Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?  (gelezen 36852 keer)

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #50 Gepost op: 2007/12/21, 17:46:10 »
Citaat van: nicobase
Heb terug een heel rare opstart gehad .

Weer na aanmelden enkel zwart scherm .
Na 2 X opstarten was het terug in orde .

En het intypen komt nu heel traag op het scherm .

Thanks ,
ja ik denk dat het snelste en simpelste een herinstallatie doen is, nu weet je toch hoe je van de eerste keer die driver goed kunt installeren en dan kan je kijken wat dat geeft. zal wel veel oplossen denk ik en zal je al niet meer met die zwarte schermen zitten ook ga je niet meer in xconfig moeten zijn

JimZ

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #51 Gepost op: 2007/12/21, 18:25:08 »
vinny3Ddamag schreef:
Citaat
er word nergens geen nvidia geinstalleerd , en die ATI !!! driver kan je zowel in gnome als uit gnome installeren
uit gnome bijna op de zelfde wijze als bij nvidia drivers
Zomaar wat losse flodders:

# Make nvidia/nvidia_legacy and fglrx use /sbin/lrm-video to load
#install fglrx /sbin/lrm-video fglrx $CMDLINE_OPTS #  << this line
install nvidia /sbin/lrm-video nvidia $CMDLINE_OPTS
install nvidia_legacy /sbin/lrm-video nvidia_legacy $CMDLINE_OPTS
install nvidia_new /sbin/lrm-video nvidia_new $CMDLINE_OPTS


doe eerst in terminal       sudo apt-get remove --purge nvidia*
want als je restricted drivers laat staan krijg je later problemen als jeje pc opnieuw boot


Yeps nvidia is verwijderd .

wel eerst sudo apt-get remove --purge nvidia* in terminal

;)

Gr,
Jim

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #52 Gepost op: 2007/12/21, 19:49:48 »
Citaat van: JimZ
vinny3Ddamag schreef:
Citaat
er word nergens geen nvidia geinstalleerd , en die ATI !!! driver kan je zowel in gnome als uit gnome installeren
uit gnome bijna op de zelfde wijze als bij nvidia drivers
Zomaar wat losse flodders:

# Make nvidia/nvidia_legacy and fglrx use /sbin/lrm-video to load
#install fglrx /sbin/lrm-video fglrx $CMDLINE_OPTS #  << this line
install nvidia /sbin/lrm-video nvidia $CMDLINE_OPTS
install nvidia_legacy /sbin/lrm-video nvidia_legacy $CMDLINE_OPTS
install nvidia_new /sbin/lrm-video nvidia_new $CMDLINE_OPTS


doe eerst in terminal       sudo apt-get remove --purge nvidia*
want als je restricted drivers laat staan krijg je later problemen als jeje pc opnieuw boot


Yeps nvidia is verwijderd .

wel eerst sudo apt-get remove --purge nvidia* in terminal

;)

Gr,
Jim
dat gaat over een andere persoon

en die waar ik het tegen had , had de nvidia drivers restricted voor zen ati kaart er op gezet vandaar
sudo apt-get remove --purge nvidia*

dus ben ik al zeker geen nvidia aan het installeren ( lees dan eerst even alles ) en als jij de ideale oplossing weet dan
mag je gerust je kennis delen i.p.v die commentaar waar niemand verder meekomt.

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #53 Gepost op: 2007/12/22, 18:08:08 »
Compiz werkt en heb gevonden hoe . Yehaa .

Enkel het zwarte aanmeldscherm ( Gaat wss over die ....gdm stop . die ik toen in terminal moest intypen ) en die foutmelding over de XKB instelling fout opgelost krijgen .
Voor deze 2 kan ik nu toch niet echt een reinstall dien hee .

Desnoods maak ik hier nog wel eens een andere post over hee .

Thanks ,

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #54 Gepost op: 2007/12/23, 04:55:23 »
Citaat van: nicobase
Compiz werkt en heb gevonden hoe . Yehaa .

Enkel het zwarte aanmeldscherm ( Gaat wss over die ....gdm stop . die ik toen in terminal moest intypen ) en die foutmelding over de XKB instelling fout opgelost krijgen .
Voor deze 2 kan ik nu toch niet echt een reinstall dien hee .

Desnoods maak ik hier nog wel eens een andere post over hee .

Thanks ,
ok das goed ja normaal niet sudo /etc/init.d/gdm stop is gewoon uit gnome gaan, gdm= gnome display manager stoppen maar aangezien hij nadien gewoon terug beeld krijgt zonder je iets doet   of wat doe je als je dat zwart scherm krijgt? enfin driver install gelukt compiz werkt

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #55 Gepost op: 2007/12/23, 11:59:56 »
Ik meld op het zwart scherm gewoon aan als anders en dan start hij verders normaal op .

Als hij niet vast blijft zitten , want dit gebeurd ook soms .

En die foutmelding van XKB daar weet ik ook geen raad mee .

Kan ik nu ook die laatste nieuwe driver van ATI 7.12..... Catalyst over de 7.11..... installeren ?
Of moet dan eerst die 7.11..... er afgedaan worden ?

Was juist 2 dagen te vroeg voor de 7.12..... release . Pfffff .

Thanks ,

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #56 Gepost op: 2007/12/26, 12:04:25 »
Ah ja Vinny ,

De 7.11.... catalyst is nu wel er op gezet maar deze is nog niet werkende .

Ben nog steeds met de fglrx driver bezig . Dit heb ik gezien op mijn gedit xorg conf .
En via toepassingen ATI catalyst control center geeft hij een probleem dat er of geen ATI driver geinstalleerd is of niet behoorlijk werkt . Gelieve de ATI driver behoorlijk te installeren of configureren met aticonfig .
Wat nu gedaan ?

Is het desnoods niet beter om dan in 1X de ATI 7.12..... driver er op te zetten en deze te laten werken in plaats van de 7.11 ....... ?
Maar hoe dit dan doen ?

Zou dit eerst allemaal willen weten alvorens ik verder ga en nog eens zwaar vast kom te zitten . :-)

En welk verschil is er eigenlijk tussen het gebruik van die fglrx en die ATI 7.11..... en of die ATI 7.12..... driver ?

De foutmelding van XKB is er niet meer opgekomen en heb al 2X terug opgestart .
En heb niet meer fastgezeten na aanmelden dus dat is ook al super hee .

Enkel nog weten wat ik met die fglrx en of die ATI drivers wil doen . Aangezien mijn 3D's toch werken .

Thanks

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #57 Gepost op: 2007/12/26, 13:58:02 »
Citaat van: nicobase
Ah ja Vinny ,

De 7.11.... catalyst is nu wel er op gezet maar deze is nog niet werkende .

Ben nog steeds met de fglrx driver bezig . Dit heb ik gezien op mijn gedit xorg conf .
En via toepassingen ATI catalyst control center geeft hij een probleem dat er of geen ATI driver geinstalleerd is of niet behoorlijk werkt . Gelieve de ATI driver behoorlijk te installeren of configureren met aticonfig .
Wat nu gedaan ?

Is het desnoods niet beter om dan in 1X de ATI 7.12..... driver er op te zetten en deze te laten werken in plaats van de 7.11 ....... ?
Maar hoe dit dan doen ?

Zou dit eerst allemaal willen weten alvorens ik verder ga en nog eens zwaar vast kom te zitten . :-)

En welk verschil is er eigenlijk tussen het gebruik van die fglrx en die ATI 7.11..... en of die ATI 7.12..... driver ?

De foutmelding van XKB is er niet meer opgekomen en heb al 2X terug opgestart .
En heb niet meer fastgezeten na aanmelden dus dat is ook al super hee .

Enkel nog weten wat ik met die fglrx en of die ATI drivers wil doen . Aangezien mijn 3D's toch werken .

Thanks
awel dit gedeelte is eigenlijk heel simpel als je driver die je had geinstalleerd werkt en die 3d effecten werken ook
gewoon afblijven geen andere drivers meer bijzetten wanrt daar komen problemen van.

die xkb foutmelding kan je in je xconfig oplossen , maar dat zou ik in jou geval niet aanraden
wat die driver betreft gebruik 1 driver degene die we eerst hebben gebruikt en blijkbaar goed werkt je hoeft niet elke keer de niuwste driver voor je graffische kaart er op te zetten zodra het goed werkt gewoon afblijven

als je echt de puntjes op de I wilt hebben zoals ik al zei ,zou ik aanraden van toch een herinstall van ubuntu 7.10 te doen en dan die driver te installeren zoals je geleerd hebt dan ga je geen foutmeldingen meer krijgen want dat is met in je xconfig te rommelen tijdens al die vorige installs van die driver

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #58 Gepost op: 2007/12/26, 17:24:37 »
Hihihi . Da's wel heel goed gezien van je .

Maar dan staat die 7.11 driver er nu eigenlijk op voor niets .
En dat is degene die wij toch aan het instaleren waren denk ik ?
Moet deze er dan niet af gedaan worden ?

En wat zijn dan de verschillen tussen die 7.11 en of 7.12 en die fglrx ?

Die Xkb foutmelding is er niet meer opgekomen . :-)

Thanks

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #59 Gepost op: 2007/12/26, 23:03:12 »
Citaat van: nicobase
Hihihi . Da's wel heel goed gezien van je .

Maar dan staat die 7.11 driver er nu eigenlijk op voor niets .
En dat is degene die wij toch aan het instaleren waren denk ik ?
Moet deze er dan niet af gedaan worden ?

En wat zijn dan de verschillen tussen die 7.11 en of 7.12 en die fglrx ?

Die Xkb foutmelding is er niet meer opgekomen . :-)

Thanks
nee want zonder die driver zou je desktop effects niet kunnen gebruiken zoals ervoor die 7.12 is gewoon een upgrade maar is niet noodzakelijk dat je je driver update ...zeker niet als alles goed werkt

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #60 Gepost op: 2007/12/27, 09:45:30 »
Dus dzeze 7.12 ....dan downloaden en gewoon naar terminal slepen en instellen ?
Of hoe moet die upgrade dan mss gedaan worden ?
Vind mijn pc deze update normaal gezien niet van zelf dan ?

Ben eens benieuwd wat het dan geeft . Zou minder verlies geven en zo dan toch nog iets beter werken hee .

Wat denk je ?

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #61 Gepost op: 2007/12/27, 13:54:01 »
Citaat van: nicobase
Dus dzeze 7.12 ....dan downloaden en gewoon naar terminal slepen en instellen ?
Of hoe moet die upgrade dan mss gedaan worden ?
Vind mijn pc deze update normaal gezien niet van zelf dan ?

Ben eens benieuwd wat het dan geeft . Zou minder verlies geven en zo dan toch nog iets beter werken hee .

Wat denk je ?
nee je hoeft die driver niet te upgraden die je eerst had is goed want hij werkt dus....gewoon die driver die je had laten staan en die andere gewoon vergeten zo laten die handel.
die drivers behoren niet bij het standaard ubuntu pakket dus die komen niet in je upgrade manager daar die drivers van ati zelf zijn
maar je drivers upgrade is zoals je bios upgraden als alles goed werkt zoals het is zeker niet doen!!!
compiz gaat niet beter werken omdat je een nieuwe driver hebt snap je?

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #62 Gepost op: 2007/12/27, 14:05:25 »
Da's ook juist ja .

Mss dan laters bij een nieuwere install die 7.12 ... of mss een nieuwere nemen hee . :-)

Ga ook dat zwarte aanmeldscherm zo laten . Vind ik toch wel een goede extra beveiliging .
Als iemand mijn pc opzet , raken ze wss nooit aangemeld hee . Hahaha .

Mucho thanko hombre ,

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #63 Gepost op: 2007/12/27, 15:05:00 »
Citaat van: nicobase
Da's ook juist ja .

Mss dan laters bij een nieuwere install die 7.12 ... of mss een nieuwere nemen hee . :-)

Ga ook dat zwarte aanmeldscherm zo laten . Vind ik toch wel een goede extra beveiliging .
Als iemand mijn pc opzet , raken ze wss nooit aangemeld hee . Hahaha .

Mucho thanko hombre ,
ja en in april komt er toch al een nieuwe ubuntu 8.04

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #64 Gepost op: 2007/12/27, 16:54:19 »
Ah ja da's juist . Dus dan weeral ne vastloper tijdens die 8.04 upgrade , zoals altijd bij mij .

Zal maar al op het beste hopen tegen dan . Pffffff .
Ga op mijn laptop 1 dezer dagen ook ubuntu 7.10 zetten ( Staat nu 7.04 op ) of mss eerst proberen te upgraden ?
Omdat ik daar die restricted driver niet werkende krijg maar wel aangevinkt . En daarom redelijk traag loopt denk ik zelle .
Als ik daar die live cd 7.10 op doe gaat hij veel beter en met een andere restricted driver blijkbaar .
Wel strange hee .

Ah Vinny , mag ik eens vragen van waar jij bent ?
Want je kent blijkbaar wel veel van linux hee .

C-ya soon ,

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #65 Gepost op: 2007/12/27, 22:36:25 »
Yeps , zoals ik verwacht had . Een vastloper tijdens upgrade van 7.04 naar 7.10 . Pfff

Dus laptop afgezet en terug opgezet . Wel raar dat hij nog werkt . Ga die schermbevijliging eens allemaal op max. zetten , denk dat hij dan wel verder doet . :-)

Nope . Wil update mannager starten en deze zegt nu dat de software beschadigt is .
Dit weet ik ondertussen na al 3 vastlopers opgelost te krijgen .
Maar moet nog wel 900 pakketten van de 1200 in orde zien te krijgen . Amai zeg .

En daar na mss eens een recovery doen of zo . We zien wel hee .

Laters

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #66 Gepost op: 2007/12/27, 23:23:54 »
Citaat van: nicobase
Yeps , zoals ik verwacht had . Een vastloper tijdens upgrade van 7.04 naar 7.10 . Pfff

Dus laptop afgezet en terug opgezet . Wel raar dat hij nog werkt . Ga die schermbevijliging eens allemaal op max. zetten , denk dat hij dan wel verder doet . :-)

Nope . Wil update mannager starten en deze zegt nu dat de software beschadigt is .
Dit weet ik ondertussen na al 3 vastlopers opgelost te krijgen .
Maar moet nog wel 900 pakketten van de 1200 in orde zien te krijgen . Amai zeg .

En daar na mss eens een recovery doen of zo . We zien wel hee .

Laters
ja soms gaat een upgrade via update manager perfect

maar als het niet goed gaat , is het veel sneller van even te installeren van je cd 7.10
want als er een probleem is gaat hij in de terminal die zelfde fout geven

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #67 Gepost op: 2007/12/28, 00:05:45 »
Ah zo .

Allee de 4de vastloper dus .
Bij mij gaat dit dan toch altijd fout blijkbaar . Ook met al mijn voorgaande upgrades met update manager .

En kan ik dit nu verder doen met de cd ?
Moet nog +- 800 paketten installeren .

Vind dat het via terminal blijkbaar wel sneller gaat en veel overzichtelijker is dan die update manager . Maar ja .

Vind het wel raar dat ik telkens de laptop telkens terug opgestart krijg .
Maar dit is al een goed teken hee . Hihihi .

Thanks

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #68 Gepost op: 2007/12/28, 00:16:32 »
Citaat van: nicobase
Ah zo .

Allee de 4de vastloper dus .
Bij mij gaat dit dan toch altijd fout blijkbaar . Ook met al mijn voorgaande upgrades met update manager .

En kan ik dit nu verder doen met de cd ?
Moet nog +- 800 paketten installeren .

Vind het wel raar dat ik telkens de laptop telkens terug opgestart krijg .
Maar dit is al een goed teken hee . Hihihi .

Thanks
ja bedoelde gewoon volledig herinstall van ubuntu 7.10 met cd ik had ook problemen om via update naar van 7.04 naar 7.10 te gaan en heb dan gewoon met cd geinstaleerd

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #69 Gepost op: 2007/12/28, 00:22:05 »
Damn .

Kunnen we eerst nog eens proberen die updates er op te krijgen via terminal .
Maar met welke comando's dan ?

Indien niet ok doe ik een clean install 4 shure mate  . Geen probs dan hee .

Zou je me dan indien toch een clean install , kunnen laten weten hoe ik mijn mail , msn en internet gegevens kan ergens op cd zetten en bewaren . En hoe ik deze er achteraf dan terug opgezet krijg ?
Was iets met : profiles.ini aanpassen . Maar dat is echt chinees voor me zelle .

Heb al wel al die gegevens van mijn desktop ( en zijn bijna identiek aan die van laptop , :-) ) op dvd staan in dotfiles. of zoiets . Mijn schoonbroer heeft dit voor me gedaan toen ik stevige vastloper ( Tijdens upgrade ) had met mijn desktop .

Thanks up front amigo ,

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #70 Gepost op: 2007/12/28, 00:29:20 »
Citaat van: nicobase
Damn . Terug beginnen dan . Maar geen probs .

Zou je dan kunnen laten weten hoe ik mijn mail , msn en internet gegevens kan ergens op cd zetten en bewaren . En hoe ik deze er achteraf dan terug opgezet krijg ?
Was iets met : profiles.ini aanpassen . Maar dat is echt chinees voor me zelle .

Heb al wel al die gegevens op dvd staan in dotfiles. of zoiets . Mijn schoonbroer heeft dit voor me gedaan toen ik stevige vastloper ( Tijdens upgrade ) had met mijn desktop .

Thanks up front amigo ,
je e mail kan je op de sever bij je provider terug vinden bvb telenet --> men mail
en msn ben je ook niet kwijt dat blijft gewoon op je hotmail adress staan ook je contactpersonen enzo word automatisch geladen als je je waar dan ook op een pc aanmeld

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #71 Gepost op: 2007/12/28, 00:38:41 »
Ah zo . En al de telenet mail adresen die in mijn mail adresboek staan dan ?

Dus die adressen van gaim blijven er ook allemaal instaan als ik die account terug aanmaak ?
Maar dan word het wel die pidgin . Gaat dit dan werken ?

Wist zelfs niet dat ik die gaim en of pidgin overal kan gebruiken . Hoe doe ik dit dan ?

Die hotmail blijft uiterrard ok . Maar die gebruik ik niet echt veel .

Dus verder doen met updates via terminal is niet echt een optie volgens je ? ( zie vorige post , waar ik te laat iets aan bewerkt had ) .

Thanks dude ,

Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #72 Gepost op: 2007/12/28, 01:46:01 »
Citaat van: nicobase
Ah zo . En al de telenet mail adresen die in mijn mail adresboek staan dan ?

Dus die adressen van gaim blijven er ook allemaal instaan als ik die account terug aanmaak ?
Maar dan word het wel die pidgin . Gaat dit dan werken ?

Wist zelfs niet dat ik die gaim en of pidgin overal kan gebruiken . Hoe doe ik dit dan ?

Die hotmail blijft uiterrard ok . Maar die gebruik ik niet echt veel .

Dus verder doen met updates via terminal is niet echt een optie volgens je ? ( zie vorige post , waar ik te laat iets aan bewerkt had ) .

Thanks dude ,
ja je adressen die je in bvb een thunderbird hebt staan die gaan verloren bij een herinstall
adressen en contacten in een bvb msn of hotmail die blijven bestaan omdat je die bereikt op een server ook je berichten als je bvb je e mailadress en pssword aan mij geeft kan ik hier jou msn of hotmail openen met alles er op en eraan

voor jre telenet via bvb thunderbird is dat ni zo dan krijg ik aleen nieuwe post die toekomt en kan ik niet je oude berichten lezen maar ik kan dan wel met je naam die je van telenet kreeg bvb m412589 en je password bvb M2h 873 op de server bij telenet aan al je mail

dus voor msn en hotmail hoef je geen account terug aan te maken als je terug een nieuwe ubuntu hebt install je gewoon pidgin of amsn of kopete  daar geef jeje msn of hotmail + je password  e voila das al je hebt gewoon alles terug

maar voor je telemail via thunderbird moet je terug je acount aanmaken dat wel en ben je je adressen kwijt

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #73 Gepost op: 2007/12/28, 09:12:07 »
Zie je wel . Damn zeg .
En dat is hetzelfde voor al mijn internet site adressen en zo hee .
Die ben ik dan dus ook kwijt dus . Pffff .

Maar mijn schoonbroer heeft dit nogthans allemaal klaargekregen op mijn desktop . Zal het dan desnoods nog eens aan hem vragen hee .

En die updates verder doen via de terminal . hoe kan ik dit verder proberen ?
Is mss nog het proberen waard hee .
Of toch desnoods update via de cd verders doen .

Thanks

nicobase

  • Gast
Hoe kan ik checken welke grafische kaart in pc zit ?
« Reactie #74 Gepost op: 2007/12/28, 17:42:52 »
Ga eerst nog die 800 klaarstaande updates met terminal proberen te regelen met apt-get -u upgrade .
Denk dat het dan wel verders gaat via de terminal en zo bij de 7.10 zal uitkomen .
Maar dit zal afwachten worden hee . Denk dat er dan nog wel fouten zullen zijn mat X na nieuwe opstart zoals altijd , maar ja .

Anders toch upgrade via cd proberen . ( dit zou ook moeten lukken normaal gezien )

Of mss eerst een downgrade uitvoeren is ook een optie uiterrard . Maar dan ga ik wss zekers probs hebben .

Zo niet ok een hele nieuwe install hee . Hihihi .

Thanks