Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: grand 8 en de pokkemanier van installeren (hulp nodig)  (gelezen 1344 keer)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
grand 8 en de pokkemanier van installeren (hulp nodig)
« Gepost op: 2009/03/28, 13:55:55 »
hallo allemaal

ik ben al lange tijd een groot fan van achtbanen en pretparkattracties en wil dit graag op de pc voortzetten
ik gebruik al lange tijd het (erg fijne) Nolimits Roller Coaster Simulation voor windows. in Wine draait slechts de Simulator goed en de Editor is waardeloos.

ik kwam erachter dat er ook zoiets is voor linux, Grand8. ik kwam het tegen op Sourceforge.net
nou niet om het een of het ander ik heb geprobeerd de slackware TGZ om te bouwen naar een .DEB het ombouwen lukte, maar het spel kreeg ik niet aan de praat.

dan maar op de oude manier (./configure make && sudo make install) ik heb dit al vaker gedaan maar bij configure (controleren of het geinstalleerd kan worden) krijg ik een melding dat ik de GNU Maverik libary nodig heb. alfijn die ook gedownload. eerst moest je daar ./setup (of./setup --GTK of ander achtervoegsel) dan krijg je een makefile die je via ./Configure en make install moet installeren. alleen blijft hij hangen bij het onderdeel MAKE
na vele pogingen krijg ik de rotzooi nog steeds niet draaiend het probleem zit dus in MAVERIK en ik zou graag weten hoe ik die kan installeren (ZONDER ULTAMATIX, die wil ik niet)

Re: grand 8 en de pokkemanier van installeren (hulp nodig)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/28, 14:07:46 »
Sowieso moet je niet de Slackware TGZ hebben, die is alleen maar voor Slackware Linux.

Trouwens, de site ligt eruit. Ik krijg steeds melding dat ie currently unavailable is.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/28, 14:10:09 door Vistaus »

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: grand 8 en de pokkemanier van installeren (hulp nodig)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/28, 14:15:22 »
er was geen DEB dus heb ik met ALIEN de TGZ omgebouwd naar een DEB
Alien kan ook rpmś en andere pakketten converteren naar DEB's meestal gaat dit goed, soms fout

ik heb de TGZ dus geconverteerd net zoals je dat met een video doet, vandaar

Re: grand 8 en de pokkemanier van installeren (hulp nodig)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/28, 14:17:29 »
Dat snap ik, en ik weet hoe Alien werkt. Maar dan nog kun je beter geen Slackware archief omzetten naar een .deb
Maar de site is nu down, dus ik kan je niet echt helpen met welke je wél moet hebben.