Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz config en manager onvindbaar na installeren  (gelezen 1175 keer)

Offline wipo

  • Lid
compiz config en manager onvindbaar na installeren
« Gepost op: 2009/05/20, 22:25:51 »
Reeds eerder heb ik compiz config. geinstalleerd in jaunty waarna ik dit ook via systeem-voorkeuren kon benaderen zoals ook de compiz manager.
Na verwijderen en daarna opnieuw installeren van Jaunty 9.04 kan ik na het downloaden van de benodigde software niets meer terug vinden om Compiz in te stellen.
Driver voor nvidia is geinstalleerd maar het zal wel weer een setting zijn die verkeerd staat.
Iemand suggesties?

Re: compiz config en manager onvindbaar na installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/20, 23:44:42 »
compizconfig-settings-manager geinstalleerd, begrijp ik? Dan zou deze terug te vinden moeten zijn onder Systeem>Voorkeuren>Compizconfig instellingen beheerder. Zo niet open een terminal scherm en type dit in ccsm Start er wat op? Dan kan je een toepassing starter maken in Hoofdmenu. Gebeurt er niets, krijg je een foutmelding?

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: compiz config en manager onvindbaar na installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/21, 09:11:56 »
Euh.. Je zegt, ik heb het eerder geinstalleerd, maar toen verwijderd & Jaunty opnieuw geinstalleerd en nu kan ik de instelling niet meer terug vinden.. Ik lees het vrij blond vrees ik (tot mijn zesde ook geweest, dus dat mag ik), maar heb je compiz al wel weer opnieuw geinstalleerd?

Zo ja, dan geldt wat Gijsbert hierboven schreef. Zo nee, zul je eerst opnieuw Compiz en de zijnen opnieuw moeten installeren.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline wipo

  • Lid
Re: compiz config en manager onvindbaar na installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/21, 20:09:42 »
Heb ccsm ingetypt en inderdaad moest ik wat invoeren waardoor ik nu de instellingen beheerder voor confizconfig heb gekregen in voorkeuren.
Ter controle is het mij gelukt om vuur te krijgen via toetsen combinatie maar die kubus werkt niet,vandaar mijn vraag of daar een draadje voor is om de juiste programma onderdelen te downloaden.
Eventuele instellingen veranderen misschien.
Wat is de ¨super¨toets zoals die in de instellingen beheerder voorkomt om grafische effecten te activeren?
Maar goed dank zij jullie hulp ben ik toch verder gekomen.
Weet iemand toevallig waarom ik niet kan inloggen in KPN webmail???


Offline wipo

  • Lid
Re: compiz config en manager onvindbaar na installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/22, 19:40:00 »
Hartelijk dank voor jullie bijdragen en ik heb werk genoeg eerst om alles te proberen dus mag hier een slotje op!