Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos update  (gelezen 942 keer)

Offline occis

  • Lid
    • http://occis.hyves.nl/
draadloos update
« Gepost op: 2008/09/04, 20:33:38 »
dit is gewoon un nieuwsgierigheidsvraagje.
als ik mn laptop opstart , en das klaar , moet ik un wachtwoord invoeren(sleutelring-nm-applet)om mn draadloos te activeren.(zit geen draad aan in dit geval!)
maar voordat ik dat gedaan heb geeft mn updatemananger al aan dat ik updates heb.
hoe doet ie dat zonder internet, of komt dat door vorige sessies dat ie ze opspaart en op een bepaalde tijd  aangeeft
of draait mn internet al op de achtergrond ofzo?en moet ik alleen nog door de beveiliging heen
ben benieuwd

groetjes occis

Offline Drummies

  • Lid
draadloos update
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/04, 20:43:48 »
occis

leuke vraag en puur in theorie vermoed ik dat er tijdens opstarten een indicatie is dat er updates beschikbaar zijn ,wanneer je op update indicatie klikt maak je daadwerkelijk verbinding met de server en verschijnen alle updates
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline occis

  • Lid
    • http://occis.hyves.nl/
draadloos update
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/04, 21:04:42 »
zal  eens proberen dmv opstarten zonder dat het modem aan is .... zien wat ie dan doet.
probeer ik eerst op mn andere pc of dr updates zijn
groetjes occis

draadloos update
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/04, 22:26:43 »
Debian de moeder/vader van Ubuntu werkt met .Deb pakket manager.
Op zich is dit de meest perfecte manager die er bestaat.
(om een disc te voorkomen ? Dat vind IK ! , alhoewel het ook echt zo is.)

Middels een lijst weet hij en houd hij bij wat er geinstalleerd is, dus ook datum-tijd en Build.
Die worden aangeduid met getallen, dus bijv. 402.1 en de volgende krijgt 402.2
Ze kunnen ook bij bug fixes bijv 402.101 doen en dan 402.102 enz enz.
Tot de volgende build gemaakt is, dan komt er weer een upgrade naar 402.2

Maagoe
Op die manier houd hij dus bij wat en hoe.
Indien er updates zijn word er continu of dagelijks gecontroleerd en word de lijst bijgewerkt.

Indien jij hebt ingesteld dat de updates 1 x per dag mogen worden bijgewerkt, stel je eigenlijk in dat hij 1x per dag jouw verteld dat er updates zijn.

Dus woensdag werkt hij zijn lijst bij omdat er updates zijn, en wanneer jij donderdag je pc opstart vermeld hij meteen dat er updates beschikbaar zijn.

Pas wanneer je die update manager opstart gaat hij werkelijk alles doorlopen en nogmaals ophalen van de servers.

Zodra je de update dan start gaat hij beginnen met downloaden en alle files in een temp map zetten.

Zodra hij hiermee klaar is gaat hij alles bijwerken vanuit de temp map.

Het is dus een stappen proces wat zo hufterproof mogelijk is gemaakt.

NOTE:
Er gebeurt in werkelijkheid natuurlijk meer en iets anders, ik probeer het alleen zo duidelijk mogelijk in beeldspraak uit te leggen.... !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline occis

  • Lid
    • http://occis.hyves.nl/
draadloos update
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/05, 02:24:36 »
aha het is dus niet zo dat hij mn pc "controleert "  als ik opstart maar dat heeft ie al gedaan ...en daarna geef ik toestemming om te doen wat nodig is..
tenminste dat begrijp ik uit jou verhaal (leke taal dat ben ik)
....
maaar snap je punt wel
thanx