Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Websites maken  (gelezen 7687 keer)

Offline livino

  • Lid
Websites maken
« Gepost op: 2007/08/15, 16:32:36 »
Onder Windows gebruikte ik Dreamweaver om af en toe een website te maken. Tamelijk gebruiksvriendelijk en gemakkelijk, vind ik. Werkt Dreamweaver ook onder Ubuntu of is er een interessant en gebruiksvriendelijk alternatief?

Lieven

Offline Martin

  • Lid
Websites maken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/15, 16:39:33 »
Voor grafisch website's maken: NVU
Voor niet-grafisch: Quanta, Bluefish

Ik heb zelf een voorkeur voor Quanta, lijkt best wel veel op dreamweaver en heeft goede syntax-hylights voor PHP, Javascript, XML en ga zo maar door.

Je kan via Synaptic/Adept de programma's installeren. Kwestie van uitzoeken wat je fijner vind werken.

Groeten, Martin

Offline livino

  • Lid
Websites maken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/15, 16:48:24 »
Wat versta jij onder het verschil tussen grafisch en niet-grafisch?

Lieven

Offline vis

  • Lid
Websites maken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/15, 16:55:13 »
Ipv van NVU zou ik kompozer gebruiken. Dit is hetzelfde als NVU alleen dan beter.

Voor de rest, zou ik misschien de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Ik zelf heb namelijk al teveel de naam kompozer ingetikt.

Offline Martin

  • Lid
Websites maken
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/15, 17:55:10 »
Citaat van: livino
Wat versta jij onder het verschil tussen grafisch en niet-grafisch?

Lieven
Met grafisch bedoel ik WYSIWYG (What you see is what you get) zoals Frontpage, en niet grafisch dat je zelf de tags moet typen. Of een cobinatie van die twee natuurlijk :D

NVU/Kompozer kunnen wel niet grafisch, maar niet met mooie syntax hylights e.d

@Vis: heb nog nooit kompozer geprobeert, zal effe kijken.

Offline livino

  • Lid
Websites maken
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/15, 18:43:45 »
Ok.

Forum afgezocht op kompozer. Nuttige info gevonden, een .deb-bestand gevonden en kompozer staat nu te blinken op mijn computer. Via de site heb ik ook het Nederlandse taalbestand geïnstalleerd (kz-077-langpack-nlNL.xpi.xpi), maar hoe krijg ik dat programma in die taal gezet?

Lieven

Offline Martin

  • Lid
Websites maken
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/15, 20:45:13 »
Hmm... misschien kan je via synaptic/adept het taalbestand vinden + installeren? sowieso via synaptic/adept installeren is handiger dan losse .debjes, maarja.

Offline livino

  • Lid
Websites maken
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/15, 23:58:18 »
Citaat van: mcdesign
Hmm... misschien kan je via synaptic/adept het taalbestand vinden + installeren? sowieso via synaptic/adept installeren is handiger dan losse .debjes, maarja.
Is niet te vinden via Synaptic. Wel via http://www.kompozer.net/. Andere ideeën?

Lieven

Offline Martin

  • Lid
Websites maken
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/16, 08:54:06 »
ben vanmiddag op ubuntu, zal dan wel effe voor je kijken.

Offline glupper68

  • Lid
Websites maken
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/16, 09:02:23 »
Ik heb het taalbestand op Kompozer.net gevonden, gedownload en opgeslagen in de dir home.../.kompozer.
Dan, zoals op de site staat beschreven via extensions in het programma geinstaleerd.
Hij komt echter niet op de lijst extions te staan en kompozer blijft standaard op english staan.
Wat gaat er fout??
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Math.

  • Lid
Websites maken
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/16, 10:02:52 »
Ik ben zelf met Frontpage in (denk)2002/2003 begonnen en daarna met dreamweaver(2004) verder gaan werken, maar schrijf m'n websites tegenwoordig gewoon in gedit... :X

Offline livino

  • Lid
Websites maken
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/16, 11:01:47 »
Citaat van: glupper68
Ik heb het taalbestand op Kompozer.net gevonden, gedownload en opgeslagen in de dir home.../.kompozer.
Dan, zoals op de site staat beschreven via extensions in het programma geinstaleerd.
Hij komt echter niet op de lijst extions te staan en kompozer blijft standaard op english staan.
Wat gaat er fout??
Heb ik nu ook geprobeerd. En via Preferences wat met de taal gespeeld. Maar Kompozer blijft Engels.

Misschien is dat taalpakket enkel voor controle van de teksten die je schrijft en niet voor het programma zelf?

Lieven

Offline Martin

  • Lid
Websites maken
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/16, 20:43:39 »
Kheb kompozer geinstalleerd, maar hij komt ook niet in de lijst. Enkele Kompozer prof's hier?

Offline vis

  • Lid
Websites maken
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/16, 20:51:11 »
Ik zal van de week eens de windows versie instaleren en kijken welke bestanden er veranderen als ik de taal verander. Misschien kan ik die bestanden wel kopieren naar de linux versie (als het geen specifieke windows betanden zijn). Ik hou jullie op de hoogte.

Offline livino

  • Lid
Websites maken
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/17, 11:55:04 »
Citaat van: mcdesign
Kheb kompozer geinstalleerd, maar hij komt ook niet in de lijst. Enkele Kompozer prof's hier?
Ik vind hem als ik "toepassingen" open en daar staat een nieuw hoofdstukje 'Ontwikkeling'. Daaronder staat Kompozer.

Lieven

jc

  • Gast
Websites maken
« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/18, 14:50:13 »
Ik heb een website gemaakt in microsoft frontpage.
Bestaat er een Linux programma waarmee ik er verder kan aan werken?
Ik gebruik frames en de website-boom om menus te maken!
Doordat ik wijnig ken van website-bouw, zou het handig zijn indien ik mijn site zonder teveel aanpassingen kan importeren!
Hier mijn website : http://home.scarlet.be/jcsaintpo

jc

  • Gast
Websites maken
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/18, 14:54:09 »
Sorry, vergeten te abonneren op deze topic

Offline Ed

  • Lid
Websites maken
« Reactie #17 Gepost op: 2007/11/18, 15:54:18 »
Dit werkte bij mij prima, Kompozer via synaptic downloaden, op de site http://www.kompozer.net/l10n/  het taalpakket downloaden en opslaan op het bureaublad, dan Kompozer opstarten en via extra, extenties,  het taalpakket installeren, afsluiten en Kompozer opnieuw opstarten en het is geheel in het Nederlands.

Succes Ed

jc

  • Gast
Websites maken
« Reactie #18 Gepost op: 2007/11/18, 15:59:41 »
Citaat van: edpc
Dit werkte bij mij prima, Kompozer via synaptic downloaden, op de site http://www.kompozer.net/l10n/  het taalpakket downloaden en opslaan op het bureaublad, dan Kompozer opstarten en via extra, extenties,  het taalpakket installeren, afsluiten en Kompozer opnieuw opstarten en het is geheel in het Nederlands.

Succes Ed
kan ik mijn website gemakkelijk invoegen?

Offline Ed

  • Lid
Websites maken
« Reactie #19 Gepost op: 2007/11/18, 16:29:35 »
Helaas, maar volgens mij ondersteunt Kompozer geen frames.

Groet Ed

Offline amrus

  • Lid
Websites maken
« Reactie #20 Gepost op: 2007/11/18, 19:03:29 »
Citaat van: livino
Onder Windows gebruikte ik Dreamweaver om af en toe een website te maken. Tamelijk gebruiksvriendelijk en gemakkelijk, vind ik. Werkt Dreamweaver ook onder Ubuntu of is er een interessant en gebruiksvriendelijk alternatief?

Lieven
Je kan dreamweaver MX installeren wet Wine.Flash MX heb ik op dezelfde manier geïnstalleerd.