Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux  (gelezen 8750 keer)

Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Gepost op: 2009/02/22, 19:37:34 »
Ben benieuwd wie er zijn belastingaangifte verzorgt met het belasting progamma linux versie van de belastingdienst.
Ondergetekende had een probleem met het het ondertekenen,  DigiD code. Moest dat helaas nog met windows de windows versie doen.

Draai unbuntu 8.10

Wie???

Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline spawn

  • Lid
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/22, 19:45:37 »
prima werkt goed!
''the quieter you become, the more you are able to hear''

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/22, 19:55:36 »
Werk er al weer 3 jaar mee en gaat prima.

Je kan makkelijk de  gegevens overnemen van het vorige jaar.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline ivo

  • Lid
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/22, 22:01:33 »
Ben benieuwd wie er zijn belastingaangifte verzorgt met het belasting progamma linux versie van de belastingdienst.
Ondergetekende had een probleem met het het ondertekenen,  DigiD code. Moest dat helaas nog met windows de windows versie doen.

Draai unbuntu 8.10

Wie???



Is het deze?
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/waarschuwing-belastingprogramma-verzending-mislukt-ongemerkt-oplossing/
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline joop13

  • Lid
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/23, 12:18:10 »
Werk er al weer 3 jaar mee en gaat prima.

Je kan makkelijk de  gegevens overnemen van het vorige jaar.

Zo werkt het ook bij mij al zo lang!!! :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/23, 21:48:49 »
Ben benieuwd wie er zijn belastingaangifte verzorgt met het belasting progamma linux versie van de belastingdienst.
Ondergetekende had een probleem met het het ondertekenen,  DigiD code. Moest dat helaas nog met windows de windows versie doen.

Draai unbuntu 8.10

Wie???



http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/waarschuwing-belastingprogramma-verzending-mislukt-ongemerkt-oplossing/
Is het deze?

Inderdaad heb hetzelfde probleem als bij dit topic beschreven. Heb ook geprobeerd de link te kopieeren echter kon dit niet voor elkaar krijgen.
Teneinde raad bestand opgslagen en gekopieerd naar de windows afdeling en daar vezonden en geprint.
Beetje vervelend want je kan er niet goed mee experimenteren.
Vind het belasting progamma onder Linux vaag en onduidelijk lettertype, eerlijk onder windows ziet het er mooier uit.
Misschien gemaakt door de junior programmers van de belastingdienst?
Als ik tijd heb ga ik ook nog checken of ze wel met dezelfde resultaten komen, houd de voordeligste aan hi hi.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/23, 22:45:00 »
Ik werk er nu ook vanaf dat ik dus Linux heb met mijn belastingaangifte. En ook ik had zelf als absolute beginner een goede indruk. Werkt echt prima.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline dobby9

  • Lid
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/24, 14:30:02 »
Als je de aangifte aan de praat krijgt dan gaat alles wel goed
Soms kun je bij een bepaalde versie van  linux het aangifte programma  niet gebruiken.
Maar aangezien ik met meerdere distros werk heb altijd wel een versie die het doet
Immers op de web site van de belastingdienst zelf zeggen dat ze het getest hebben met opesuse 10.3
Dit jaar heb ik het wegstuurd met opensuse 11.3  X86_64
Ubuntu had ik toen nog niet geinstalleerd
met vr gr
dobby9

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/25, 16:40:29 »
Begrijp dat het uitmaakt welke Linux je gebruikt, ik moet meerdere belasting formulieren invullen lastig als je alles gedaan hebt en het stopt.
Je kunt ook niet goed experimenteren, denk dat ik dit jaar de rest ga doen met de windows versie.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/25, 16:54:34 »
Als je de aangifte aan de praat krijgt dan gaat alles wel goed
Soms kun je bij een bepaalde versie van  linux het aangifte programma  niet gebruiken.
Maar aangezien ik met meerdere distros werk heb altijd wel een versie die het doet
Immers op de web site van de belastingdienst zelf zeggen dat ze het getest hebben met opesuse 10.3
Dit jaar heb ik het wegstuurd met opensuse 11.3  X86_64
Ubuntu had ik toen nog niet geinstalleerd
met vr gr
dobby9

openSUSE 11.3? Bedoel je niet 10.3 of 11.1? Want 11.3 is nog niet eens aangekondigd.

Offline dobby9

  • Lid
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/28, 10:05:00 »
Ik bedoel uiteraard opensuse 11.1 de nieuwste versie van opensuse X86_64

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/14, 20:05:51 »
Vandaag 2 bedrijfsaangiftes gedaan met de linux software van de belastingdienst, het aanvinken van items is wat onduidelijk maar verder werkt het prima.

Ik zag achteraf wel dat de aangifte 2 keer wordt verstuurd, maar goed beter 2 keer dan helemaal niet  =D =D

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/14, 21:04:43 »
Dat TAR gedoe zit mij altijd in de weg.... moet ik gaan manoevreren in de terminal en ik  beland dan meestal weer in het "WorseThanDos" spookhuis. En ik heb geleerd dat een TAR niet mag .... want eerst synaptic etc!

 :evil:

Niet passend in deze rubriek en item... maar wie kan nou een goed boek (NL)  aanbevelen over terminal commando's in linux. Nou weet ik dat b.v. Red Hat en Ubuntu wel weer anders in elkaar zitten. Maar soms zie ik commando"s en dan vraag ik me af wie dat bedenkt en wat de logica is die er in zit. Veel verder dan sudo apt-get install of remove X kom ik niet.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/14, 22:09:36 door weiland »
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/15, 13:33:04 »
Werkt hier ook al 2 jaar prima
You gotta be hungry !

Zeester

  • Gast
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/15, 15:12:48 »
Heb nu voor het eerst met DigiD mn belastingaangifte ingevuld, daarvoor kan het met een electronische handtekening. Grafisch is het geen hoogstandje maar dat hoeft ook niet natuurlijk, als het maar werkt...

Bij mij werd hij eerste instantie ook niet verzonden, ik kreeg een fout in mn terminal met error code 2.
Wat hij probeerde te doen is Epiphany openen met een URL naar DigiD. DIt is hardcoded ingezet bij de belanstingsdienst, dit vind ik heel erg amateuristisch! Het programma zou moeten kijken wat je default browser is! Ik heb de link gekopierd in mn browser en heb het verstuurd.

Het versturen over DigiD gaat heeeeel langzaam, echt niet normaal.
Een dikke -1 voor de belasting als je het mij vraagt.

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #15 Gepost op: 2009/03/26, 11:07:39 »
Gisteren heb ik ook mijn Belasting verstuurd onder Ubuntu 8.10.
Inderdaad werd Firefox niet opgestart maar met de te kopieren url en handmatig opstarten firefox is alles verder prima verlopen.
Daar was ik heel blij mee, gezien alle 'probleem'-verhalen die ik al op het forum had gelezen.

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/26, 11:39:58 »
Ze moeten wel dat .package-bestand fixen, want als je dat .package-bestand wil installeren, dan zegt Autopackage dat er iets fout is gegaan waardoor ie het niet kon installeren.

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/26, 12:25:22 »
Volgens onderstaande methode "Autopackage" probleemloos geïnstalleerd.
Het installeren van een “package”.
Installeren van de autopackage is heel simpel.
Download op de site van de belastingdienst het betreffende Autopackage bestand.
Klik met rechts op het bestand (programma) en kies Eigenschappen.
Ga naar tabblad “Rechten” en geef overal “Lezen en schrijven” in bij Toegang.
Bij Uitvoeren op hetzelfde tabblad vakje aanvinken “uitvoeren van bestand toestaan”.
Geef sluiten.
Geef een Enter op het bestand (programma). Het programma wordt geïnstalleerd. Houdt wel het Terminalvenster in de gaten. Voor het Wachtwoord (Password) geef “geen wachtwoord”.
Onder “Toepassingen” “Kantoor” staat het programma.
Dit programma verwijderen: ga naar “Toepassingen”, “Systeemgereedschap”, “Extra software beheren”.

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/26, 14:23:59 »
Ik weet hoe je een Autopackage installeert en verwijdert. Ik denk dat ze de fout ondertussen gefixt hebben.

Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/26, 21:01:10 »
ik gebruik het programma van de belasting dienst al 3 jaar. Het gaat eigenlijk nooit vanzelf. Je moet altijd wel enige topics op een forum doorspitten om er mee uit de voeten te komen.
Ik vind dit eigenlijk jammer voor een instelling van een overheid die het gebruik van open source voorschrijft (maar niet controleert) bij overheidsinstellingen.
Mijn probleem is dat zowel bij ophalen van de gegevens als bij verzenden de kimagemap editor wordt opgestart in plaats van firefox.
Met kopieren van de url naar firefox lukt het uiteraard wel.
mvg
koorknaap
Er is al veel uitgezocht. Je moet het alleen weten te vinden.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725

leon125

  • Gast
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #20 Gepost op: 2011/08/19, 17:15:02 »
Ik heb geen probleem met het downloaden en gebruik echter toen ik nadat ik hem half had ingevuld, en hem na 2 maanden wilde voltooien, de aangifte niet meer geopend kon worden..

Offline ivo

  • Lid
Re: Wie gebruikt Belasting aangifte programma Linux
« Reactie #21 Gepost op: 2011/08/21, 22:38:34 »
Vandaag 2 bedrijfsaangiftes gedaan met de linux software van de belastingdienst, het aanvinken van items is wat onduidelijk maar verder werkt het prima.

Ik zag achteraf wel dat de aangifte 2 keer wordt verstuurd, maar goed beter 2 keer dan helemaal niet  =D =D

Let op met 2 (of meer) keer versturen binnen één uur.
Ik had een paar jaar terug een aftrekpost vergeten te vermelden. Dit zag ik direct nadat ik het formulier had verstuurd.
Dus, gecorrigeerd en meteen weer verstuurd. Tóch kreeg ik een aanslag op basis van de eerste inzending.
Na mijn klacht bleek de belastingdienst te erkennen dat zij een nieuwe inzending binnen één uur na een eerdere niet accepteren en dat de gebruiker daar géén melding van krijgt.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.