Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games verwijderen  (gelezen 2921 keer)

Offline Ilias

  • Lid
Games verwijderen
« Gepost op: 2011/11/22, 20:21:18 »
hallo iedereen

Heb juist penumbra gedownload om te testen net zoals vdrift werkt dit spel niet ??? Maar dat is mijn vraag niet. Nu zit ik opgezadeld met 2 games die ik niet speel. Nu is mijn vraag: Hoe kan ik deze games definitief verwijderen van mijn pc?

Alvast bedankt ;)

Re: Games verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/22, 21:44:52 »
Ik heb een tijdje geleden al Penumbra geïnstalleerd, werkt prima. Spellen die je installeert vanuit een tar (gecomprimeerd bestand, zoals een zip) heb je uitgepakt in een map, meestal staat daar ook een uninstall script in. Is dit niet het geval, dan moet je de bestanden handmatig verwijderen.
Mocht je toch de spellen willen proberen, kan ik, of iemand anders op het forum, stap voor stap helpen met installeren. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ilias

  • Lid
Re: Games verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/23, 13:54:23 »
oke tnx. maar dat verwijderen, hoe gaat dat in z'n werk???

Re: Games verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/23, 14:09:22 »
Hangt ervanaf waar jij Penumbra geïnstalleerd hebt. Naar dat mapje moet je gaan, dan het uninstall-bestand aanroepen en dan het mapje verwijderen.

Offline Ilias

  • Lid
Re: Games verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/26, 22:21:12 »
uit frustratie had ik met mapje zonder na te denken direct verwijdert :( :|

Offline Nardon

  • Lid
Re: Games verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/26, 22:44:46 »
Waarschijnlijk zit er in je Home map nog een verborgen bestand met de naam ".penumbra" (of iets in die richting) die kun je ook verwijderen (wel natuurlijk eerst aanvinken dat je verborgen bestanden kunt zien" :P) Als het goed is moet alles dan weg zijn!

Offline Ilias

  • Lid
Re: Games verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/26, 23:25:20 »
dit mapje bestaat niet meer!! bij spelletjes staat penumbra er nog altijd met zo'n 'standaard' icoon. ??? ??? ???

Re: Games verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/27, 00:22:23 »
Ga naar Voorkeuren, kies Hoofdmenu>Selecteer in de linkerkolom spelletjes>Selecteer in de rechterkolom penumbra, klik op verwijderen en sluit het hoofdmenu. Mocht je 11.10 hebben kan het op een andere plaats staan of een andere naam, ik zit nu op 10.10, dat kan ik dus nu niet nakijken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Games verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/27, 15:16:32 »
Waarschijnlijk zit er in je Home map nog een verborgen bestand met de naam ".penumbra" (of iets in die richting) die kun je ook verwijderen (wel natuurlijk eerst aanvinken dat je verborgen bestanden kunt zien" :P) Als het goed is moet alles dan weg zijn!

ctrl + H

Re: Games verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/27, 17:17:21 »
Er is geen verborgen mapje; Penumbra slaat de config in het installatiemapje op dat de TS dus heeft weggegooid.

Gijs +1

Offline Ilias

  • Lid
Re: Games verwijderen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/27, 18:14:04 »
bedankt gijs en de rest :D penumbra gaf me een beeld net zoals bij fifa 08 http://forum.ubuntu-nl.org/games/probleem-met-fifa-08/

zie foto  ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Games verwijderen
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/27, 18:42:37 »
Er is geen verborgen mapje; Penumbra slaat de config in het installatiemapje op dat de TS dus heeft weggegooid.

Er is wel een verborgen map, namelijk .frictionalgames
Daarin staan weer andere mapjes met de naam van het spel (Penumbra, Amnesia, enz.), daaronder weer een mapje met de serie (overture, black plague, enz.) en daaronder weer staan de saves.

Re: Games verwijderen
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/27, 19:46:57 »
Idd. Johan
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.