Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu/RAM  (gelezen 1700 keer)

Offline Els

  • Lid
xubuntu/RAM
« Gepost op: 2007/05/18, 21:49:39 »
Hoi, een vraagje voor de zekerheid ;) Ik heb een oude pc met maar 128 MB RAM. Ik wil Xubuntu installeren, en er staat bij de system requirements:

Citaat
To run the Desktop CD (LiveCD + Install CD), you need 128 MB RAM to run or 192 MB RAM to install. The Alternate Install CD only required you to have 64 MB RAM.
Begrijp ik het goed dat ik de Desktop CD niet kan gebruiken en dus de Alternate CD moet gebruiken?

Cobuntu

  • Gast
xubuntu/RAM
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/18, 21:54:40 »
Hallo Els,

het anwtwoord op jou vraag is: Ja. Je moet de alternate CD downloaden en dan installeren. ;) Met de live+install zal je het helaas niet redden. Dus download de alternate en installeer hem. Maar als je alleen ubuntu wilt testen zou dat moeten kunnen. Aangezien ik in jou verhaaltje las dat je 128 MB ram ndig had om te runnnen.


Succes :D met installeren!

mvg,

Cobuntu

Offline Els

  • Lid
xubuntu/RAM
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/18, 22:03:56 »
Citaat van: Cobuntu
Maar als je alleen ubuntu wilt testen zou dat moeten kunnen.
Bedankt! Ik wil hem echt installeren (mijn enige kans denk ik om dat oude ding nog aan de gang te krijgen), dus dan maar de alternate cd hè. Ben al aan het downloaden :)

Offline Mario

  • Lid
xubuntu/RAM
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/18, 22:11:27 »
Bij zo een systeempje kun je ook eens puppylinux uitproberen livecd kun je volledig in ram laten lopen en is supersnel
ideaal voor een iets oudere pc .
Is wel geen Ubuntu,gebruikt zijn eigen pakkettenformaat
Hier al eens getest op oude PC en zeer gebruiksvriendelijk om in te stellen gebeurt allemaal met wizards
misschien 1 minpuntje enkel in het engels
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Offline Els

  • Lid
xubuntu/RAM
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/18, 22:31:28 »
Bedankt voor de tip! Al moet ik nog zien dat die pc überhaupt nog bruikbaar is, in Windows (98) bleef hij steeds hangen na het opstarten, en nu blijft GParted ook al hangen...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
xubuntu/RAM
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/18, 23:14:34 »
Controleer de master/slave instellingen eens?
Zie hier: http://forum.ubuntu-nl.org/message/99943#p99943

Offline Els

  • Lid
xubuntu/RAM
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/19, 00:19:24 »
Jeetje, dat klinkt niet simpel :( Ik zal wel iets moeten, want ook bij de Xubuntu CD krijg ik na het opstartscherm alleen nog maar zwart... en uitzetten gaat nu alleen nog maar door de stekker eruit te trekken...
Morgen even over nadenken, hoor. Het was maar een krijgertje en ik heb er nog ergens een staan.

Offline Els

  • Lid
xubuntu/RAM
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/20, 01:10:39 »
Citaat van: pjotr123
Controleer de master/slave instellingen eens?
Die stond op master dus zal wel goed zijn? (Dit klinkt alsof ik weet wat ik doe maar ik heb er even naar moeten zoeken hoor.) Hm... ik denk dat deze beter naar de milieustraat kan...

Ik heb uiteindelijk maar de andere pc tevoorschijn gehaald - 64MB RAM en 8GB harde schijf ;) - en puppylinux erop gezet. Geweldig, dat werkt nog ook. Bedankt voor de tip Mario.

gertvo

  • Gast
xubuntu/RAM
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/20, 01:14:19 »
ge gaat toch die andere niet weggooien ...

dat moet toch ook lukken

Offline Els

  • Lid
xubuntu/RAM
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/20, 01:17:55 »
Tja... hardware is niet mijn sterkste kant hoor. Elke cd die ik erin stop blijft hangen, en windows 98 dat er nog op staat ook. Geen idee wat ik daar nog mee kan... :(

xubuntu/RAM
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/20, 08:43:05 »
Als het echt niet lukt, niet vergeten om dan je RAM bij de andere te proppen en HDD ook zo.