Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?  (gelezen 17646 keer)

De harde schijf van mijn Asus-laptop (ik heb nog garantie) is dood, de motor start niet meer, alleen maar piepjes. Om er zeker van te zijn of er niets meer te redden viel, heb ik de harde schijf uit de laptop gehaald en aan mijn desktop gehangen. Ook met Seatools gaf het ding nog een kik.

Nu komt Asus waarschijnlijk overmorgen mijn laptop ophalen ter reparatie, maar nu vroeg ik me af: is mijn garantie verlopen omdat ik de harde schijf uit mijn laptop heb gehaald? Ik heb zorgvuldig gehandeld, niets beschadigd en een "warranty void if removed"-sticker zag ik al helemaal niet.


Wie heeft ervaring?

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/05, 23:46:24 »
"Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?"

Ik neem aan van wel. Bij Compaq/HP, Packard Bell en Sony is dat in ieder geval wel zo, dus neem aan Acer ook.

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/05, 23:56:16 »
"Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?"

Ik neem aan van wel. Bij Compaq/HP, Packard Bell en Sony is dat in ieder geval wel zo, dus neem aan Acer ook.
Vergeet niet dat ik hem ook weer netjes heb teruggezet, er is volgens mij geen spoor van te zien. Toch vraag ik me af of het niet toegestaan is.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/05, 23:59:55 »
Uhm vreemd want bij mijn laptop mag ik het geheugen en de schijf vervangen zonder dat de garantie verloopt.
Ze zeggen zelfs dat als ik hem opstuur en ik heb er een andere harde schijf in zitten en meer geheugen, om het er uit te halen en dan op te sturen.
Dat kreeg ik althans te horen toen ik de mijne weer ophaalde na een reparatie.
Als het goed is kun je die gewoon verwijderen zonder de stikker er af te halen.
Nooit gehoord dat je niet zelf je HDD of ram mag vervangen.

Ook bij HP laptops gedaan en nooit problemen mee gehad.
Daar was het ook toegestaan, heb ze er zelfs voor gemaild of het mocht en of de garantie dan niet verviel. Is wel een aantal jaar geleden maar ik kreeg een reactie dat het geheugen en de HDD vrij waren om te vervangen.
Toen ik een Dell had mocht het ook met de cd speler en dergelijke. Daar kon je alles zo los halen zonder schroeven.

Als je geen stikker hebt verwijderd is het goed.


« Laatst bewerkt op: 2011/09/06, 00:01:28 door emiel1976 »

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/06, 00:12:37 »
Je verrast me nogal emiel1976, ik had niet verwacht dat het garantiebeleid van laptops zo ruim kon zijn. Ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken over die ene keer dat ik de hdd uit mijn laptop haal =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/06, 00:16:59 »
Nee die zit meestal onder een apart klepje net als het geheugen wat je makkelijk kunt verwijderen.
Dat doen ze, zodat je het makkelijk kunt vervangen zonder de rest er uit hoeft te halen.

Heb er met mijn laptop over gehad met de verkoper en die vertelde mij dat het heel normaal is dat je die dingen zelf kunt vervangen door meer geheugen of een andere schijf.
Toen ik Toshiba belde over wat mogelijk was, kreeg ik te horen dat ik allen op moest letten met de HDD als ik er een snellere in zou zetten.
Die worden wat sneller warm en je accu tijd word korter.
Hij vertelde mij dat ik de HDD temp in de gaten moest houden en dat als die laag bleef, alles ok was.

Dus maak je maar geen zorgen. Die dingen mag je vervangen.

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/06, 07:21:03 »
Asus heeft een goede garantie-policy; je mag gerust je harde schijf vervangen. Ook voor memory upgrades doen ze niet moeilijk.

Heb veel ervaring met hun hersteldiensten = top !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/08, 11:21:16 »
"Ook voor memory upgrades doen ze niet moeilijk."

Same for Lenovo :D

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/08, 20:43:40 »
Citaat
Heb veel ervaring met hun hersteldiensten = top !

Dit klinkt eigenlijk best verontrustend  :P
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/08, 20:56:43 »
Beter vaker van een goede hersteldienst gebruik moeten maken, dan bijna nooit een probleem hebben en die ene keer dat je het wel hebt met een slechte hersteldienst te maken krijgt ;)

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/08, 22:36:07 »
NOu, morgen komt de koerier, ik ben benieuwd...

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/08, 22:39:13 »
ik heb momenteel een Toshiba laptop, de garantie van die is al verstreken omdat hij nu ongeveer 1.5 jaar oud is, maar als er nog garantie op zit mag de HD en het geheugen vervangen worden, ik had dat ooit gevraagd toen er nog wel garantie op zat en toen zijden ze dat het mocht omdat je er practies toch zo bij kon.

het is uiteraard wel zo dat het alleen mag als je weet wat je doet, dus als je met alle geweld een ATAPI schijfje in een laptop met SATA aansluiting probeerd te rammen ben je wel de garantie kwijt.
(en ja ik heb mensen het zien doen)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/08, 22:49:42 »
Uhm je hebt wettelijk 2 jaar garantie op een laptop en niet zoals veel verkopers beweren dat je maar 1 jaar hebt.
Ze verkopen je dan een extra jaar garantie en dat is dus onzin.

1,5 jaar oude laptop heb je dus nog een half jaar garantie.

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/09, 00:20:37 »
Ehm, nee. Je hebt 1 jaar garantie op alles en 1 jaar fabrieksgarantie. Behalve als je geluk hebt zoals ik toen met mijn Sony, die 2 jaar garantie op alles heeft.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/09/09, 21:03:28 »
Ehm, nee. Je hebt 1 jaar garantie op alles en 1 jaar fabrieksgarantie. Behalve als je geluk hebt zoals ik toen met mijn Sony, die 2 jaar garantie op alles heeft.

Nee je hebt volgens het Nederlands recht 2 jaar garantie op een laptop.
Is zo in de wet geregeld en het geld ook voor pc's.
Laat je dus niet gek maken door verkopers en fabriek garanties want je hebt 2 jaar.

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/09/10, 18:02:58 »
Veel ervaring komt van ons werk; alle laptops zijn Asus (en ook Lenovo recent) en die dingen worden echt in the field gebruikt voor alles en nog wat.

Asus heeft nooit een probleem gemaakt van een defecte laptop(s) i.v.m. harde schijven/ moederborden (die wij hebben opgeblazen) enz

Verontrustend is dat niet; het gaat om 4 laptops op de 20 die in gebruik zijn. En geloof me die worden niet 'huiselijk' behandeld.

Maar ik denk wel dat dit topic al eigenlijk opgelost is ..................;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/09/11, 14:36:00 »
Ehm, nee. Je hebt 1 jaar garantie op alles en 1 jaar fabrieksgarantie. Behalve als je geluk hebt zoals ik toen met mijn Sony, die 2 jaar garantie op alles heeft.

Nee je hebt volgens het Nederlands recht 2 jaar garantie op een laptop.
Is zo in de wet geregeld en het geld ook voor pc's.
Laat je dus niet gek maken door verkopers en fabriek garanties want je hebt 2 jaar.


O ja? De wet zegt anders helemaal niks over verplicht 2 jaar: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

De Consuwijzer (en die is van de Consumentenbond, dus ik mag toch aannemen dat die het wel weten) zegt:
"In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken."

Al met al heb ik hier dus genoeg bewijs dat er geen wettelijke 2 jaar is.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/11, 14:44:04 door Vistaus »

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/09/11, 15:43:32 »
Wat een verwijten en pogingen om elkaar af te troeven hier, houden we het vriendelijk a.u.b.? :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/09/11, 17:05:27 »
@Vistaus, Zal het 1x proberen uit te leggen hoe het zit en na dit stop ik er mee.

Een product heeft een bepaalde levensduur en naar aanleiding van dat word een garantie periode bepaald.
Dit geld voor ieder product en dus niet alleen voor pc's en dergelijke.

Om even bij de pc te blijven heb je voor een pc een minimale levens verwachting van zeker 2 jaar en moet het product dus ook 2 jaar minimaal mee gaan.
Mocht deze het eerder begeven, dan heb je dus recht op garantie.

Dit geld ook voor andere producten al zal de garantie periode afwijken van die van een pc omdat de te verwachten levensduur anders is dan die van een pc.

Dit is wettelijk bepaald en door de consumenten bond afgedwongen.
Er zijn een paar recht zaken geweest waarbij dit iedere keer is vastgesteld.

Let op fabriek's garantie is niet iets waar jij je druk om hoeft te maken.
Als jij een pc koopt bij een winkel dan is die winkel verantwoordelijk voor de garantie dus als de fabriek maar 1 jaar geeft dan is dat het probleem van de winkel en niet van de klant.

Dan zit je nog met het geen dat in Nederland andere garantie regels zijn dan in het buitenland.
Zo kan een product in het buitenland een garantie van 1 jaar hebben maar hier 2 jaar hebben.
Heb je een product uit het buitenland gehaald, dan geld de garantie die daar geldend is maar koop je het hier in de winkel dan heb je te maken met de hier gelden de garanties en die kunnen afwijken.

Winkels zijn al meerdere malen op dat punt aangesproken en ze hebben tot nu toe alles verloren op dat gebied.
Ze blijven schermen met de fabriek's  garantie die geld gaat over de garantie regels die in een ander land gelden en niet voor Nederland gelden.
De consumentenbond heeft op de pc markt en bij huishoudelijke apparaten een aantal rechtzaken gevoerd en allemaal gewonnen waardoor de garantie anders is dan veelal word beweerd in de winkel.

Het is zelfs verboden om een jaar garantie te verkopen met de melding dat ze anders maar 1 jaar garantie hebben.
Wel mogen ze aanvullende garantie verkopen over het geen dat als je bijvoorbeeld je laptop laat vallen.
Maar over alles wat stuk gaat zonder dat het je eigen schuld is valt binnen de garantie en die geld voor 2 jaar.
Wel kan het zijn dat ze zeggen bij bepaalde producten dat er garantie op een product zit voor 2 jaar met uitzondering van bepaalde dingen zoals bij een beamer de lamp bijvoorbeeld.
Dan is namelijk de te verwachten levensduur van de lamp anders dan dat van het product.

Ik zelf heb nooit een zaak hoeven te beginnen maar ik ken wel iemand die naar de consumentenbond is geweest en die hebben het voor elkaar gekregen zonder een zaak te hoeven beginnen om de garantie te krijgen waar hij recht op had. Dat ging om een wasmachine en ook daar wilde ze extra garantie verkopen.

Ik twijfel er over om bij de consumentenbond een winkel aan te melden die zich niet aan de regels houd.
Ze overtreden namelijk de regels en verkopen garanties onder valse voorwensellen.
Ik heb toen ze het bij iemand probeerde mijn mond open getrokken dat ze iemand aan het oplichten waren en daar is toen de baas bij gekomen en die heeft uiteindelijk toe moeten geven dat het verkeerd was en die probeerde het nog goed te praten door het uit te leggen als andere garantie.
Maar toen was het al te laat want ze hebben de garantie niet genomen waardoor ze een hoop geld uit spaarde.
Nu houden 2 verkopers hun mond als ze mij zien maar ze gaan er nog mee door omdat ze er geld aan verdienen omdat die garantie er toch al op zit en ze dus alles wat ze extra krijgen winst is voor hun.

Wees dus verstandig en luister niet naar de verkoper maar neem contact op met de consumentenbond bij dit soort dingen.

Citaat
1De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

Gaat niet over de duur van de garantie.

2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.
De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Gaat niet over de duur van de garantie.

3 Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.

Gaat niet over de duur van de garantie.

4 Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.

Gaat niet over de duur van de garantie.

5 De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.

Gaat niet over de duur van de garantie.

6 Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden.

Gaat niet over de duur van de garantie.

Je moet dus voor je iets als bewijs levert eerst lezen en begrijpen wat er staat want het gaat over in wat voor staat je iets koopt, wat het product kan, aantal en gewicht en als je denkt dat je met punt 5 iets hebt dan moet je die ook eens goed doorlezen.
Dat gaat over het volgende. Als je een product koopt waarbij word vermeld dat iets van een ander materiaal is dan dan verwacht of de verkoper heeft je gewezen op bijvoorbeeld een beschadiging dan kun je daar niet op terug vallen zodra je akkoord gaat.
Het gaat daar niet om de garantie maar de staat waarin het product zich bevind.

Volgende keer goed lezen en voor je iets als bewijs opvoert.
Het wetboek is wat anders dan een gewoon leesboek.
Ik kan je wat dingen laten zien van wat er in de wegenverkeerswet staat en waarbij als je niet goed leest, zo de fout in gaat.
Het is goed lezen wat er staat. Iedereen die gebruik maakt van het wetboek word geleerd hoe te lezen omdat als je het niet goed leest zoals je het hoort te lezen, je op iets heel anders uit kunt komen.


 

Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/09/11, 18:09:37 »
+1  ;)


Nog steeds onduidelijk ? Lees dit dan !

De wettelijke garantieperiode in Europa

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
Voorbeeld

Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.

Bron

Extra garantie bijkopen?
Voor- en nadelen



Soms kunt u bij een product garantie kopen. Dit lijkt handig, maar het is meestal niet nodig. U hebt namelijk volgens de wet ook zonder bijgekochte garantie recht op een goed product. Is het product niet goed? Dan moet de verkoper zorgen voor een reparatie of een nieuw product. Het is dus meestal niet nodig om garantie te kopen.
Wat zijn de voordelen van garantie bijkopen?

Het kan handig zijn om garantie bij te kopen. Dat is zo als u meer krijgt dan uw rechten uit de wet. Een voorbeeld: uw product gaat na vier jaar kapot en is niet meer te repareren. Hebt u garantie bijgekocht? Dan hebt u bijvoorbeeld recht op een nieuw product. Hebt u geen garantie bijgekocht? Dan kan de verkoper na vier jaar zeggen dat hij u niet gratis een nieuw product wil geven. U hebt dan wel het recht om geld terug te vragen. Maar u kunt niet alles terugvragen na vier jaar.

Een ander voordeel van bijgekochte garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden. Daarna moet u het wel zelf bewijzen. Tijdens de bijgekochte garantieperiode hoeft dit dus niet.

Soms is het dus voordeliger om garantie te kopen. Lees de voorwaarden voordat u garantie koopt. Dan kunt u zien wat u wel en niet krijgt.

Bron

EN zo kan je wel doorgaan, dus ff goed zoeken en lezen Vistaus !



I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/09/11, 18:29:32 »
@Gandyman, Dankje dat zocht ik maar kon ik zo snel niet vinden en aangezien het geen wat Vistaus als bewijs aandroeg totaal geen bewijs was, heb ik er verder niet naar gezocht.

Ik heb producten waar levenslang garantie op zit volgens de regels van het bedrijf zelf.
Dit hebben ze aangepast naar 25 jaar omdat ze met het probleem zaten dat niet duidelijk was, wat levenslang is.
Die garantie komen ze wereldwijd na maar dat is maar bij 1 merk. De rest heeft een normale garantie die ze ook netjes nakomen.


Let wel op dat je het product in het de EU moet kopen om de geldende EU garantie te hebben en in Nederland als je die garantie wilt hebben.

Het geen wat jij als voorbeeld nam Vistaus gaat over de staat waarin je iets koopt en wat de informatie is die je er bij hebt gehad.
Als de verkoper namelijk beweert dat het iets kan wat het uiteindelijk niet kan dan kun je de koop ontbinden.

Maar ik wacht je reactie af want die heb je meestal wel. ;)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/09/11, 20:00:52 »
Wat een verwijten en pogingen om elkaar af te troeven hier, houden we het vriendelijk a.u.b.? :)



Over garantie is het simpel.

Er is fabrieksgarantie. De fabriek staat garant. De bewijskracht ligt bij de fabriek en niet bij de koper
De fabrieksgarantie is voorbij. Het product heeft een bepaalde levensduur.  
Stel de levensduur is 10 jaar en de fabr.garantie is 2 jaar. In het vierde jaar gaat het product stuk.
De koper moet dan bewijs leveren (goed gebruik enz) en de verkoper is aansprakelijk voor 6/10 van de waarde.
De koper kan gelijk hebben, maar gelijk krijgen is wat anders .
Daar worden veel rechtszaken over gevoerd.

In jouw geval denk ik dat acer coulant is. Heb ooit een keer een flash uitgevoerd waarbij dit fout ging.(Buiten de garantieperiode)
Acer gebeld. UPS kwam de Acer ophalen en in Dld werd ie gerepareerd. Dacht een vette rekening krijgen maar het was service van de zaak.

O ja, mocht de verkoper  moeilijk gaan doen. Dan moet je hem in gebreke stellen (schriftelijk) met een ultimatum (14 dagen is redelijk)
Voorbeelden zijn zat op het net te vinden.

« Laatst bewerkt op: 2011/09/11, 20:17:03 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/09/11, 21:06:36 »
Ik weet niet of het al genoemd was (nu geen zin om hele lappen tekst te lezen ;)), maar de garantie verloopt niet als je je computer openmaakt of onderdelen vervangt die redelijkerwijs door een gebruiker vervangen zouden kunnen worden.

Computerkast open: garantie blijft.
Klepjes van laptop openmaken: idem
Harddisk vervangen: idem
Geheugen vervangen: idem
Ander scherm in laptop: weg garantie
Condensators lossolderen en nieuwe erin: garantie ook weg

Je kan ook altijd even bellen/mailen met http://www.consuwijzer.nl/

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/09/11, 22:03:58 »
Fabriek's garantie heb je eigenlijk weinig mee te doen.
Als de fabriek maar 1 garantie geeft dan is dat niet jou probleem maar die van de winkel waar je het gekocht hebt. Daarmee ga je een overeenkomst aan en die moet er dus voorzorgen dat je, je product gerepareerd krijgt.

Ze vinden het in winkels nooit leuk als je ze er op aan spreekt als ze iemand een verzekering willen verkopen.
Ook het verhaal dat je dan met je product kunt gaan voetballen is niet zo ondanks dat ze het je wel vertellen.

Mijn advies, betaal nooit voor extra garantie want die heb je al.
Extra jaar bij kopen moet je zelf weten maar let dan op dat je dan een 3de jaar hebt en niet een 2de jaar wat ze bij de Dynabyte in Helmond doen.
Op de site staat het wel juist maar in de winkel blijven ze mensen verkeert voor lichten en ik heb dus besloten om morgen actie te ondernemen en het hoofdkantoor hier op aan te spreken.
Als ze niets doen om dit te stoppen zal ik het publiekelijk maken dat ze mensen bedriegen en onnodige kosten laten maken.

Rede dat ik dit ga doen is omdat als ik het nu niet doe, ze er mee door blijven gaan en mensen onnodig betalen voor dingen waar ze recht op hebben.
Tevens omdat een vriend van mij me heeft omgepraat om het wel te doen. Die gozer heeft een slechte invloed op mij.





Re: Asus-laptop: verloopt de garantie wanneer harde schijf wordt verwijderd?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/09/11, 22:18:23 »
@Johan: Toch moet jij daar ook even wat beter op inlezen. Harddisk vervangen KAN wel doen zorgen dat je garantie vervalt. Er zijn een paar merken die dat echt doen. Heb dat zelfs in levende lijve ondervonden met mijn Sony-laptop. Kun je wel op ingaan, maar ik heb dat dus wel zelf ervaren. Ook Compaq doet er nog wel eens moeilijk over.