Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty  (gelezen 1976 keer)

Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Gepost op: 2007/04/03, 21:50:16 »
Ik heb vandaag de meest recente versie (Feisty fawn,versie 7.04) van Ubuntu geinstalleerd op mijn HP laptop type Omnibook VT6200.
Alles werkt naar behoren, alleen krijg ik de draadloze netwekconfiguratie niet voor elkaar.
De in het subject genoemde PCMCIA kaart wordt wel herkend in de hardware lijst, maar ik krijg hem niet werkend.
Deze kaart zou moeten gaan werken volgens de informatie op deze link:
http://www.kosmaczewski.net/blogs/tech/archives/2006/02/how_to_install_1.php
Als ik echter ndiswrapper de driver laat installeren krijg ik de melding dat deze al geinstalleerd is. Wat ik vermoed is dat het niet toegestaan wordt om deze driver te overschrijven. Weghalen van de orig. driver krijg ik ook niet voor elkaar (weet ook niet hoe dat moet...).
Heeft iemand dit probleem al eens gezien, en is er een oplossing voor??
Ben benieuwd naar een reactie.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/03, 21:55:28 »
Die instructie is voor Ubuntu Breezy Badger, en dat is al een paar versies terug..... Die had je dus niet moeten toepassen.

Op zich is er nog niet veel aan de hand. Je hoeft niks te deïnstalleren, want die foutieve installatie heeft Ubuntu blijkbaar al voor je geblokkeerd.

Klik eens met de muis op het terminalschermpje in het systeemvak, rechts bovenin je scherm. Ziet Network Manager je netwerk?

Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/03, 22:16:46 »
Hallo Pjotr123,

Bedankt voor je snelle reactie!
Als ik de verbindingsinformatie bekijk met de rechtermuisknop op het netwerk icoon zie ik alleen mijn bedrade netwerk. Dat werkt prima, en ik heb ook toegang tot het internet en mijn lokale netwerk.
Alleen als ik de netwerkkabel uit de PC trek heb ik geen verbindingsinformatie meer (grayed out). Wel is het draadloos netwerk aanzettenvakje aangevinkt en kan ik een verbinding met een draadloos netwerk configureren.
Als ik dat activeer zie ik dat er een netwerkadres wordt gezocht maar er wordt geen verbinding gemaakt...
Hopelijk heb je nog meer informatie, ben benieuwd...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/03, 22:23:17 »
Zet eens de beveiliging uit (WPA, WEP).

Lukt het nu wel om draadloos verbinding te maken?

Wat zie je, als je met de gewone linkermuisknop klikt op network manager?

Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/03, 22:47:04 »
Helaas.... uitzetten van de WPA beveiliging helpt niet, ik krijg nog steeds geen verbinding.
Overigens ¨zie¨ ik ook geen andere draadloze netwerken, die zijn er wel en die zie ik wel met met Windows laptop.
Met de linkermuis op het netwerk icoon zie ik dit (wel met het bedrade netwerk verbonden, anders zie ik helemaal geen netwerk info):

. Bekabelde netwerk
          Draadloze netwerken
-----------------------------------------
Verbinden met een ander draadloos netwerk....
Nieuw draadloos netwerk aanmaken......
Static configuration....

Dat is alles......

Offline siegi

  • Lid
Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/03, 22:49:50 »
wat staat er voor de moment in je /etc/network/interfaces want normaal negeerd network manager die.  
doe alt-f2 gedit /etc/network/interfaces  
weet je toevallig welke chip er op die kaart zit?  (want ik weet dat ralink een probleem is in feisty terwijl dit nog geen probleem was in edgy.

Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/03, 22:53:33 »
Dit staat er in het bestand:

auto lo
iface lo inet loopback


iface eth0 inet dhcp


auto eth2
iface eth2 inet dhcp

auto ath0
iface ath0 inet dhcp

auto wlan0
iface wlan0 inet dhcp





iface eth1 inet dhcp
wireless-essid



auto eth0

auto eth1

Offline siegi

  • Lid
Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/03, 22:59:51 »
Ik kan er niet direct iets uithalen.  Ik zit momenteel ook te vloeken met network manager.  Ik draai zelf nog een tijdje edgy.

Linksys WPC54GS kaartje met Ubuntu Feisty
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/03, 23:19:58 »
Ik zie de wireless interface wel op de volgende manier terug na het commando lspci gegeven te hebben:

02:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4306 802.11b/g Wireless LAN Controller (rev 03)

Ook in de hardware lijst staat hij (ook met Linksys), alles lijkt dus in orde.
Mogelijk wordt er toch een verkeerde driver gebruikt, alleen kan ik hem niet veranderen, zelfs niet met ndiswrapper.

Met systeem->beheer->netwerk kan ik de interface ook aanzetten, maar ik kan dan alleen maar een WEP key intypen, geen WPA en ook geen beveiliging wat ik erg raar vind. Hoe dan ook, ik krijg het niet aan de gang.