Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Asus EEE Dutch - ervaringen  (gelezen 32679 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/24, 10:10:56 »
En weer een concurrent voor de EEE: http://webwereld.nl/articles/51608/emtec-komt-met-eee-pc-kloon-gdium.html

Er *kan* geen Windows op, omdat de processor geen X86-achtige is. Uitlevering met Mandriva, maar omdat het een Frans product is, is dat niet zo vreemd.

Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/24, 13:31:34 »
Misschien al de revu gepasseerd, a.s. zaterdag bij Intertoys Mini-laptop van 299.99 Euro voor 199.99 Euro. Wat ik niet vond het merk, ook niet op de website. Toch maar even kijken zaterdag of is het niks?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dwarrel

  • Gast
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/24, 15:08:04 »
Citaat van: Gijsbert
Misschien al de revu gepasseerd, a.s. zaterdag bij Intertoys Mini-laptop van 299.99 Euro voor 199.99 Euro. Wat ik niet vond het merk, ook niet op de website. Toch maar even kijken zaterdag of is het niks?

Met vriendelijke groet,

Gijs
dit klinkt interesant, is dit locaal? of landelijk?

Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/24, 15:48:19 »
Het stond in de reclame folder van Intertoys dus ik neem aan landelijk. Op hun website staat de folder ook vermeld.
Op de achterzijde stond dat de vestiging in Groningen verhuist is naar de
Vismarkt 39 boven Xenos
Specs: 7 inch TFT LCD scherm  400Mhz processor 128 MB werkgeheugen 2GB NAND/Flash geheugen  32 Bit 2.4 Linux OS  SD slot 3x 2.0 USB Netwerkaansluiting
 incl. adaptor 1 JAAR GARANTIE Nederlands talige handleiding en helpdesk.
Software: Abiword Gnummeric Email Webbrouwser(Welke?) etc.
He he ik kan wel bij Intertoys gaan werken.
Zoals al eerder vermeld, welk merk? En wat kan je nog uitbreiden aan geheugen, las ergens op het forum dat er ook een Ubuntu eee versie is, dus dit kan je waarschijnlijk hier ook opzetten. Rest de vraag heb je met deze eeePC een goede koop of beter links laten liggen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/24, 16:02:03 »
Deze dus:



Kan zo niet zien welk merk. Maar ja, je computerspullen in een speelgoedzaak halen, waar moet dat heen!

Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/24, 16:17:24 »
Intertoys verkoopt ook telefoons, mp3 spelers, Digitale Video Camera's etc speelgoed alleen is zeker geen brood aan te verdienen. Ook Lidl, AH etc verkopen computers. Op zich vindt ik dat niet erg, lijkt me eerder gunstig voor de consument. Daarnaast vind ik het wel gewaagd van Intertoys met een Linux OS i.p.v. Microsoft te komen. Het enigste wat ik me afvraag welk merk? Of zou het een chineese o.i.d kloon zijn?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #31 Gepost op: 2008/06/24, 16:19:18 »
Dit is de allereerste oerversie van de Asus Eee.

Tja, beter toch maar even wachten op de Acer Aspire One, die over een paar weken beschikbaar komt....  Weliswaar 100 euro duurder (299 euro), maar: groter scherm (9 inch), betere processor (Intel Atom), meer RAM en grotere Flash-harde schijf. Ook op Linux trouwens: Linpus Linux, een variant van Fedora.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #32 Gepost op: 2008/06/24, 16:32:30 »
Eigenlijk is dit toch wel heel mooi: in een speelgoedwinkel (!) staat 'Linux - Professionele Laptop' voor een prijs waar je amper een Vista-licentie voor kunt kopen! Hoezo omslag?

Dwarrel

  • Gast
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #33 Gepost op: 2008/06/24, 18:20:20 »
Zou deze laptop van de intertoys snel genoeg zijn voor skype, mail en normaal surfen?

Offline vanadium

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #34 Gepost op: 2008/06/24, 20:42:34 »
Zijn andere belgen ook een beetje misselijk? Ik heb vandaag voor het eerst in verschillende winkels in Gent de Asus EEE gezien. Allemaal met Windows XP en aan 350 € plus ...

Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #35 Gepost op: 2008/06/24, 23:08:39 »
Citaat van: pjotr123
Dit is de allereerste oerversie van de Asus Eee.

Tja, beter toch maar even wachten op de Acer Aspire One, die over een paar weken beschikbaar komt....  Weliswaar 100 euro duurder (299 euro), maar: groter scherm (9 inch), betere processor (Intel Atom), meer RAM en grotere Flash-harde schijf. Ook op Linux trouwens: Linpus Linux, een variant van Fedora.
Leek me ook Pjotr123, kon het merk alleen niet thuis brengen.
Ik neem aan dat je op de Acer ook Ubuntu eee kan installeren
Nog een paar nachtjes slapen. Nou bij wijze van spreken.
Maar toch leuk dat Linux wat reclame krijgt via een speelgoed keten.
Nu nog de vakhandel.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ger52

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #36 Gepost op: 2008/06/24, 23:54:10 »
Citaat van: eikelmuis
Is deze versie die je gedownload hebt van www.eeebuntu.org  ook Nederlands ?
Want dat zou prachtig zijn .
Is de ISO cd die je brand tevens een live-cd ?

Eikelmuis
Bij de installatie gewoon voor Nederlands kiezen en als toetsenbord US international, precies zo als je gewend bent om een "gewone" installatie te doen...

Als live CD heb ik hem niet verder geprobeerd, ik heb namelijk direct install gedaan.

Succes....
Laptop Toshiba Sattelite A110-159 Duo-Core2024MB/120GB / Hardy 8.10
Testbak 1 AMD Athlon 3000 / 1.024 MB / 80+400 MB HDD / als mp3-jukebox.
Ubuntu user # 13110

kurosaki_ichigo

  • Gast
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #37 Gepost op: 2008/06/25, 14:14:21 »
Die van de intertoys is wel echt zwakjes maar denk dat de linux daar voor op maat gemaakt is voor die lapto ik zie ook dat het lichte software bij zit die we ook terug zien in xubuntu

Offline RobinAJ

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #38 Gepost op: 2008/06/25, 18:03:39 »
Door alle technische specs/hoe te installeren/waar te koop/welke prijs/etc, mis ik een beetje jullie ervaringen met de eeepc. En dan bedoel ik wat vind je er nu van, waarvoor gebruik je het, hoe bevalt het werken er op, neem je het vaak mee, dat soort dingen. De rest is ook interessant maar dat was niet mijn vraag in het andere topic wat nu gesloten is door dit topic, dus ga ik hier verder met deze vraag. Ben nog niet echt in de antwoorden tegengekomen hoe het werken met een eeepc bevalt. Dus graag jullie ervaring nadat het besturingssysteem (welk dan ook) er op staat.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #39 Gepost op: 2008/06/25, 18:22:45 »
Die ervaringen zou ik ook graag zien. Ik denk dat het probleem is dat niet veel mensen al een eeePC hebben op het forum. Ik wil er wel een aanschaffen en zag toevallig bij Intertoys de aanbieding, deze zou alleen a.s. te verkrijgen zijn vandaar de specs of het iets was. Volgens Pjotr123 komt binnenkort van Acer op de markt met betere specs, dus wacht ik dit af. Dus een paar weken en dan kan ik mijn ervaringen neer pennen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline RobinAJ

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #40 Gepost op: 2008/06/25, 19:13:56 »
Ja, ik zag ook al een asus met 20 GB en 1024 geheugen en 1,3 Mpixel camera en een groter scherm zonder dat de eeepc groter was, ik geloof zelfs een halve cm kleiner. Deze was echter nog 399,- bij Alternate.
Maar ja, daar ging het mij niet om, vraag was dus gewoon of het het geld waard is of dat dat dingetje gewoon in de kast staat en er alleen uitkomt als er bezoek is....bij wijze van spreken....een hebbedingetje dus. Maar blijkbaar hebben toch wel al wat forum lezers zo´n ding staan dus...
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline eendje

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #41 Gepost op: 2008/06/25, 20:51:12 »
Citaat van: markba
Citaat
"Asus toont Eee Desktop PC"

Wel maakte Asus bekend hoeveel de nieuwe Eee PC 901 gaat kosten. Opvallend daarbij is dat het Linux-model even duur wordt als de Windows-uitvoering.

http://webwereld.nl/articles/51606/asus-toont-eee-desktop-pc.html
Inderdaad opvallend. Zouden die Windows-licenties tegenwoordig gratis zijn of zo? En mag dat dan wel als we kijken naar mededinging en concurrentievervalsing om maar eens wat te noemen?
Nee! De harde schijf van de Windows versie is 8GB kleiner Aangezien SSD harde schijven nogal duur zijn verklaart dit makkelijk het verschil. De WIndows versie heeft een SSD van 12 GB en de Linux versie één van 20GB :) Zei ook:

Windows specs: http://www.asus.com/products.aspx?l1=24&l2=164&l3=0&l4=0&model=2283&modelmenu=2
Linux specs: http://www.asus.com/products.aspx?l1=24&l2=163&l3=0&l4=0&model=2282&modelmenu=2

Wat ik wel weer gek vind is dat de Windows versie de mogelijkheid heeft van een werktijd van 8 uur en de Linux versie tot maximaal 6 uur :(
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #42 Gepost op: 2008/06/25, 21:03:37 »
Citaat van: eendje
Wat ik wel weer gek vind is dat de Windows versie de mogelijkheid heeft van een werktijd van 8 uur en de Linux versie tot maximaal 6 uur :(
Dat vind ik ook opvallend, zo'n grotere SSD zal dat toch niet op een of andere manier verbruiken? Kan me haast niet voorstellen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline eendje

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #43 Gepost op: 2008/06/25, 21:08:43 »
Citaat van: Gijsbert
Citaat van: eendje
Wat ik wel weer gek vind is dat de Windows versie de mogelijkheid heeft van een werktijd van 8 uur en de Linux versie tot maximaal 6 uur :(
Dat vind ik ook opvallend, zo'n grotere SSD zal dat toch niet op een of andere manier verbruiken? Kan me haast niet voorstellen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Dat denk ik niet. Een SSD gebruikt veeel minder dan een HD (ik geloof iets van 1 Watt tijdens gebruik en nauwelijks iets als de schijf idle is)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline lizardman

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #44 Gepost op: 2008/06/25, 21:52:44 »
Het zal aan de batterij liggen, de 900 (linux) wordt in Nederland voorlopig nog met een 4400 mAh geleverd. Terwijl een standaard batterij eigenlijk 5200mAh zou moeten hebben.
Maar naar verluid zijn er problemen met de levering van genoeg 5200 mAh batterijen ivm brand in een opslagloods ergens in Taiwan .. ofzo..
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline eendje

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #45 Gepost op: 2008/06/25, 22:21:57 »
Dat heb ik ook gelezen, maar waarom zou de Windows versie dan wel beter batterijen krijgen?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #46 Gepost op: 2008/06/26, 02:25:42 »
Citaat van: Dwarrel
Zou deze laptop van de intertoys snel genoeg zijn voor skype, mail en normaal surfen?
Zonder enige twijfel ;)
Deze laptop zou normaal surgem skype en mail zonder moeite moeten trekken :)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #47 Gepost op: 2008/06/26, 09:33:33 »
Citaat van: pjotr123
Dit is de allereerste oerversie van de Asus Eee.

Tja, beter toch maar even wachten op de Acer Aspire One, die over een paar weken beschikbaar komt....  Weliswaar 100 euro duurder (299 euro), maar: groter scherm (9 inch), betere processor (Intel Atom), meer RAM en grotere Flash-harde schijf. Ook op Linux trouwens: Linpus Linux, een variant van Fedora.
Die lijkt me ook super. Maar ik wacht op de iets duurdere latere uitvoering die in augustus komt. En dan weet ik nog niet zeker of ik hem neem. Gaat hij eigenlijk ook bluetooth krijgen?

Offline lizardman

  • Lid
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #48 Gepost op: 2008/06/26, 10:13:02 »
Citaat van: eendje
Dat heb ik ook gelezen, maar waarom zou de Windows versie dan wel beter batterijen krijgen?
Het blijft natuurlijk een gok, maar ik kan me voorstellen dat Wild-Bill en consorten het als voorwaarde hebben gesteld voor de gunstige afspraken omtrend de XP licenties op die dingen...

Maar... zoals ik al zei, het is een gok, misschien ligt het wel heel ergens anders aan.. :P
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Asus EEE Dutch - ervaringen
« Reactie #49 Gepost op: 2008/06/26, 10:57:38 »
Citaat van: eendje
Citaat van: markba
Inderdaad opvallend. Zouden die Windows-licenties tegenwoordig gratis zijn of zo? En mag dat dan wel als we kijken naar mededinging en concurrentievervalsing om maar eens wat te noemen?
Nee! De harde schijf van de Windows versie is 8GB kleiner Aangezien SSD harde schijven nogal duur zijn verklaart dit makkelijk het verschil. De WIndows versie heeft een SSD van 12 GB en de Linux versie één van 20GB :)
Dat verklaart inderdaad het verschil (deze constructie wordt ook toegepast op de EEE-laptop), maar het is natuurlijk erg jammer dat dat niet in het artikel zelf staat! Zo zou je bijna denken dat Windows niets kost, net als Linux (de kosten voor de software worden gemaskeerd) en dat dat dus niet de reden zou hoeven te zijn om uit te wijken naar het kostenloze Linux.

Opmerkelijke constructie overigens, prijsverschil in de software compenseren in de hardware. Ik heb nog nooit zo iets gezien en het lijkt me maar zo dan hier een vriendelijk maar dringend verzoek van de maker van dat andere besturingssysteem de aanleiding is om dit zo te doen, want vreemd blijf het.

Het wordt eens tijd dat de software echt ontkoppeld wordt van de hardware, dat we al in de winkel kunnen zien wat die software kost en alsnog kunnen besluiten om een alternatief te nemen. Dan is het snel afgelopen met dit soort fratsen.