Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntufeest Ede was een succes!  (gelezen 21230 keer)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #25 Gepost op: 2010/05/29, 21:08:27 »
foto's nu in sepo:





@mrGree Was u een van de coordinatoren? of zat u naast mij, bij mn server?
MrGee was installhulp bij eiland 2.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/29, 21:10:41 door Luuk58 »

Offline mrGee

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #26 Gepost op: 2010/05/29, 21:24:48 »
@ Dooitze; U?

"zeg maar jij tegen mij, want ik heb een hekel aan u"  ;)

Inderdaad was ik als installhulp ingeroosterd, maar ik had nog 2
dingetjes; Goforafrica avontuur (Gambia/Senegal) foto's ed.
En ubuntu + oplossingen voor slechtzienden of mensen met een andere
beperking. Zo heb ik toch een excuus voor het weinig aantal
echte installaties. Waarbij een vage Targa laptop toch wel heftig liep
tegen te sputteren (Of niet dan soms Gijsbert) :'(

Luuk had ik wel herkend, ondanks de vage  avatar

@ Dooitze ; neem mijn avatar, niet zo vierkant, wel zo weinig haar en
een bril, dan heb je wel een aardig kloppend beeld.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #27 Gepost op: 2010/05/29, 21:35:25 »
Ik had precies dezelfde Targalaptop staan, was bij mij heeeuuuulll traag. (installatie heeft ruim 2 uur geduurd)

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #28 Gepost op: 2010/05/29, 21:36:50 »
Vond het een hele leuke en geslaagde dag,ook om nu eens een keer als bezoeker mee te maken.Nu heb ik eindelijk eens een keer een presentatie(van sebastiaan) kunnen bijwonen. :) :)
Kubuntu 20.04

Offline mrGee

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #29 Gepost op: 2010/05/29, 21:46:45 »
@Luuk58
De Targa in kwestie leek een geslaagde installatie te hebben, maar
bleef na herstart in zombie mode; zelfs geen Grub (ondanks
gewongen grub herinstall via chroot; zie wiki)
gewoon een grijs kaal schermpje, ook na herinstalls van meerdere
sticks/cd's/distro versies, kortom vaag , vaag tot heel erg vaag ding.
Zelfs het typenummer stond niet op het kistje.
 
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline rman

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #30 Gepost op: 2010/05/29, 22:56:40 »
Het was weer een volle dag. Heel fijn dat ik in de ochtend een nieuwe gebruiker goed kon helpen.

Na de middag was de install wat minder succesvol en ging een bezoeker met wel een goedwerkende Ubuntu de deur uit maar zonder dat hij zijn
Windows Vista weer kon gebruiken. Het was voor mij de eerste keer dat een dualboot die in eerste instantie wel goed deed, maar na het updaten van de ubuntu 10.04 (en foutmeldingen over de GRUB) was het niet meer mogelijk om Vista vanuit grub te booten. Drie anderen van de install ploeg kregen dit ook niet voor elkaar.
Heel jammer het is voor het eerst dat ik meemaak (10 jaar thuis/vrienden linux en 3 install parties en mensen die mij bereikten als steunpunt) dat het echt niet wil! De man was ook zichtbaar teleurgesteld. Hij kreeg het advies om thuis de recovery vista cd te gebruiken en dan als hij inderdaad nog Ubuntu wil,om even het forum of een steunpunt te benaderen. We hebben gedaan wat we konden en soms is het niet anders dat het ff niet kan.


« Laatst bewerkt op: 2010/06/06, 08:30:09 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

rsluis

  • Gast
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #31 Gepost op: 2010/05/29, 23:39:29 »
ik vond het ook een hele leuke dag en bedankt voor de ubuntu cd nu doet mijn ubuntu het weer goed :)

toch was de ubuntu cola de beste cola van allemaal.


Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #32 Gepost op: 2010/05/29, 23:39:35 »
Ook ik heb genoten van een geslaagde party.
Het zag er heel goed uit en liep ook allemaal soepel.

Heel hartelijk bedankt voor jullie inzet als vrijwilliger of als bezoeker aan de party.
Met z'n allen hebben we er een leuke dag van gemaakt.
"de club" is weer een beetje is gegroeid.


@rman: Jammer dat het dan een keer niet lukt. Dat kan gebeuren  ^-^.
Zelfs de knapste koppen (niet letterlijk bedoeld) overkomt dit wel eens.


Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #33 Gepost op: 2010/05/29, 23:44:52 »
Sta ik in de rij voor een blikje ubuntu cola,is het uitverkocht. :D
Kubuntu 20.04

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #34 Gepost op: 2010/05/30, 10:33:46 »
Eigenlijk hou ik niet van het soort meetings waar vooral enthousiast gedaan moet worden, maar ik kon het niet laten. Ik heb gisteren genoten van de sfeer, de gedreven hulp, heerlijk bijkleppen over de goede oude dos/edlin tijd. En als klap op de vuurpijl een heuse Tux Droid gewoon van Linux Magazine, een via wifi bedienbare robot penquin die van alles kan doen, tot en met de weersverwachting voor je opzeggen!! Iedereen lag eerst dubbel hier thuis toen ik kwam vertellen wat Pa gewonnen had, maar nu moet ik wel dus een loting houden onder mijn kids wie dat ding gaat krijgen!  XD
Volgende keer kom ik weer, heerlijk freewheelen!
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #35 Gepost op: 2010/05/30, 11:08:03 »
niets voor mij ;)
ik ben 13 en de mensen daar 50... ofzo??

Offline chaos7

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #36 Gepost op: 2010/05/30, 11:22:07 »
niets voor mij ;)
ik ben 13 en de mensen daar 50... ofzo??
het gaat er niet om hoe oud/jong de mensen zijn maar het samen delen van iets gezamelijks, namelijk UBUNTU

helaas, ik had mijzelf andere verplichtingen opgelegd anders was ik er bij geweest.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline atomos

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #37 Gepost op: 2010/05/30, 11:30:58 »
Er zijn foto's gemaakt, heeft iemand een idee waar die geplaatst worden ??
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #38 Gepost op: 2010/05/30, 11:44:03 »
niets voor mij ;)
ik ben 13 en de mensen daar 50... ofzo??
Nee hoor, ik ben 15 en Thijs en Dooitze en Peter en allemaal andere jeugdigen waren er ook hoorrrrrrr.

Offline atomos

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #39 Gepost op: 2010/05/30, 11:46:12 »
niets voor mij ;)
ik ben 13 en de mensen daar 50... ofzo??
Nee hoor, ik ben 15 en Thijs en Dooitze en Peter en allemaal andere jeugdigen waren er ook hoorrrrrrr.

</plaagmode> Ah dan waren jullie het die tikkertje aan het spelen waren </plaagmode>
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #40 Gepost op: 2010/05/30, 12:28:08 »
Ik was er zelf als installatiehulp en wederom als eerste een laptop, die niet mee wilde werken, installeren ging wel, opstarten ho maar. Je wilt niet iemand wegsturen met een systeem wat niet werkt. Na 7 installaties op allerlei wijze, MrGee maar geraadpleegd, ook hij heeft nog alles uit de kast getrokken, helaas geen Grub2 terug te vinden op de schijf. Hopelijk kunnen we nog een oplossing vinden voor het probleem, zodat ook die laptop, gesierd mag worden door 10.04. Jammer genoeg kost dit soort zaken veel tijd, wellicht een volgende release party, er een apart eiland voor de moeilijke gevallen kan komen, bemand door de crème de la crème van Ubuntu-NL. Voor de rest, geweldig het jong aanstormend talent als installatiehulp, zoals Thijsg en Luuk58, sorry TopGier , je zat niet op ons eiland :evil:. Ik heb zelf geen lezingen gevolg dus iemand anders misschien. Verder was het weer leuk treffen van bekenden van Ubuntu NL.
Pjotr, mijn excuses dat ik je niet direct herkende, volgens mij had je de vorige keer in Oss een iets grotere baard, maar daar kan ik mij in vergissen. Verder voelde ik mij zelf niet helemaal optima forma, dit geeft ook wel een vertroebeld beeld over een dag die best geslaagd was.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #41 Gepost op: 2010/05/30, 12:35:48 »
Wel een punt wat verbetering nodig heeft bij de volgende keer: ik won geen prijs. Zélfs geen waterklokje. XD

Nog iets, in het vervolg wat meer netsnoeren.

Je wilde nieteens een waterklokje xD

Ik liep een beetje rond bij tafel 1 (en ook 2 xD) als install hulp. Kwam nog iemand langs met een 22" laptop  :o

En er waren ook 14 jarigen :P
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 12:37:29 door TopGear »

Offline mrGee

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #42 Gepost op: 2010/05/30, 12:42:28 »
@ Gijs, maar vanwege de install problemen met die vage Targa, had de eigenaar daarvan
wel tijd genoeg om mijn verslagje door te lezen en heeft aangeboden om in Brabant hardware
die afgeschreven cq. verschroot wordt, door bijv. gemeentes etc.,  in te zamelen voor Goforafrica.
Elk nadeel heb ze voordeel  ;)

Daarbij ga ik kijken of ik nog iets kan vinden voor een oplossing icm. een steunpunt in de buurt,
ik heb zijn email adres.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #43 Gepost op: 2010/05/30, 12:43:19 »
Ik was ook installatiehulp, op eiland 2. Eerst kwam er een man met een oude laptop, een livesessie van Ubuntu Lucid lukte niet. Toen hebben we nog een plan B uitgevoerd, maar uiteindelijk was Gijs de redder in nood met een alternatecd van Xubuntu Karmic, waarvoor dank. Toen kwamen er nog een paar mensen met o.a. een netbook en een oude pc. Uiteindelijk moest ik meerdere installaties tegelijk uitvoeren, maar dat was niet erg. De desbetreffende bezoekers zaten gezellig met elkaar over computers van vroeger (1970-1990) te praten. XD Vervolgens moest ik ook nog even een andere installatiehulp helpen met de Grub, waardoor de bezoeker kreeg wat hij wil. Na het meenemen van een heleboel rotzooi ben ik gelukkig weer thuisgekomen. Ook voor mij was het een geslaagde dag.

Overigens lukte het installeren met de server niet goed. Bij een geval kwamen een paar pakketjes niet mee, dus moest ik maar terugvallen op de cd.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #44 Gepost op: 2010/05/30, 12:52:30 »
</plaagmode> Ah dan waren jullie het die tikkertje aan het spelen waren </plaagmode>
nee verstoppertje :D

Je wilde nieteens een waterklokje xD
idd maar het gaat om het principe oid
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 12:56:25 door Luuk58 »

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #45 Gepost op: 2010/05/30, 12:53:41 »
Wel een punt wat verbetering nodig heeft bij de volgende keer: ik won geen prijs. Zélfs geen waterklokje. XD

Nog iets, in het vervolg wat meer netsnoeren.

Je wilde nieteens een waterklokje xD

Ik liep een beetje rond bij tafel 1 (en ook 2 xD) als install hulp. Kwam nog iemand langs met een 22" laptop  :o

En er waren ook 14 jarigen :P
Je slaat de spijker op zijn kop. :evil:

@MrGee, dat is weer mooi meegenomen, laten hij die Targa er ook maar bij doen. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #46 Gepost op: 2010/05/30, 13:17:17 »
Als ik de foto's zo bekijk en de reacties zo hoor, was het erg gezellig en geslaagd gisteren. :)
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar volgende keer beter.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #47 Gepost op: 2010/05/30, 13:39:24 »
Ik probeer nu een filmpje te knippen van alles wat ik gisteren heb gefilmd. Zit heel veel bagger tussen (5 minuten pratende Gijsbert XD) en heel weinig bruikbaar beeld, alvast excuses voor het komende filmpje :)

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #48 Gepost op: 2010/05/30, 13:52:53 »
Waarom film je mij dan ook ???  :o Bij mij komt er nooit wat zinnigs uit. :evil:
Je had beter mister McGee kunnen filmen, uit hem komen alleen zinnige dingen. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Neri

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #49 Gepost op: 2010/05/30, 14:26:43 »
Een mooie dag, zeer leerzaam! Ik kwam thuis met 2 mooie bladen, wat denk je?! Gaat de kleine erin zitten lezen... en teruggeven... ho maar!

Grt,
Neri
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 14:30:10 door Neri »