4-gnutls but it is not going to be installed
en bij libcurl4-gnutls"
Citaat
libcurl4-gnutls:
    Vereisten: libcurl3-gnutls but it is not going to be installed
Wat kan ik hier aan doen? Hoe kan ik weer de oude versie van libcurl3-gnutls installeren??

mvg,
Hadez

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/06, 23:33:37 »
Citaat van: hadez
sinds eergister kan ik openoffice.org niet meer installeren, want het was namelijk zo dat een update van libcurl3-gnutls niet geinstalleerd wou worden. Als ik die aanvinkte in synaptic zei die dat hij libcurl4-gnutls en alle openoffice dingen eruit zou gooien. Ik dacht, dat zit wel goed, na de update die dingen weer allemaal installeren. Maar, als ik nu, in synaptic, openoffice.org-core aanklik, zegt hij:
Citaat
openoffice.org-core:
    Vereisten: openoffice.org-common but it is not going to be installed
    Vereisten: libcurl4-gnutls but it is not going to be installed
en bij libcurl4-gnutls"
Citaat
libcurl4-gnutls:
    Vereisten: libcurl3-gnutls but it is not going to be installed
Wat kan ik hier aan doen? Hoe kan ik weer de oude versie van libcurl3-gnutls installeren??

mvg,
Hadez
Ik heb dit ook al even, ik denk dat we beter even wachten en kijken of dit probleem zich niet vanzelf oplost.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/07, 08:18:13 »
Bij mij is het echt geen feest met Gutsy. En dit vindt ik héél jammer...
Hoe kan ik uitproberen als er geen wireless kan gevonden worden ? Als dit in de Feisty probleemloos was, waarom kan men via beheer dan op deze geen draadloos configureren ? Kan dus even niet meedoen. gisteren een derde poging gedaan, doch met dezelfde problemen.
Weet je wat ik me afvraag, echt eerlijk. Bij de Feisty ( Ook testversie gebrand indertijd ) kon ik via nekwerkmanager wel de wifi vinden, kon via beheer zelfs goed mijn netwerk configureren. Ook de 6.06 LTS. Ik mag aannemen dat de Gutsy een verbeterde versie moet worden van de Feisty, of ben ik totaal mis.
Wat ik niet begrijp is, waarom zitten dan de instellingen niet in de Gutsy, dit kan toch niet zijn omdat dit een alpha versie is, of toch ? Ik dacht dat de meeste instellingen hetzelfde waren als de Feisty. Doch ik ben maar een leek. Doch het frustreerd me een beetje, iemand een beetje uitleg AUB. Leer graag bij.
Zondagse groeten,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/07, 08:23:37 »
Jij begrijpt het concept van alpha software niet goed, Artfreddy.
Lees ook het eerste bericht in deze draad eens door:

Citaat
Gutsy Gibbon is nog in de alpha fase van de ontwikkeling!
Wij raden Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) voorlopig ten zeerste af voor normale gebruikers!


De stabiele versie van Gutsy Gibbon (Ubuntu 7.10) wordt verwacht in oktober.
Heb alstublieft geduld indien u met een stabiel systeem wil blijven werken.
Citaat van: Artfreddy
waarom zitten dan de instellingen niet in de Gutsy, dit kan toch niet zijn omdat dit een alpha versie is, of toch ?
Dat kan wel. Gutsy wordt constant aangepast en er worden in Gutsy ook heel wat netwerkdingen veranderd.

Citaat van: Artfreddy
Doch ik ben maar een leek. Doch het frustreerd me een beetje
Waarom denk je dat we in het eerste bericht waarschuwen dat normale gebruikers (en leken) Gutsy beter nog even laten voor wat het is? Omdat we niet willen dat ze gefrustreerd raken :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

thelinuxguy

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/07, 09:00:04 »
Citaat van: Artfreddy
Bij mij is het echt geen feest met Gutsy. En dit vindt ik héél jammer...
Hoe kan ik uitproberen als er geen wireless kan gevonden worden ?
Welk WiFi kaartje heb je in je pc zitten ? Mogelijk heb je een probleem met de Gutsy kernel drivers voor WiFi en dien je (tijdelijk) de Feisty kernel te gebruiken onder Gutsy (wat op zichzelf geen enkel probleem is, ik heb ook héél lang Edgy's kernel onder Feisty gebruikt)...

Ik mag - op dit moment :-) - bijlange niet klagen over Gutsy, het is zowat de meest stabiele kubuntu versie dat ik in lange tijd heb mogen meemaken. Alles werkt, niets geeft foutmeldingen in het systemlog en alles draait 50% sneller dan gelijk welke vorige linux (en dat zijn er toch al wat) ! Heck, zelfs Windows XP draait hier zo rap niet ! :-)

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/07, 09:25:32 »
Citaat van: thelinuxguy
Citaat van: Artfreddy
Bij mij is het echt geen feest met Gutsy. En dit vindt ik héél jammer...
Hoe kan ik uitproberen als er geen wireless kan gevonden worden ?
Welk WiFi kaartje heb je in je pc zitten ? Mogelijk heb je een probleem met de Gutsy kernel drivers voor WiFi en dien je (tijdelijk) de Feisty kernel te gebruiken onder Gutsy (wat op zichzelf geen enkel probleem is, ik heb ook héél lang Edgy's kernel onder Feisty gebruikt)...

Ik mag - op dit moment :-) - bijlange niet klagen over Gutsy, het is zowat de meest stabiele kubuntu versie dat ik in lange tijd heb mogen meemaken. Alles werkt, niets geeft foutmeldingen in het systemlog en alles draait 50% sneller dan gelijk welke vorige linux (en dat zijn er toch al wat) ! Heck, zelfs Windows XP draait hier zo rap niet ! :-)
Ik gebruik een uitwendige D-link, ik zou niet echt durven klagen hoor. Het is maar uit nieuwsgierigheid. Mijn Laptop waar ik het op probeer " In uitzondering " heeft een Atheros Netwerkkaart als ik me niet vergis. Zal even kijken. Doch op de echte test pc ben ik op het ogenblik VectorLinux aan het proberen voor de zondagfun. Doch nu de kleinkinderen niet meer willen op Edubuntu proberen te klooien, heb ik de laptop terug in mijn bezit. Daar ik mijn internet heb verhoogt naar turbo en met vijf pc op het internet kan en op alle hotspots langs de baan op het internet kan, zou ik een vaste Linux op mijn laptop willen als ik op verplaatsing ben. dus na Feisty zou ik er Gutsy wel op willen draaien... Waw, wat een uitleg voor de zondag. Ik volg Uw raad wel even op.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

DFreeze

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #16 Gepost op: 2007/07/07, 23:16:33 »
He allen. Ook ik heb m'n koene ridderspak aangetrokken en Gutsy geinstalleerd. Hier en daar ervaar ik nog wel wat rafeltjes, maar het geheel is verbazingwekkend bruikbaar. Wat ik niet voor elkaar krijg zijn de volgende twee dingen: wireless en desktop effects. De desktop effects zou ik graag werkend zien, dat showt zo leuk op een laptop ;-)

Ik heb een Athlon Mobile 3200+, ATI xpress 200m 128MB shared video kaart. Ik heb XGL geinstalleerd, het startxgl.sh shell-script uit de tutorials aangemaakt (ik typ dit vanuit de XGL sessie), maar bij het enablen van de desktop effects krijg is alleen "Desktop effects could not be enabled". Ik heb de Compiz manager geinstalleerd, en de GL desktop settings, maar ik krijg geen wobbly windows.

Vergeet ik ergens nog iets? Wie krijgt de cube met deze kaart?

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #17 Gepost op: 2007/07/07, 23:38:06 »
Citaat van: DFreeze
He allen. Ook ik heb m'n koene ridderspak aangetrokken en Gutsy geinstalleerd. Hier en daar ervaar ik nog wel wat rafeltjes, maar het geheel is verbazingwekkend bruikbaar. Wat ik niet voor elkaar krijg zijn de volgende twee dingen: wireless en desktop effects. De desktop effects zou ik graag werkend zien, dat showt zo leuk op een laptop ;-)

Ik heb een Athlon Mobile 3200+, ATI xpress 200m 128MB shared video kaart. Ik heb XGL geinstalleerd, het startxgl.sh shell-script uit de tutorials aangemaakt (ik typ dit vanuit de XGL sessie), maar bij het enablen van de desktop effects krijg is alleen "Desktop effects could not be enabled". Ik heb de Compiz manager geinstalleerd, en de GL desktop settings, maar ik krijg geen wobbly windows.

Vergeet ik ergens nog iets? Wie krijgt de cube met deze kaart?
Wat krijg je als je "glxinfo | grep direct" intikt in een conzole?

DFreeze

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #18 Gepost op: 2007/07/07, 23:46:11 »
Hee, da's apart! Toen ik dit commando in m'n gewone X-sessie deed, kreeg ik alleen "direct rendering: Yes". Nu ik m'n XGL werkende heb, is die direct rendering weer weg:

Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display "localhost:1.0".
direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose)

of heeft XGL een eigen xorg.conf waar ik de ATI drivers enzo weer in moet activeren?

Jorizzz

  • Gast
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #19 Gepost op: 2007/07/12, 23:03:44 »
Vandaag bij de updates kreeg ik ineens de melding dat ik een gedeeltelijke system upgrade moest doen, maar na alle pakketten gedownload te hebben kreeg ik een error dat het niet geinstalleerd kon worden en dat mijn systeem mogelijk niet werkt. Toch werkt Ubuntu nog gewoon als tevoren, behalve de desktop effects die geen randen laten zien om mijn vensters, ondanks de driver die wel geinstalleerd is.

Nog meer mensen die hier te maken mee hebben gehad?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #20 Gepost op: 2007/07/12, 23:22:42 »
Citaat van: DFreeze
Hee, da's apart! Toen ik dit commando in m'n gewone X-sessie deed, kreeg ik alleen "direct rendering: Yes". Nu ik m'n XGL werkende heb, is die direct rendering weer weg:

Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display "localhost:1.0".
direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose)

of heeft XGL een eigen xorg.conf waar ik de ATI drivers enzo weer in moet activeren?
Dat is normaal bij Xgl. Xgl werkt op een aparte manier. http://principe.homelinux.net/
Xgl zal dus altijd "no" geven.

PS: Let op: Xgl zal waarschijnlijk NIET officieel ondersteund worden in Gutsy, enkel nvidia-tfp en aiglx worden officieel ondersteund. (volgens mij moet jouw kaartje trouwens redelijk goed kunnen draaien met de openbron radeon+dri driver en aiglx)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #21 Gepost op: 2007/07/14, 10:55:04 »
heb even 7.10 alpha 2 op test pc gezet (deze is ook nieuw amd 3800+ dual    m2npv mx moederbord  2 maal 1024Mb
800Mhz ram, 4 maal 80gig WD  HD s )  en wat mij vooral opvalt is de snelheid van deze 7.10 alpha ,ik denk dat dit toch wel in de smaak ga vallen.

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #22 Gepost op: 2007/07/14, 11:07:34 »
Citaat van: Jorizzz
Vandaag bij de updates kreeg ik ineens de melding dat ik een gedeeltelijke system upgrade moest doen, maar na alle pakketten gedownload te hebben kreeg ik een error dat het niet geinstalleerd kon worden en dat mijn systeem mogelijk niet werkt. Toch werkt Ubuntu nog gewoon als tevoren, behalve de desktop effects die geen randen laten zien om mijn vensters, ondanks de driver die wel geinstalleerd is.

Nog meer mensen die hier te maken mee hebben gehad?
de desktop effects kan je beter nog even zo laten tot de stabiele versie uitkomt

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #23 Gepost op: 2007/07/20, 08:34:27 »
Ok, ik verplaats mijn commentaar maar, had er niet meer aan gedacht. Mijn verontschuldigingen.
Ik stel mijn vraag hier nogmaals, en ik weet goed dat dit een alpha versie is, maar waarom ontbreekt zoals in de Feisty wel aanwezig, wireless in de Gutsy ? En moet er dan gewacht worden op de Béta of de officiële versie vooralleer ik wat kan zien of doen. Dit is mijn vraag.
Er zijn mensen die zonder draadlooos werken en mensen met draadloos.
Ik heb wel geduld hoor, véél zelfs, maar vergeef me mijn mening, het is en blijft een spijtig geval.
Groeten,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Gutsy Gibbon (7.10) problemen.
« Reactie #24 Gepost op: 2007/07/20, 08:40:26 »
Citaat van: Artfreddy
Ok, ik verplaats mijn commentaar maar, had er niet meer aan gedacht. Mijn verontschuldigingen.
Ik stel mijn vraag hier nogmaals, en ik weet goed dat dit een alpha versie is, maar waarom ontbreekt zoals in de Feisty wel aanwezig, wireless in de Gutsy ? En moet er dan gewacht worden op de Béta of de officiële versie vooralleer ik wat kan zien of doen. Dit is mijn vraag.
Er zijn mensen die zonder draadlooos werken en mensen met draadloos.
Ik heb wel geduld hoor, véél zelfs, maar vergeef me mijn mening, het is en blijft een spijtig geval.
Groeten,
Freddy
fijn...

Zelf heb ik een D-link. Bij Fiesty heb ik toen ook moeten wachten op de uiteindelijke release opdat mijn wifi correct werkte. De harde realiteit van software-ontwikkeling.

Nu ook werkt mijn wifi niet onder gutsy en bij de upgrade naar tribe 3 is mijn computer helemaal gecrasched :(