Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Timekeeper (parental control)  (gelezen 885 keer)

Offline yafuhenk

  • Lid
[OPGELOST] Timekeeper (parental control)
« Gepost op: 2008/12/24, 21:22:30 »
Ik was opzoek gegaan naar een programma dat het computergebruik aan banden kan leggen.
(Doelstelling : aangeven wanneer iemand van de computer gebruik kan maken en wanneer niet))
Heb inmiddels een mooi programma gevonden.  http://timekpr.blogspot.com/
Op dit forum niets gevonden over het programma. (Dat is de eerste keer!)
Inmiddels heb ik het softeware geinstalleerd maar het programma komt niet in beeld als ik het opstart.
Ik maak gebruik van Ubuntu 8.04 (incl alle updates)
Is het mogelijk dat een van jullie het programma eens installeert en kijkt of het werkt?
Alvast bedankt

Henk
« Laatst bewerkt op: 2008/12/27, 11:59:50 door yafuhenk »

Re: Timekeeper (parental control)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/25, 01:53:22 »
Staat het programma misschien ergens anders; bijvoorbeeld bij systeem => beheer of systeem => voorkeuren

anders kun je met ALT + F2 (je krijgt dan een schermpje: toepassing uitvoeren) het programma opstarten.

Tik 1 voor 1 de letters van de toepassing in. Vaak zie je dat hij dan automatisch gevonden wordt.




Re: Timekeeper (parental control)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/25, 04:42:02 »
Het is niet dat hij het niet vindt, het is veeleer dat het niks op het scherm doet.

Moet je het dus eens opstarten via de terminal, kun je de foutmeldingen hier posten.
Allereerst ga je RECHTS-klikken op het woordje "Toepassingen" en kies je voor "menu bewerken".  Even wachten (dat start soms nogal traag op), dan in de linkerkolom het juiste onderdeel kiezen, en in de rechterkolom weer RECHTS-klikken op "TimeKeeper" of hoe het ook mag heten in het menu.  Kies voor "eigenschappen" en kopieer de "Opdrachtregel".
Gewoon terug alles sluiten.
Open nu via Toepassingen-->Hulpmiddelen-->Terminaalvenster een terminal en plak de zonet gekopieerde opdrachtregel daarin.
Dit lijkt omslachtig, maar ik weet uit ervaring dat dit uiteindelijk de snelste manier is om het juiste commando mèt opties te vinden om een programma te starten.

Druk nu op ENTER en lees in de terminal wat er allemaal (niet) gebeurt. Je kan dat altijd kopiëren en hier eens posten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline yafuhenk

  • Lid
Re: Timekeeper (parental control)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/25, 21:20:15 »
Bedankt voor de reacties.
Ik heb het programma op een andere computer geinstalleerd en daar werkte het gewoon.
Het bleek dat als er niet meer dan een gebruiker (beheerder) is het programma niet opstart.
Een gebruiker toegevoegd en het programma werkte wel.

Henk
« Laatst bewerkt op: 2008/12/26, 21:09:15 door yafuhenk »